/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Tænding
Fra : nomore
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 15-07-12 21:09

Tændingen sætter UD omkring 8000rpm/
den skulle kunne klare 10,500rpm uden problemer ''fra fabrikanten''
Alt er udmålt og virker som??? det burde.
------
Men den vil stadig ikke over 8000rpm, samt den har tendens til at ville knalde
fra potten, når jeg lader den rende fra de 8000 og til tomgang

Har så læst på diverse forum´s, at det er CDI boksen der ikke kan klare det.
Kan det passe?

Det eneste jeg kender til tænding = er platiner og andet i den stil
har aldrig rodet med CDI = sikkert fordi jeg aldrig - før nu
har haft problemer med det.
Kan jeg købe en ? moderne og smide på - eller hvordan foregår det.

Og gerne et link til en brugbar CDI der ville virker på min MC

Hele EL systemet ligger som Pdf her
http://peecee.dk/upload/view/375367

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 15-07-12 21:35

Jeg har haft samme problem med en CB350.
Nye tændrør løste problemet.
Nilsg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 23:13

Render den med 11000 rpm ved max hastighed.
-----
Kender godt den 350, lidt af et klenodie - nu omdage.
Men prøver da lige dit råd - før det bliver afvist
Samt jeg har bestilt tid til et karburator tjek
man ved JO ALDRIG, havde et problem (før),
at den gav et ORDENTLIG spark i gassen = efter jeg havde sluppet håndtaget
DET ER VÆK nu, MEN........
-----
Grunden til min ikke kører MAX, er at jeg har smidt en anden knast
på den, og derfor kan den køre med de omdrejninger
FØR var der ingen problemer, men der kunne den MAX komme op på 7000rpm
så der må da siges, at være en lille forskel, og der står
tændingen altså AF = ved ca: 8000rpm (burde kunne fyres af til de 11 - 13000rpm)

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-12 07:18

Husk også at den skal have et "koldere" tændrør, når du øger omdrejninger og ydelse så meget.
Nilsg

<3

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-07-12 20:55

Har bestilt tid? ved MC doctor´ren
så må de finde ud af det...
-----
Så tak indtil videre...der kommer sikkert en løsning.
-----
Tænkte bare om der måske kunne være tale om en eller anden form
for begrænsning på de CDI`er, der sidder som standart

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 21-07-12 19:46

NÅ: ingen fejl eller andet.........
Nu kører den med MAX power = 10,500 +
Har på fornemmelsen at, den ''bare'' skulle tilkøres
samt den måske havde en mindre kortslutning
på grund af regnvejr/ eller fugt.
-----
Jeg havde den nemlig til at stå med åben tændings system natten over i regn/ fugtigt vejr
og der skulle sikkert brændes lidt vand og smådyr af - i tændingen..