/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ramudvidelse
Fra : jensviggo
Vist : 443 gange
50 point
Dato : 13-07-12 11:32

I min gamle pc var der 2x512 mb ram, i min nye gamle er der 512mb, og det mærkes tydeligtde 2 ramkort er elixir 512MB 400Mhz, hvis de passer i min nye gamle kan jeg så uden videre sætte dem i, og dermed komme op på 3x512.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-07-12 11:48

Et kort svar er ja, hvis du passer i soklen. Det lange svar er at du skal sikre dig de køre med samme hastighed, det kan godt være de "gamle" ram har en hurtigere hastighed end de "nye" og så hjælper det ikke noget og sætte dem over i, for så vil de "gamle" blive drosslet ned på de "nye" rams hastighed.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-12 12:14

Både ja og nej, RAM skal passe sammen sådan at det er samme type med samme hastighed du installerer, hvis nu blokkene fra den gamle computer passer til din nye maskine men har lavere hastighed, så er det den laveste værdi som bruges, altså du har godt nok flere RAM men maskinen kan ikke bruge dem.
Fortæl lidt mere om hvad dine RAM blokke hedder, måske computer navne og numre så du kan få et mere præcis svar

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 60 point
Dato : 13-07-12 12:24

De kører sikkert også som Dual hvis det er to helt ens blokke, hvilket giver en højere hastighed end 1024, denne funktion ødelægges hvis Du sætter en 3. blok i.

Dual-funktionen var ny i 2004, men en computer fra den tid er også gammel

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-07-12 13:07

jeg har sat de 2 a´ 512 og nu kører maskinen med 1,5 gram

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 17-07-12 06:58

Tak for svaret LuffeA. Og maskinen kører som aldrig før med ramudvidelsen

mvh

jensviggo