/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvad skal man vælge eller ingenting
Fra : dhmoelsted
Vist : 3378 gange
200 point
Dato : 16-07-12 10:33

Jeg har ingen særlig mobilforstand
men som når man bliver glad for en ny dyt så er jeg blevet varm på en smartphone måske mest for fun

Jeg skal ikke bruge den til noget specielt men bare ha en måske

er lidt varm på denne

http://www.lg.com/dk/mobiltelefoner/mobiltelefoner/LG-Optimus-4X-HD-P880.jsp#

og denne

http://www.samsung.com/dk/promotion/galaxys3/

lg er noget billigere men hvad skal man vælge eller måske ingen af dem og Samsung bliver vel osse billigere

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 16-07-12 11:25

Citat
Jeg skal ikke bruge den til noget specielt men bare ha en måske
hvis man kun skal købe hvad man har brug for, så blev der ikke solgt ret mange smartphones, men en smartphone er sjov at ha', faktisk en lille computer til lommen og så et godt kamera i dem næsten alle sammen, aldrig mere være et sted hvor der burde tages billeder og så glemt kameraet derhjemme, med et hukommelses kort som sikkert er standard i de fleste smartphones så har du også mulighed for at have mange filer fra computeren, både billeder musik og andet som du kan tage med på farten, prøv at læse anmeldelser af de telefoner du kan have lyst og døm så selv hvilken som bedst opfylder dit behov, eller måske kommende behov.
Der er en grund til prisforskellen på de to du har fundet, Samsung er milevidt foran konkurrenterne med deres nye Galaxy S III, den er en direkte konkurent til Applees IPhone.
Ting du bør overveje er hvilken styresytem som skal ligge på din nye smartphone

IPhone har IOS som er udviklet af Apple og som betgnes som ret sikkert, hvis du har Mac computer så burde du måske overveje den mulighed:
http://www.apple.com/dk/iphone/

Android er udviklet på en Linux platform af søge giganten Google og Google vil gerne blande sig i alt hvad du foretager dig med telefonen, man kan med lidt besvær undgå at bruge Google til synkronisering med mere, hvis du godt kan lide Google så kan du overveje Android (begge de 2 telefoner du har fundet er Android telefoner)

Windows kan også men har indtil videre ikke kunnet følge med, de har dog oppet sig meget med Windows 7.5 det kunne så også kun gå fremad:
http://www.microsoft.com/windowsphone/da-DK/

Funktioner som du kender fra computeren som Hotmail med mere, kan bruges af alle nye smartphone med små programmer som kaldes Apps

Jeg har haft en Windows 6.5. telefon, det værste skidt og meget langsom, nu er jeg gået over til fjenden og har købt en Android telefon, hardwaren altså selve telefonen er fra SonyEricsson både den med Windows og den nye Android + de andre telefoner jeg har haft

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-12 11:33

Test fra Mobilpriser.dk:
http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/lg-optimus-4x-hd-mobiltest,lid.21542/

http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/samsung-galaxy-s-iii-kaempe-mobiltest,lid.21266/

du må godt læse om min nuværende telefon, den har et rigtigt tastatur, det kniber nemlig med at ramme de rigtige bogstaver på skærm tastaturet med mine "tommelfingre":

http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/sony-ericsson-xperia-pro-produkttest,lid.17647/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-12 12:15

Citat
du må godt læse om min nuværende telefon, den har et rigtigt tastatur, det kniber nemlig med at ramme de rigtige bogstaver på skærm tastaturet med mine "tommelfingre":

http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/sony-ericsson-xperia-pro-produkttest,lid.17647/

Ja, den er skøn, omend nogen mener at den har en lille skærm.

Når Du først har fået en smartphone kan Du ikke undvære den da der er mange rigtig gode apps, uden at man nødvendigvis behøver at glo på musikvideoer eller Facebook hele tiden som nogen gør.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-07-12 19:20

Tak for svaret o.v.n..
speciel kan jeg godt lide din vending Citat :

hvis man kun skal købe hvad man har brug for, så blev der ikke solgt ret mange smartphones

jeg er osse mest varm på en S3 og vil man ha det nye pay

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-12 19:44

Selv tak, og held og lykke med din nye Galaxy S III