/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Minister og ministerpension
Fra : PeterTheisen
Vist : 795 gange
10 point
Dato : 10-07-12 07:29

Hvor mange år skal man have været minister for at få ministerpension? Hvad lyder den på om året?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-07-12 08:18

Reglerne blev ændret i 2000
Reglerne for ministerpension blev lavet om i 2000, så ministrene først får pension, når de bliver 60 år og ikke som før, når de stopper som minister. Det samme gælder deres børn, så nu er der kun pension til de børn, en minister får sent i livet.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 20 point
Dato : 10-07-12 08:23

Hvis du har været minister i 1 år, ligger det på omkring 7.000 og max er omkring 30.000 pr måned.

Derudover kommer folketings pensionen.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-07-12 08:25
Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-07-12 11:43

Det er sku noget pis, de skal nok sørge for sig selv, hold da kæft hvor er jeg træt af politikere, de skal sku da ikke selv bestemme hvad de skal have i løn og pension, efter min mening er det korupsion af skattepenge, men jeg kan desværre ikke se hvad man kan gøre for at lave det om, det er rent gøg og gokke.
alan57

Kommentar
Fra : poten

Dato : 10-07-12 13:40

Nogen der frivilligt melder sig på posten som politikker?

Det ikke dermed sagt at de skal have ubetinget adgang til pengekassen - men det er skisme ikke altid et drømmejob at være politikker...

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-07-12 13:58

Tak for svaret troldenesdhb.