/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kondensvand på låg af is fryser.
Fra : vedikkealt
Vist : 558 gange
500 point
Dato : 09-07-12 19:02

Fryseren står i en hal med åbne porte i dagtimerne, butikken er en blandet landhandel med søm og skruer, træ - cement og blomster, og alt muligt andet.

Ved siden af kasseapparatet står der en is fryser med gennemsigtet låg, leveret af VIBOCOLD, og den danner så meget kondensvand, at det kan nå at løbe ned i fryseren, så de nederste is sidder fast i bundet.

VIBOCOLD påstår, at det ikke er deres problem, og at fryseren må være stillet et forkert sted.

Vores opfattelse er at fryseren og især låget ikke er isoleret på en sådan måde, at den kan undgå at danne kondensvand.

Er der nogle her som ved, hvor der står en salgs is fryser under lignende forhold, som ikke har kondens problemer, så er jeg meget interesseret i billeder og model / type, da jeg ikke kan forstå, at problemet ikke kan løses.

Bedste hilsner fra vedikkealt...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-07-12 19:11

Kendt problem når vi har så våd en sommmer. Boksen anvendes i omgivelser med en absolut fugtighed der er højere end boksen er beregnet til. Simple as that.

At så Vibocold ikke forstår at fortælle det, kommer ikke bag på nogen.

Man kan så købe bedre bokse.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-07-12 19:15

# 3773

Skal jeg så forstå at VIBOCOLD produkter er ren discount, eller har de også frysere der kan klare den opgave..?

Eller har du et forslag til en anden leverandør..?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-07-12 19:49

Vibocold er jo ikke ligefrem Rolls Royce. Så havde de ikke så stor en andel af butikskølere i dk. Det er afgjort discount. Og læs databladene, der plejer man at gardere sig.

Og ja selvfølgelig findes der bedre produkter. Hvordan tror du de klarer sig ved middelhavet?

DK er lidt træls kølemæssigt, da vi har kyst-kyst klima over det hele. Altså bunker af fugt.

Men selv Vibocold burde kunne fremkomme med egnede apparater. Ellers plejer Daencker at være plaget af noget større seriøsitet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-07-12 23:34

# 3773

Jeg har nu sendt en mail til Daencher, før at høre om de har en løsning.

Vibocold har ikke været særlig konkrete med deres svar, ud over at have givet placeringen skylden, og er ikke fremkommet med andre løsningsforslag.

Så nu glæder jeg mig til at læse, hvad Daencher kommer med af svar.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-07-12 00:17
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-07-12 10:56

Daencher havde ikke lige den rette løsning, de har et selv afrimende fryseskab, men her vil temperaturen svinge for meget, og det kan is ikke tåle.

Så lige nu er jeg ikke blevet meget klogere på mit spøgsmål...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-07-12 11:23

Når kulde og varme mødes, dannes der kondens - et naturligt "produkt". Problemet kan alene løses ved isolering.
Når nogle kummefrysere er fremstillet med gennemsigt låg, vil der altid være mulighed for kondens, men ved at lægge"gas" ind imellem de to "ruder/låg", kan man undgå kondens. I princippet skal man blot bruge en "lavenergirude" som låg, så kan du kikke igennem og se varene, men det er ikke alle kunder der er lige gode til at lukke låget på fryseren - og det giver ALTID problemer med kondens!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-07-12 09:27

# alka

Har du kendskab til, om der findes et sådant låg med lavenergi ruder, eller har du kendskab til et sted, hvor der står en fryser under lignende forhold, uden kondens problemer.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 500 point
Dato : 11-07-12 11:26

Nej, det har jeg ikke kendskab til vedikkealt, men afhængig af konstruktion på låget, kan du prøve, at kontakte en glarmester for at høre, om han kan fremstille "låget" på mål, så kan du få syn for sagen! "Ruden" kan jo monteres i en ramme for oplukning eller forskydning. Det kan laves inden for en overkommelig pris.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-07-12 19:11

Tak for svaret alka.

Men jeg har ikke kunnet finde en glarmester der vil - eller tør løse opgaven.

Jeg har ej heller kunne finde et bedre og mere egnet produkt.

Problemet er ikke løst endnu, men nu prøver jeg så at gå en anden vej, og se om det bliver bedre.

Bedste hilsner fra vedikkalt...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-07-12 14:29

Selv tak vedikkealt. For dårligt, at en glarmester ikke vil gå i gangmed sådan en lille opgave. Det kunne jo være, at andre også var interesseret ien løsning!Håber du finde ren løsning.

Hej fra alka