/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Udkantsjæger
Fra : betterwisser
Vist : 667 gange
300 point
Dato : 10-07-12 19:43

Har vi noget som kan kaldes en udkantsjæger?.
Ligesom vi har en udkantspolitikker som f.eks. Frank Aaen, og "De Andre Løsgående Christianist Missiler" som vi også burde have indført en 10 meters bræmme beskyttelse for, altså af hensyn til os andre menige danskere skatteborger, den eneste lønseddel de har set og optjent, er vist deres frikort fra flaskedrenge/pige tiden.
Hvordan teér en sådan udkantsjæger sig, og ser han ud, som en gennemsnit´s dansk jæger?
Altså har I gæve debatdrenge, mødt, set, hørt eller læst noget fra denne " udkantsjægere", hvis han findes og hvis hvor er arnestedet til denne specielle race

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-07-12 21:53

Uhhhhhh ha da, de't svært spørgsmål.

For mig at se, må en "udkantsjæger" være en jæger, som egentlig ikke er jæger i ordets oprigtige betydning. "Udkantsjægeren" er ca. 40 år, og har pludselig fået en dille, at nu vil han prøve at gå jagt. "Udkantsjægeren" snupper jagttegnet på et weekends-kursus - og nu kan han kalde sig jæger - og værre er, han tror, han er det. Babu babu babu hen til nærmeste jagtforretning for at købe udstyret - altså det udstyr, "udkantsjægeren" selv mener en rigtig jæger bør ha' . Det rigtige våben, det rigtige tøj af kendte fupmærker til flere tusinde kroner - som egentlig ikke er mere værd end det, der kan købes i Føtex/Aldi til det kvarte - der står bare et andet navn på tøjmærket.
Og endelig ikke at forglemme, en firehjultrækker - og helst en stor én, det stiver jo ens ego af, men der er bare en aberdabej ved det hele - og det synes nemlig at ærgrer "udkantsjægeren" tissemanden bliver sku ikke større end den hele tiden har været.

Andre særlige kendetegn.
"udkantsjægeren" er let genkendelig hos bageren søndag morgen. For det første parkérer han altid sin trækker i modsat side af kørebanen, fordi, han gider sku ikke at bevæge sin røv over gaden for at komme ind til bageren - og helst så tæt på den foranholdende bil som muligt - køler mod køler. For det andet, når "Udkanten" er kommet ind i bagerbutikken - gerne to og to, snakker de højt og larmende om, hvor mange fasaner de skal nakke i dag.

Jo, jeg har skam haft æren af at være på jagt med en "udkant" De har ikke særligt meget tæft på vildtet - og skyde!!! - Vor Herre bevares da.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-07-12 13:03

Hej betterwisser.

Til dit spørgsmål om vi har noget der kan kaldes "udkantsjæger", må svaret ubetinget være et ja ! Nu er betegnelsen "udkant...." jo lidt nedladende, f.eks. "udkantsdansker", og der er faktisk blevet erstattet af ordet "baglandet", som åbenbart er mere spiseligt for de fleste !! Og her passer det jo fortrinligt på én bestemt person, som jo iflg. egne oplysninger sværmer for Bajutterne, nemlig Bendt Ballegård Knudsen. - Efter min mening er han den ultimative klovn, som ikke kan kende forskel på fiktion og virkelighed, samt det relativt simple, at læse og ikke mindst forstå en tekst !! - Han fører sig frem som en godsejer af den gamle skole - på lejet grund - samt kloger sig på altvedr. våben (har engang kendt en, som løgnagtigt udgav sig for at være bøssemager), er uddannet skydeinstruktør i DJ-regi, påstår at være hundeinstruktør med speciale i strømførende dimser, er opdrætter af fugle til udsætning max. 1 time før jagtens begyndelse, hundefører af guds nåde, forfatter med udgivelse af én bog, naturvejleder specielt for børnehavebørn, som jo er meget nemme at bilde en masse historier på ærmerne.
I det civile liv har han udgivet sig for at være ingeniør, hvilket også er løgn, men har dog været malkemaskinemontør med speciale i jersey-køernes patter, samt meget, meget mere
Jeg har oplevet ham én gang på en jagtudstilling, hvor han var mødt frem med sin hund som en repræsentant for DMK - ingen snakkede med ham, han gik rundt for sig selv - en underlig adfærd.
Jeg vil vove den påstand, at han under ingen omstændigheder er en værdig repræsentant for den gennemsnitlige danske jæger - for så ville det sgu' se sort ud for os rigtige jægere

