/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvilke af kravene skal væk?
Fra : PeterTheisen
Vist : 420 gange
10 point
Dato : 16-07-12 15:52

Hvilke af kravene til kontanthjælpsmodtagerne skal væk, hvis du kunne bestemme?

1. Du kan ikke få kontanthjælp eller starthjælp, hvis du eller din ægtefælle har formue.

2. Kommunen ser bort fra beløb på op til 10.000 kr. per person.

3. For at få kontanthjælp skal du være fyldt 18, henvende dig i jobcentret og melde dig ledig og
stå til rådighed og gøre noget aktivt for at få et job.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-07-12 16:00

Unge skal ikke have kontanthjælp, men uddannelse og mulighed for at arbejde.

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 20 point
Dato : 16-07-12 16:31

Jeg synes ikke retten til kontanthjælp bør være afhængig af ægtefællens indkomst eller formue.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-07-12 16:40

Hvorfor skal det være sådan, at man ikke kan få kontanthjælp, hvis du har over 10.000 kr. i banken, når man kan få SU, hvis man har over 10.000 kr. i banken?

Kommentar
Fra : klaudi_LVII

Dato : 16-07-12 16:41

Ingen af kravene skal væk, men det burde du squ, laaangt væk endda!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-12 17:10

Ville Du da fjerne 18-års kravet så nyfødte kan få kontanthjælp ?

Følg nu meeget grundigt med i timere på Dit SOSU-kursus, vi gider ikke at svare på hvor bleen på en 89-årig dement skal anbringes.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-07-12 17:33

Nej, jeg vil ikke fjerne det med aldersgrænsen, men de andre regler kan jeg ikke se, hvorfor vi skal have.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-07-12 18:20

jeg syntes at alle der får kontanthjælp skal streliseres.

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 18:42

Det lyder altid som om, at de der er arbejdsløse, syge, eller på anden måde uden for arbejdsmarkedet "rigtig går og hygger sig + nasser på samfundet" -

Mange, utroligt mange, vil hellere end gerne have et ordentligt arbejde med en ordentlig, reel løn.

Vi ser ned på folk, som - for rigtig mange, gerne vil i sving ...

Sæt dog noget arbejde i gang.

Ikke pseudo-jobs til underbetaling, eller det, som er værre. Nytteløse og nedværdigende "kursus" om at skrive ansøgninger - folk, som måske allerede har sendt 200 ansøgninger.

Desuden har mange betalt til sin fagforening i mange år - eller til efterløn m.m

Stop hetzen mod de syge og arbejdsløse. For pokker !

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-07-12 19:10

Tak for svaret jqb.