/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
5 o´clock ur
Fra : HelleBirgitte
Vist : 541 gange
500 point
Dato : 09-07-12 18:20

På engelsk har man et ordsprog
Citat
It´s five o´clock somewhere

Det refererer til, at det acceptable tidspunkt for dagens første drink, er kl. 17 - og det er klokken altid et eller andet sted i verden

Jeg søger et pænt herre ur, helst armbåndsur evt. vægur i stil med disse, hvor kl. 17 er markeret . Dog helst ikke så dyrt som her, og det skal helst kunne købes i Dk.

http://www.unicahome.com/p45300/projects-watches/5-oclock-watch-by-mandco-for-projects-watches.html

http://www.studiodesigncollection.com/mandco5oclockclock.aspx

Der er lavet mange "bodega udgaver" - f.eks. her

http://cocajo.com/blog10/2007/04/sunday_miscellany.html

Det har ingen interesse!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 10-07-12 08:33

hvad med at spare alle de dollars -et lille selvklæbende 5 tal / flaske "ikon" på kl 17 position

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-07-12 09:40

@Iham jeg vil jo netop spare de mange dollars, kunne ikke drømme om at købe det ur. Men jeg håber jo på, at der er lavet noget lignende til en mere overkommelig pris.
Klistermærker nej tak

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-07-12 19:14

Få en urmager til at fjerne alle tal
eller lad ham sætte et specielt 5 ind
Det koster ikke mange penge

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-07-12 09:39

måske skulle der stå 17 -kl 5 er trods alt lidt tidligt at starte

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-07-12 10:51

Ja I har da kreative idéer

Men jeg vil altså så gerne finde et færdig lavet 5 o´clock ur her i DK.....

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 500 point
Dato : 11-07-12 13:30

Citat
måske skulle der stå 17 -kl 5 er trods alt lidt tidligt at starte

Kender ikke mange analoge ure der har 24 timer´s skive.
Men du har ret, kl 5 morgen er sikkert lidt for tidligt/ eller måske for sent
-----
Tror du får svært ved at søge på det, da der findes urværk der hedder 5 o´clock.

http://www.dubuy.dk/dk-1/webshop/vaegure/8376/take-5-vaegur.htm

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-07-12 14:04

@nomore du er godt på vej med det link

Men jeg håber stadig på, at der bliver fundet et armbåndsur eller evt et noget mindre vægur i stilen.
Så jeg lukker ikke endnu.............

Godkendelse af svar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-07-12 21:15

Tak for svaret nomore.