/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Trække fra i skat
Fra : CharlotteSilke
Vist : 1140 gange
20 point
Dato : 17-07-12 14:02

Hej
Jeg har aldrig før sat mig ind i at lave min selvangivelse, jeg har blevet bekendt med at der er rigtige mange ting fra da jeg arbejder som sygeplejerske i fast stilling samt arbejder i vikarbureauer i dk og i Norge , med forskellige vagttider, dag- aften-nat!!!

Jeg har aldrig før trukket noget fra, hvor mange år kan man gå tilbage???

Håber der er nogen der kan besvare, og evt vejlede mig
Charlotte

Kommentar
Fra : poten

Dato : 17-07-12 14:04

Ja, det kan de nede på skatteforvaltningen i din kommune...

De er eksperter på området!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 17-07-12 14:06

I øvrigt virker det en smule besynderligt at du aldrig har beskæftiget dig med en selvangivelse hvi du har arbejde som du fortæller her

Kommentar
Fra : CharlotteSilke

Dato : 17-07-12 14:10

Ja det ved jeg godt, og er også lidt flov over ikke at have sat mig ordentlig ind i forholdene, meget min tid har været brugt på arbejde, uddannelse og familie...jeg har været på skattekontoret, de virker ikke særlig ivrige i at hjælpe mig, derfor prøver jeg her.

Kommentar
Fra : CharlotteSilke

Dato : 17-07-12 14:14

Jeg har brug for gode råd, ikke klatrende kommentar!!

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 17-07-12 14:44
Kommentar
Fra : Busken

Dato : 17-07-12 14:46
Kommentar
Fra : poten

Dato : 17-07-12 15:16

Citat
Jeg har brug for gode råd, ikke klatrende kommentar!!

Nu ved jeg ikke hvad KLATRENDE kommentar er for noget - men du må meget længere ud i skoven med dit spørgsmål - det er ikke særlig troværdigt.

Citat
de virker ikke særlig ivrige i at hjælpe mig, derfor prøver jeg her.

Noget skrækkeligt vrøvl, du kan jo ikke have haft arbejde uden at skulle betale skat og dermed haft kontakt med en selvangivelse - så kom lige ud af busken

Kommentar
Fra : CharlotteSilke

Dato : 17-07-12 15:24

Selvfølgelig har jeg betalt skat!!!...jeg har bare aldrig sat mig ind i de fordele der er ved mine skiftende arbejdstimer samt mine forskellige arbejdspladser... Jeg stødte på en kollega der fortæller at hun årligt trækker adskillige fra på selvangivelsen, hvilket jeg jo også gerne vil bruge, og skatteforvaltningen manglende ressoucer blev kommenteret med at de holder ferie, så jeg havde overvejet at prøve at sætte mig lidt ind i det hele, med gode råd fra jer;)...

Charlotte

Kommentar
Fra : poten

Dato : 17-07-12 15:50

Citat
Jeg stødte på en kollega der fortæller at hun årligt trækker adskillige fra på selvangivelsen

Hvad trækker hun adskillige af fra på selvangivelsen?

Hvor gamle er du egentlig?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 17-07-12 15:52

Citat
jeg arbejder som sygeplejerske i fast stilling samt arbejder i vikarbureauer i dk og i Norge , med forskellige vagttider, dag- aften-nat!!!

At du ikke selv kan se at den ikke boller i høretten - kom lige ind i kampen min pige eller skal jeg kalde dig JR?

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-07-12 20:39

Der er ikke noget du kan fratrække ved skiftende arbejdstider

Det jeg tror din kollega fratrækker er kørsel.

Der udover kan hun fratrække renter, pension og arbejdstillæg - de sidte skal du oftes ikke gøre noget for.

Du kan gå 5 år tilbage i tiden.

Accepteret svar
Fra : Busken

Modtaget 10 point
Dato : 17-07-12 21:30

Det er ret komplekse ting, du spørger om - og der er flere svar.

I de to links, jeg har lagt, forklarer SKAT meget fint svarene på de spørgsmål, du stiller - også hvor langt man kan rette tilbage og hvad der skal til, hvis man vil ansøge om at rette længere tilbage.

Kommentar
Fra : CharlotteSilke

Dato : 17-07-12 21:36

Tak !!...for svarende..jeg vil kikke nærmer på de fremsendte links ..

Charlotte

Godkendelse af svar
Fra : CharlotteSilke

Dato : 17-07-12 21:38

Tak for svaret Busken.

Kommentar
Fra : CharlotteSilke

Dato : 17-07-12 21:43

;)

Kommentar
Fra : poten