/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musikalske minder
Fra : zoriny
Vist : 734 gange
23 point
Dato : 15-07-12 12:35

Hejsa og God Søndag til dig …

Har du nogen musikalske minder ?

Jeg tænker på:
Hvad var din aller første plade/bånd/CD ?

Hvilke solister og grupper gjorde et stort indtryk på dig, sådan en ”Aha! oplevelse” ?

Min første plade købte jeg i FONA på Nørrebrogade. Det var Jørgen Ingmann med ”Apache”. Var stolt, da jeg kom hjem med pladen. Den var vist nok ret dyr ...

Så kan jeg ellers huske første gang jeg hørte Cliff Richard fra Radio Luxemburg.
+ Elvis i sin tid.

Pete Seeger med ”We shall Overcome”.

Bob Dylan med ”Blowing in the wind” og senere, da han blev ”elektrisk” ”Like a rolling stone”

Beatles var en total stor oplevelse. Husker tydeligt ”Twist and Shout” – Med den rå lyd.

Jimi Hendrix med ”Hej Joe”, og den fede guitar.

John Mogensen på Dansktoppen med ”Der er noget galt i Danmark” – Sikke et sprog, synes man dengang – det var man ikke vandt til på Dansktoppen !

Ak ja, sådan kunne man jo blive ved …

Men hvad med dig ?

Har du nogen musikalske minder, som du vil fortælle om ?

Med Venlig Hilsen

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 15-07-12 12:54

Min første plade fik jeg til en fødselsdag-jeg er så gammel at der sikkert ikke er nogen der husker den! "vovsen i vinduet"!
med Rachel Rastenni

Det må også nævnes at jeg fik en plade med Benjamino Gigli!
Den har jeg endnu!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 12:56

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 15-07-12 17:04

Tak kammanoerup ...

Ja Rachel Rastenni var/er god ...

nomore har fået en godnatsang, åbenbart

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-07-12 18:33

Så har vi da ro så længe he he..

Da jeg var barn, var det Flower Power med Ulla Pia, og alle de dansktopper fra dengang.

Robertino m.fl. hos mormor og morfar

Brødrene Olsen i de tidlige teenage-år
Sweet, Gasolin (nøj, det var fedt).

Soul og Disco da vi vrimlede på diskotek - Gloria Gaynor, Barry White, KC and the Sunshineband, og mange mange flere.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-07-12 18:37

Vovsen i vinduet hos mormor og morfar.

I teenageårene optog jeg "Pop før- og nu" med Mylle på kassettebånd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-07-12 18:39

Jørgen Ingmann spillede julemelodier i supermarkedet, hvor jeg arbejdede efter skole - indbegrebet af julestemning!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-07-12 18:40

Da jeg flyttede hjemmefra, malede jeg mit hummer til Strauss og sønner - fine strøg i valsetakt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-07-12 18:44

Så kom jeg i et musikkorps på tromme.

Har sunget musicals én mas i mit voksne liv, kirkesanger - alt slags musik som solist..

Så jeg er til al mulig musik i dag

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 15-07-12 23:02

Tak til camillasmoster - sikke en masse musikalske minder ...

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 15-07-12 23:23

Jeg er ret så gammel! Den gyldne swingtid - 1940 og fremefter. Jeg købte plader med Leo Mathisen, Peter Rasmussen, Kai Ewans, Svend Asmussen osv. Jeg begyndte osse at spille selv, og disse gutter og deres orkestre var min inspiration. Den lærdom, jeg fik af at lytte til dem, kom mig til stor gavn sidenhen som musiker. Jeg har indspilningerne endnu!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-07-12 23:59

js270630

Jamen, det var også nogle supergode musikere

Jeg kan huske rigtig mange gamle sange - har en sang "klar til enhver lejlighed". Bare et bette stikord, så er den der hi hi.

Sammen med en pianist har jeg underholdt med bl.a. Kai Normann Andersen. Jeg er årgang 58, og æælsker musik.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 16-07-12 00:18

Ret sjovt. Jeg akkompagnerer osse på klaver til den slags ret tit. Rigtig mange mennesker kan lide de gamle sange - og gerne nogen, de kan synge med på!

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 11 point
Dato : 16-07-12 00:44

Fra før J Ø R N sikkert var på sommerlejr på en Ø/ med en ande gut /SS

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-07-12 00:56

Ja, folk er vilde med at synge med - ihvertfald de ældre, som får opfrisket gode minder.

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 08:38

Kom med nogle flere numre ...

Jeg kan fortælle at "Jørn" ikke har været på sommerlejr med en anden gut -
derimod på en lille ferie med sin viv, sine døtre, 2 svigersønner og 4 børnebørn ...

Æbletoft, Århus, Randers ...

Han har hele tiden haft adgang til internettet, fortæller han mig

Hvad med koncerter ?

Hvem har I set ?

Jeg nævner lige et par, som jeg husker specielt godt.

Rolling Stones, 2 gange
Cream, 3 gange
Jime Hendrix Experience 3 gange
Mothers of Invention 2 gange
Traffic, Procol Harum, Gassolin, Cllifters, Rocking Ghosts, Nina Hagen, Who 2 gange,
John Mayall and hes Bluesbreakers. Defenders, Peter Bellli . Donovan, Beach Boys, Manhattan Tranfer.

Tja og flere -

Dengang kostede billetterne 35-40 kroner - Men så sad man heller ikke på 1 parket ....
Nogle var helt gratis. I Tivoli. I Fælledparken i København.

Prøvede, forgæves at få en billet til the Beatles, med det slog fejl ...

Men pr

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 08:46

Flere koncerter :
Lis Sørensen, Lars Lilholt, På slaget 12, Søs Fenger, Rickey Lee Jones, Chuck Berry i Tyskland

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 12:03

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 12:10

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 20:07

Svært at vælge, men jeg blev i godt humør af at lytte til The Beatles ...

Tak for deltagelsen ...

Godkendelse af svar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 20:08

Tak for svaret nomore !

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-07-12 17:27

Har været til koncerter med:

Gasolin, Sweet, Brødrene Olsen (dengang), Shubidua (superfede rockmusikere), Bay City Rollers, Big Fat Snake.

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 04-11-12 15:12

den første plade jeg fik var en pap plade med inger Aasted om trafik og den anden plade jeg fik var Her kommer Pippi Langstrømpe men ellers var det beatles, elvis, beach boys man hørte og god gammeldansk musik i mit barndomshjem - dansk toppen osv.
heksedansen - hjemme hos os - klaus Jørgen - Vinden gir dig svar( gitte hænning blowing in the vind) Ejnar - venter på et vink og jeg kunne fortsætte i det uendelige. rigtig mange gode musiske minder som jeg stadig værner om og gerne finder de lidt skæve numre bla. den hvide sne Kald mig liva mit - navn er frode - tudekaj osv. KH Palle