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-12 14:03

En udkantsjæger er nem at genkende, for de går ikke ind i skoven men bliver i ...........udkanten.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-07-12 11:26

Kære BW
Faktisk et svært emne. I mine øjne er en udkantsjæger ikke en ondskabfuld og løgnagtig medieluder/amatør med hang til selvpromovering - som Ballehoff er det - men er derimod en ydmyg type med mulighed for at forsyne kone og 11 sultne børn med lidt lækkert vildt, når lejligheden byder sig. Han kan være ufaglært arbejdsmand eller håndværkersvend og har smidt slæverne ind hos en landmand - mod at udføre sort arbejde for denne, og undertiden vader udkantsjægeren så rundt i blå kedeldragt, koreahue og scooterstøvler - hvor den ene lynlås er gået i stykker og med en slidt russer i næverne.
Han er god til at læse vildtet og gør ikke nævneværdig stads af sin tilstedeværelse, fordi han ikke ønsker, at andre kommer i forbindelse med den landmand, hvor han har jagten. Han har i øvrigt været jæger siden 16-års alderen, hvor faderen lærte ham op.

Jeg kender typen særdeles godt - og har stor respekt for dem, fordi de generelt opfører sig ordentligt - i modsætning til f.eks. Ballehoff.

Jeg havde engang sådan en udkantsjæger som "nabo". Jeg nedlagde en enorm rå - og stod ogfunderede over, hvordan jeg skulle få båret den de 2 km til gården. Udkantsjægeren trådte frem fra grantykningen - afladede den gamle mauser og stak bundstykket i lommen på kedeldragten. Derpå spurgte han høfligt, om han måtte træde ind på mit revir, idet han meget gerne ville hjælpe mig med at slæbe råen ud på markvejen - så jeg derpå kunne køre den hjem i havetraktorens påhængsvogn. Jeg var nemlig kort forinden blevet opereret for en miniskenskade - og derfor takkede jeg høfligt ja - og siden førte vi mange hyggelige samtaler i de skel - hvor jeg siden mødte ham.

Sådan en fætter mener jeg at være en udkantsjæger.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-07-12 11:28

Meniskeskade - God damm it!!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-07-12 22:00

Jeg takker mange gange for jeres besvarelser, det er spændende læsning det ene er indlæg matcher det andet, så det er svært med de poing´s

Så vær så venlig at besøge jeres personlige spørgsmål, vi MULTI-X er jo alsidige + en lille løsgænger

Mvh
BW

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-07-12 00:45

http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Toender/2010/05/17/082234.htm

Jeg har kontaktet Se og Hør for at høre, om ikke det er en opgave for en af deres journalister, altså at finde sådan en mister/misses udkantsjæger.

De er på jagt, men jeg ved ikke, om det lykkedes, inden jagten stopper for denne omgang.

Så husk abonnement på Se og Hør, så i kan holde øje med hvis signalement, der passer allerbedst.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-07-12 11:03

Hej Katekismus!

Det er inddiskret at bringe billeder af MULTI-X´s koner, næsten lige så galt som at bede os køwe Se og Hør og Kig Ind 3 blade for et klask i r...

Nogle befinder sig meget bedre i udkanstdanmark, end i minefeltet, det er også os som holder liv " Klyngedanskerne"

Mvh
BW

Annuller spørgsmålet
Fra : betterwisser

Dato : 13-07-12 20:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål