/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Skydelære
Fra : nomore
Vist : 917 gange
50 point
Dato : 10-07-12 07:01

Digital skydelære.
Hvordan fremkommer målingen på display´et.
Er der indbygget laser eller hvordan finder den det rigtige mål?
http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Malevarktoj/Skydelare-og-Mikrometerskrue/Digital-skydelare-16105/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-12 07:49

Det bliver blot via mekanik overført til digital visning, der findes endda skydelære som har en overgangsløsning i form af en viser på en rund skærm.

Jeg synes det er mere sjovt at tænke på hvor mange der ikke ved hvordan man aflæser et gammeldags skydelære......hvad der også kræver et godt syn, og der følger ikke engang en brugsanvisning med.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-07-12 08:06

Skal det fortolkes som: den bare aflæser de tal mærker der er på selve metallet
Det er snyd... troede det var noget ''fantastisk'' elektronik

Har selv et par gamle og slidte, hvor man netop ikke kan se hvad der står,
og vil så prøve en af de ny-moderne, de er som du skriver nemmere at læse.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-07-12 11:17

Ja, det kan være svært at aflæse en mekanisk skydelærer - når man ikke har lært det. Så skulle du prøve at bruge en regnestok LuffeA!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-12 12:03

Citat
Ja, det kan være svært at aflæse en mekanisk skydelærer - når man ikke har lært det. Så skulle du prøve at bruge en regnestok LuffeA!!

Selv jeg har en begrænsning

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-07-12 12:09
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-12 14:12

Det digitale er der jo muligheder i, jeg anskaffede et skydelære til min arbejdsplads til en mellempris, under et dæksel sad der en mini USB port.

Åbenlyst til direkte overførsel til computer, men der fulgte ikke nogen CD med.......sikkert et hundedyrt program.

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-12 14:27

Citat
Skal det fortolkes som: den bare aflæser de tal mærker der er på selve metallet
Det er snyd... troede det var noget ''fantastisk'' elektronik

Nej den måler selv hvor langt kæberne flyttes, den skal 0 stilles når kæberne er helt sammen, vis man 0 stiller når kæberne er fra hinander, så måler den fra den stilling den stod i da den blev 0 stillet

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 10-07-12 15:34

Så blev jeg da trods alt lidt klogere, i dag også