/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ændre side størrelse i publisher 2007
Fra : k_m_s
Vist : 448 gange
200 point
Dato : 10-07-12 07:39

Godmorgen

Jeg har lavet et brev hoved med div. teksboxe og billeder i a4. Jeg ville nu gerne også have det brevhoved på en liggende a6.

Kan jeg på en eller anden måde kopiere det hele samlet og indsætte i a6 og resize så størrelseforholdet forbliver det samme eller hvordan gøres det?

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-07-12 13:32

Umiddelbart ikke.

Du må tage de enkelte elementer og flytte over på det nye format.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 10-07-12 19:52

Fra A4 til A5 halveres papiret og vil normalt ligge ned.

Fra A4 til A6 skæres der to gange og A6 vil stå op. Ellers rettes det i Filer sideopsætning.

Filer sideopsætning > speciel størrelse > her kan du vælge størrelse A6 = ca. 10 X 15 (alm. foto)
Samtidig kan du vælge stående eller liggende.

Du kan også bruge arranger > layout hjælpelinier

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-12 19:52

Hov - det var fra publisher 2000 - men det passer nok.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 11-07-12 16:22

Tak for svaret Eyvind.

Ja hvis designet kan være der i breden og højden så kommer det med over på den nye størrelse.

Smart

Kim

Kommentar
Fra : poten

Dato : 11-07-12 16:45

Citat
Fra A4 til A5 halveres papiret og vil normalt ligge ned.

Fra A4 til A6 skæres der to gange og A6 vil stå op. Ellers rettes det i Filer sideopsætning.

Filer sideopsætning > speciel størrelse > her kan du vælge størrelse A6 = ca. 10 X 15 (alm. foto)
Samtidig kan du vælge stående eller liggende.

Du kan også bruge arranger > layout hjælpelinier

Lyder inciterende, men det er jo blot papiret du her gør mindre - hvad med elementerne i Publisher?

Spørgsmålet gik jo på: Kan jeg på en eller anden måde kopiere det hele samlet og indsætte i a6 og resize så størrelsesforholdet forbliver det samme eller hvordan gøres det?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 11-07-12 16:49

Har du prøvet fremgangsmåden inden du godkendte svaret k_m_s?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-12 16:54

Elementerne ændrer sig.
Hvis du markerer alle elementerne og sætter dem sammen med med det lille ikon, kan du kopiere og lade det hænge i luften og så sætte det ind i den ændrede papirstørrelse. Og tilpasse.

En god ide er at lige gemme inden.
Eks. du har en pobfil som hedder abc.pub
gem som abc1.pub..............så kan du altid vende tilbage til foregående udgave.