/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kan man flytte ungerne!?? HJÆLP!!!
Fra : Emilie1999
Vist : 381 gange
40 point
Dato : 15-07-12 18:43

Hej
Min Ballonmolly fødte her for ikke så lang tid siden.. jeg har næsten lige fået hende
Ved ikke helt præcis hvor mange unger hun fødte, men mange er blevet spist, og jeg kunne godt tænke mig at beholde nogle af dem..
Så mit spørgsmål er:
Kan man godt fange ungerne og så flytte dem over i en balje eller noget ligne, uden de dør.. Jeg har så tænkt mig at tage det samme vand fra det akvarie de kommer fra, og sætte nogle planter over i baljen.
Men kan de godt overleve uden pumpe osv..?
Sætter meget pris på hvis i vil svare. (Gerne hurtigt)

Hilsen Emilie G.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 20:22

Det kan du sagtens, men de skal have samme temp i vandet
og ikke bare et lille glas - men et par liter - stor overflade giver mest ilt
så små fisk kræver ikke det store ilt-tilskud
Eller brug et stykke tøj/ nylonstrømper uden om en/et stort glas/ skål
som du nedsænker i akvariet = midlertidigt
OG DET SKAL VÆRE RENT, uden parfume og andet skidt

Og ellers købe en eller anden form for (sikkerhedsbur/ fødekasse)
der kan nedsænkes i dit akvarium, koster ikke alverden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 20:24
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-07-12 20:25

Du kan som ovenfor beskrevet købe et lille "bassin" som sættes ned i samme akvarie- med små huller- så de kan nå at blive store deri- det flyder bare evt. ude i siden af akvariet.

så flytter du dem bare med et fiskenet over i "babybassinet".

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 20:27

Selv har haft masser af unger 50+__ samt voksne fisk gående i det kasser
i flere uger, uden problemer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-07-12 20:27

Ok nomore har vist dig det på billeder

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 20:29

Og helst ikke for meget lys på de NYE, så længe der ikke er bevoksning
de kan gemme sig i.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 20:30

Citat
Ok nomore har vist dig det på billeder

Skrive og søge = alt tager sin tid.........

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 20:33

Men ENIG er vi da.

Og så burde den slags JO være klart fra begyndelsen af _____ eller.
Når man har dyr, har man trods alt et lille ansvar, selv om man ikke
forventer den slags lige skal ske - nu og her.

FINT du trods alt beder om råd osv
Det er der ikke mange der gør___nu omdage

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-07-12 20:42

jeg har selv "babyfisk" iøjeblikket, mens jeg passer et akvarie for min datter. Det viser sig, at jeg når slet ikke at se dem før de er så store, at det kan være ligemeget.

Men der er alligevel hvergang et par der overlever- men måske det er anderledes med platy -
På 2 måneder er 5 fisk blevet til 8

Kommentar
Fra : Emilie1999

Dato : 17-07-12 16:13

Tusinde tak for jeres svar!
Er glad for i er enige
Jeg har dem i en balje nu, og de spiser og har det godt.

Kommentar
Fra : sigmatau

Dato : 03-09-12 09:37

Jeg fjerner aldrig unger, der er altid nogle som overlever bare der er planter nok. På kort tid er de så store at de andre fisk ikke gider tage dem.