/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Etværelses eller toværelses?
Fra : PeterTheisen
Vist : 710 gange
10 point
Dato : 08-07-12 09:51

Skal jeg vælge en etværelses eller en toværelses?

Boligen med et værelse koster 2.200 kr. i husleje om måneden, mens den med to værelser koster 2.700 kr. i husleje om måneden.

Jeg har en elevløn, der udbetalt er 7.300 kr. om måneden. Derfor er jeg berettiget til boligsikring på min bolig. Ved boligen med et værelse kan jeg få 300 kr. i boligsikring, mens den er 400 kr. for den med to værelser.

Desuden har jeg en månedlig transportudgift på 600 kr., som er transport til og fra skole.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 08-07-12 11:04

Summa summarum, så har du 400 kr mindre til overs i en toværelses end i en etværelses.

Jeg tror de fleste vil være mere tilfredse med at have to v i stedet for et, det er nemmere at have en stue der kan se OK ud selv om man ikke har redt sengen osv.

Men der kan være mange hensyn, et af dem hvor længe du regner med at bo der, jo længere tid du regner med at bo der, jo mere (tror jeg) bliver den begrænsede plads et irritatiosnmoment.

Men det skal jo gå op, økonomisk ikke mindst.

Hvad er det du skal begynde på?

Kommentar
Fra : klaudi_LVII

Dato : 08-07-12 11:20

Du burde vælge et etværelses med låg, evt ormesikret!

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 08-07-12 11:22

Det kan vi da ikke svare på ud fra det du oplyser.
Hvad er det behov?
Hvor mange møbler har du?
Kan du nøjes med 1 værelse i stedet for 2?
Du har jo råd til en 2 værelses, men det er dit behov du skal dække med hensyn til plads.
Pengene spiller ingen rolle.

vic200

Kommentar
Fra : klaudi_LVII

Dato : 08-07-12 11:30

Citat
evt ormesikret!

Her tænker jeg på orm'nes ve og vel, de skulle jo nødigt forgiftes!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-12 11:45

Efter tusindvis af besvarede spørgsmål på forskellige fora om hvordan folks økonomi skal hænge sammen burde Du være verdens bedste til at træffe egne opgørelser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-12 11:59

Og så er det da vist et par "fugtige" kælderlokaler til den pris

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-12 12:23

Citat
Og så er det da vist et par "fugtige" kælderlokaler til den pris

Ikke nødvendigvis, rejseudgiften tyder på at det er et stykke fra centrum hvor skolen ligger, ihvertfald hvis vi taler om København eller Aarhus.
Det er jo heller ikke alle studenter eller andre der går på skole som foretrækker at bo lige "der hvor tingene sker", såsom kaffebarer.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 08-07-12 12:57

HVIS DET ER MED LYS, VARME OG VAND ER DET BILLIGT.

HVIS IKKE, SKAL DU INDREGNE DETTE, I DIT BUDGET.

HVIS DU VÆLGER DEN ET VÆR. HAR DU 4800,- KR TILBAGE TIL TØJ, MAD, FORSIKRINGER, OG FORNØJELSER.
VED DEN TO VÆR HAR DU 500,- KR MINDRE TIL RÅDIGHED, 4300,- KR.

DET KAN OGSÅ VÆRE DER ER UDGIFTER TIL F.EKS. BØGER ELLER LIGN. PÅ SKOLEN.

MÅSKE KUNNE DET VÆRE GODT AT LAVE EN OPSPARING, SÅ HAR DU TIL SENERE.

MVH AG112

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-07-12 14:19

2 værelses. Du vil fortryde det, med det samme du vælger en 1 værelses. For den lille merpris vil det være utroligt gavnligt med en 2 værelses. Plads - ingen rod - velvære

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 08-07-12 15:02

Jeg mangler et år på handelsskolen. Hvis jeg ikke kan få en elevplads, skal jeg begynde at læse først til SOSU-hjælper og dernæst SOSU-assistent, hvilket foregår i Hillerød. Til den tid vil jeg dog stadig bo i Helsingør.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 08-07-12 20:10

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-12 22:58

Selv tak, PT.