/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvordan gør man det???
Fra : Tonganeseren
Vist : 546 gange
500 point
Dato : 09-07-12 19:57

Jeg har et problem, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Jeg arvede et par lodenknickers efter min salig svigerfar - helt nye og i ubrudt emballage, som man plejer at skrive.
Normalt går jeg i lange benklæder, men nu vil jeg forsøge at komme til at ligne en hubertusjæger. De går alle i knickers og røde strømper.

Problemer er, at de lange strømper og de grønne knickers skiller ad - og det ser ikke så godt ud.
Kender de brave deltagere på hjemmesiden en himstergims eller en anden device som kan løse mit problem.

Jeg prøvede dem i efteråret, men på min gåtur kunne jeg se, at nogle havde bemærket det bare stykke mellem knickers og strømper, og det kan man selvsagt ikke have.

For god ordens skyld: Jeg går ikke i røde strømper. Man skulle nødigt tage fejl.

I håbet om en lødig debat og om et virkelig godt råd.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X
Nu med lodne lodenknickers (ømt syn).

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-07-12 20:06

Citat
I håbet om en lødig debat
Nå!!! Jamen så gider jeg ik' at være med.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-07-12 20:11

Citat
I håbet om en lødig debat og om et virkelig godt råd

Der er sgu da ingen der kan tage dig alvorligt i den mundering uanset hvem du forestiller at ligne...

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 09-07-12 20:25

Jeg mener at der skal et bredt elastik på hver ben, det vil sige at ellastikket så holder de lange strømper oppe samtidigt med at det også holder knickersernesammen med strømpernene.
Jeg mener st det blev gjort sådan, du må bære over med mig for det er sku lang tid sigen og er derfor lidt usikker på det.
MVH:
alan57

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-07-12 20:56

De uundgåelige kulørte strømpebånd (latterlige ik!)

Jeg går for det meste på jagt i tweed ” knickers” med dertilhørende lange uldne sokker af variable tykkelse alt efter hvor på sesongen. De lange sokker er holdt oppe med strømpebånd, af den simple årsag at jeg har underben som en herregårds kat, og jeg bruger også strømpe bånd, når jeg har lange bukser på!
Der vel ingen der griner når man går med livrem- vel!

Så ved jeg også hvor jeg skal finde skovflåt!.

Dertil har jeg en tweed jakke med membran og under den en uld trøje. Det holder mig normalt varm og tør – uld er det eneste materiale der varmer selv om der er vådt. Det larmer ikke.
På hovedet en tweed kasket, som efterhånden er så fedtet, at der kan koges suppe på den, hvis jeg skulle sne inde et sted.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-07-12 21:05
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-12 21:14

Kære Katekismus

Tak for linket. Lækre røde strømper - må jeg sige. Men hvor får man fat på strømpebåndene - som dem på billedet, hvor en lavadelsmand kommer gående med gummistøvler. Jeg formoder det er en form for elastik lige ovenfor støvleskaftet. Bukserne er fra ELCH Sportsausrüstung - fra Østrig. Så må jeg lære at jodle.
Men hvor forhandler man strømpebånd?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-12 21:33

Da jeg prøvede de grønne knickers, gik jeg et par ture op og ned på en skrænt med tæt bevoksning; og man kan faktisk bevæge sig aldeles lydløst - fordi lange bukseben undertiden støjer.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-07-12 22:07

Jeg må gå til bekendelse
http://www.riffeljagt.com/forum/code/pop_printer_friendly.asp?TOPIC_ID=8113

Strømpebånd dem væver eller strikker, man da bare!

ellers kan man jo også bare bruge velcro

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-12 22:12

Kære Katekismus

Velcro - for fanden da. Det må være sagen.
Skal strømpebåndet anbringes under eller over knæet. Og nej! Jeg bruger heller ikke hofteholder.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 09-07-12 22:16

køb en hofteholder så kan du også optræde som stripper

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-07-12 22:52

Hvad har det med jagt at gøre

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 09-07-12 22:52

http://www.brikvaevning.dk/

http://www.youtube.com/watch?v=Aqf1cD6mahk

Det nemmeste er at købe noget flot bredt bånd, og sy kvaster på.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-12 23:27

Hej Katekismus

Alle tiders link, og nu kan jeg snart flashe mine nye knickers. Lækkert stof og rart at have på.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-12 23:28

Tak for svaret katekismus.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-07-12 01:18
Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-07-12 08:00

Kære Tonganeser !!

Det er helt elementært !!
Det bedste ville være at bruge waders hele tiden - så er det sgu' ligemeget hvor meget strømper og knickers skiller ad !!!

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-07-12 13:27

Kære Katekismus

Wauw! Det er squ sagen. Jeg fylder 70 den 21. august, og sådanne lækre strømper skal på min ønskeseddel, som bl.a. indeholder følgende:

Lange grønne tykke strømper
En oppustelig redningsvest
Et sæt nødraketter
Masser af god tobak og rødvin
En ny geværrem . . .og nye vandtætte jagtstøvler.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-07-12 13:36

Kære ØV4

Du har ganske ret. Jeg har en drøm (I have a dream (så Ballehoff også forstår det))!!! Det allerbedste ville være kedeldragter i grøn i vinter- og sommerudgaver og med elastik i buksebenene. Så var man i fred for flåt og andre små kreaturer - og ville ikke have besvær med andre beklædningsgenstande.
Men nu har jeg altså fået disse knickers - og er dermed overgået til en ny rangorden - på højde med selv de mest indflydelsesrige Hubertusjægere. Når jeg få fat i de strømper som Katekismus har vist mig, så ender jeg squ nok som OverHubertusRidder af 1. grad.

Med Hubertusjægernes strenge beklædningskodex undrer det mig såre, at man har sluppet Ballehoff ind i rækkerne. Men sådan er der squ så meget.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-07-12 13:56

Hej Tonganeser
Du kan også bruge velco bånd, hvis du er meget behåret på benene, kan du nøjes med at sætte dem på et sted

Ellers er Guds gave til rigtige mænd, panzertape, som germaner kalder de,- på dansk, Gaffatape også en klar vinder.
Håber du får nok "stillere" til at komme i denne fornemme Club. BimleBent skal nok lægge et godt ord ind, bare du køber en rød nissehue, og bærer dit haglgvær over skulderen, som en høtyv god BimleBent stil.

MVBH
BW