/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl 10043 på min nyinstallerede DK win9~
Fra : adam
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 20-03-01 16:34

Følgende problem driver mig til vanvid:
Jeg kan ikke engang pinge uden at får fejl 10043 på min nyinstallerede win98 se.

Jeg har installeret Win98, på en gammel Pentium maskine, fordi der ikke er RAM nok til
at køre 2000 og fordi Win95 var for ustabil. Denne PC'er sider i et netværk og det eneste jeg skal bruge den til, er i realiteten at kunne foretage backup til CD-rom for de andre maskiner i netværket.
Jeg har haft det til at fungere under win95, dvs. der var forbindelse til de andre maskiner etc. under win95 til gengæld "frøs den" nogle gange under backupen, hvorefter jeg kunne begynde forfra.
Derfor beslutning om skift til win98.

For at være rigtig "smart", har jeg formateret alle diske på maskinen og derefter installeret win98 helt forfra, med det resultat at den åbenbart ikke kan finde ud af driveren til det netkort jeg kører, eller hvad der nu måtte være mit problem.

Er der nogen forslag ? Skal jeg virkeligt reinstallere Win95 ?

Pft
Adam

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 20-03-01 16:39

Jeg kan foreslå at finde driverne til dit netkort først. Det plejer som regel at hjælpe. Men lidt mere info vil være rart - har du NetBeui eller TCP/IP, har du hvis TCP/IP sat ip-adresserne rigtigt op. Kan de andre maskiner finde den maskine der har problemer, og kan de finde hinanden?

PO.

Kommentar
Fra : adam

Dato : 20-03-01 16:53

Jeg har en anden maskine i netværket som kører win98, jeg har kigget i system-info
og set at, der her er tale om de samme *.inf og *.sys filer men ikke samme dll'er.
Maskinen har tidligere kunne kontakte de andre, ligesom at de andre maskiner kunne se den.
Min opsætning af win98 på denne maskine svarer til den anden win98 (på nære IP adressens sidste ciffer)

Adam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-01 18:00

HI,

Jeg har et (for mig) ret mærkligt problem med min Stifinder, den virker OK
for alle visninger, undtagen detaljeret visning, der viser den ALLE foldere
som tomme, går jeg så tilbage til oversigt, så kommer de igen.
Jeg synes jeg har været ALLE instillingsmuligheder igennem, men jeg mangler
øjensynkig een.
Er der en der ka' fortælle mig, hvor jeg skal hen for at se det detaljerede
filliste i stifinderen????

mvh
Niels Søndergaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-01 18:15

ups---- forkert tråd

"Niels Søndergaard" <ns@algon.dk> skrev i en meddelelse
news:9982a1$4m5$1@news.inet.tele.dk...
> HI,
>
> Jeg har et (for mig) ret mærkligt problem med min Stifinder, den virker
OK
> for alle visninger, undtagen detaljeret visning, der viser den ALLE
foldere
> som tomme, går jeg så tilbage til oversigt, så kommer de igen.
> Jeg synes jeg har været ALLE instillingsmuligheder igennem, men jeg
mangler
> øjensynkig een.
> Er der en der ka' fortælle mig, hvor jeg skal hen for at se det
detaljerede
> filliste i stifinderen????
>
> mvh
> Niels Søndergaard
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-03-01 21:01

Hej Adam

"adam" <adam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:997t63$6dr$1@sunsite.dk...
> Følgende problem driver mig til vanvid:
> Jeg kan ikke engang pinge uden at får fejl 10043 på min nyinstallerede win98 se.

Måske et netkortsdriver problem.
Har du prøvet geninstalere drivere/protokoller ?

Hvilket netkort er det ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>
!-! Remove _X_ from Email address

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 20-03-01 21:16

Superforslaget må jo være at prøve at fjerne alle drivere, klientprogrammer og protokoller på maskinen med problemet og så sætte det op igen. For hvis der ikke er nogen af de andre maskiner der kan se den er det jo mindre godt. Kan den se sig selv?

PO

Kommentar
Fra : adam

Dato : 20-03-01 23:04

Mit kort som er et Unex 10/100 Mbps kort.
Jeg har forsøgt at geninstallere flere gange.
De første par gange kom den ud med noget i retning af
"du har valgt en PNP device, reboot maskinen" .
Når jeg rebootede maskinen fik den ikke indlæst (genkendt ?) nogen driver,
til sidst lykkedes det (efter adskillige reboots mm.), at indlæse driveren.
Jeg har siden hen forsøgt mig med både win95 og win98 filer (inf & sys)
uden nævneværdig succes.
Den eneste synlige forskel på de to maskinersopsætning er,
at den maskine som kører win98 uden problemer viser i programmet "systemoplysninger"
under programmer->tilbehør->systemværktøjer i komponenter->netværk
at den kører med icshare.vxd
hvorimod problem maskinen har : pppmac.vxd

Adam

Kommentar
Fra : adam

Dato : 20-03-01 23:12

Nej, den kan ikke se sig selv.
En "ping localhost" eller "ping 1274.0.0.1" giver den føromtalte 10043.
MS skriver at det kan være problem med placering af *.386 filer, men det har
jeg sikret mig er ok

Adam

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 21-03-01 00:04

Ok, så kan jeg ikke komme på andre ideer en den dejlige reinstall af windows. Det kan være det er der problemet er. Hvad med at bytte to netkort om?

Kommentar
Fra : adam

Dato : 21-03-01 00:22

Så er problemet løst !
Jeg har overset at der var en "ukendt PCI enhed" i
"egenskaber for system" under enhedhåndtering.
Jeg fik sletted denne enhed, og så genopdagede den mit kort
og fandt den rigtige driver.
Jeg tro at problemet var, at første gang jeg bootede, kunne den
ikke finde en driver til det PnP kort jeg anvender og derfor
markerede blot at der var et ukendt kort.
Da jeg derefter tvangs installerede netkortet lå denne ukendte
device og blokerede for driverindlæsning.
Dette er nok det tætteste jeg kommer på en forklaring til
den mærkelige opførsel af win98.
Tak for hjælpen, det er nogle gange en hjælp i sig selv
at forsøge at forklare andre problemet.

Adam

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 21-03-01 00:28

Ja ja, jeg håber at det hjalp at vi "snakkede" om det.

Accepteret svar
Fra : PornZtarr

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-01 20:45

Hej, har du tjekket at det sider ordenligt i computeren. jeg har selv været ude for noget ligende, bare med mit grafikkort. den kunne ikke finde driveren, og da den så efter mange reboots fandt den. virkede det ikke bnæste gang jeg startede den op, så jeg prøvede at åbne for kabinettet, og så det sad løst=)

hilsen PornZtarr

Kommentar
Fra : PornZtarr

Dato : 01-05-01 20:48

Undskyld,jeg havde ikke set at du allerede havde fundet løsningen=)

Kommentar
Fra : PornZtarr

Dato : 15-08-01 20:51

Hej, hvilken pci slot sidder dit netkort i, det må ikke side i den øverste, for så deler den I/O med grafikkortet. sæt den i den nederste, (den der er tætest på bunden af kabinettet,)

Held og lykke