/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
min skærm går i sort og fryser PC'en
Fra : absinthe
Vist : 308 gange
75 point
Dato : 13-07-12 17:26

Hej

Jer har et problem jeg håber nogen kan hjælpe med. Min computer går ofte ned et par minutter efter jeg har tændt den. Jeg får lige surfet lidt på nettet og så går skærmen i sort og computeren fryser og stopper med at reagere.

Hvis jeg genstarter computeren er problemet løst, lige indtil næste gang jeg tænder for computeren så sker det samme igen.

Er der nogen der ved hvad der sker og måske har en løsning?

mvh

absinthe

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 13-07-12 17:29

Vil lige nævne det er en stationær pc, som er ret ny og kører med windows 7.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 21:52

Citat
computeren fryser

Køb et varme tæppe........

Prøv at se i din LOGBOG
((virker på en XP PRO))
Start/ denne pc - højreklik/ administrer/
se også under ENHEDS HÅNDTERING
ALT med anmærkninger skal rettes på
------
Ellers er mit gæt?
At din Firewall ikke er helt med på hvad du laver på nettet
eller du mangler JAVA/ Codeks??/ Flash player/ Macromedia = søg selv
Eller du har opdateringer der ikke kan hentes ned/? og forhindrer normal
adgang til nettet? eller bare en VIRUS

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 21:59

NB: Micro__blød har et ellers godt og GRATIS antivirus program
Bare i tilfælde af, at du mangler det.
Har du en Ekstra Firewall, så prøv at slå den fra,
og bare kør på Windows indbyggede
Virker DET, er det din firewall der lukker dig ned.
------
Ydermere kan det være andre program opdateringer der driller dig
Når den begynder at brokke sig - så prøv lige at klik på
CTRL-ALT-DELETE = der kan du se hvad der foregår
og hvad der bruger kræfter på din PC

Har du eksterne drev på din maskine
så prøv at tage dem ud af USB...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-07-12 22:34

Prøv og start computeren i fejlsikret tilstand og se så om du oplever samme problem. For at starte computere i fejlsikret tilstand skal du trykke på F8 efter boot/bios billedet, vil det ikke lykkes så kan du skrive msconfig i windows søg og på det først faneblad skal du bare sætte et flueben i sikker start og genstarte computeren. Hvis du ikke oplever de samme problemer så skal driverne installeres igen.

Annuller spørgsmålet
Fra : absinthe

Dato : 14-07-12 14:53

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål