/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tænk, hvis S og SF havde 90 mandater
Fra : PeterTheisen
Vist : 502 gange
10 point
Dato : 07-07-12 18:19

Tænk, hvis S og SF havde mønstret 90 mandater ved folketingsvalget i 2011. Så havde man ifølge Helle Thorning og Villy Søvndal set en anden politik end den førte, når de altså ikke på den anden side benægter at have begået så meget som et eneste løftebrud i den nuværende situation.

Kilde: http://m.bt.dk/article.pml;jsessionid=003482DF5D09616823C2F864C7317CDF.uw-portal2?guid=17091726

Men ikke en eneste meningsmåling op til folketingsvalg viste en opbakning med Enhedslisten som støtteparti på 90 mandater, altså et rent rødt flertal. Man har dermed hele tiden været nødt til at have De Radikale med i regeringssamarbejdet.

Nu tænker vi lige et øjeblik, at havde der været et rent rødt flertal, ville der være blevet ført rendyrket socialistisk politik, herunder en afvisning af tilbagetrækningsreformen, efterlønnen ville ikke blive forringet, folkepensionsalderen ville ikke blive hævet, en skattereform, der bl.a. hæver topskattegrænsen og lader kontanthjælpsmodtagerne betale for det, ville ikke være blevet gennemført, førtidspensionister og fleksjobbere skulle ikke se stramninger i møde, og man ville også have ført planen "Fair Løsning", der ifølge regeringen selv var underfinansieret med 22-39 mia. kr., ud i livet.

Kilde: http://www.b.dk/politiko/finansminister-bekraefter-milliardhul-i-roed-plan

Ville Enhedslisten, SF og Socialdemokraterne med flertallet i behold have sikret kontoens balance ved at låne nogle flere penge i udlandet, ignorere beklagelserne fra EU over, at man ikke overholdt budgetkravene samt fortsat med at tale om og agere efter parolen om velfærd frem for skattelettelser?

Kilde: http://nyheder.3f.dk/article/20120629/NYHEDER/120629869/2140/NYHEDER

Med ovenstående in mente kan man godt tillade sig at konkludere følgende: Enhedslisten, SF og Socialdemokraterne påtager sig hjertens gerne – mod deres eget bedre vidende – opgaven med at køre landet i sænk. Det kræver bare, at vælgerne giver dem 90 mandater. Det virker temmelig skræmmende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-12 18:38

Citat
Tænk, hvis S og SF havde mønstret 90 mandater ved folketingsvalget i 2011

Ja for satan - så var det bare med at komme ud af landet og lade "overførslerne" passe sig selv

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 07-07-12 19:19

Man kan forestille sig mange rædselscenarier, desværre oplevede vi et i virkeligheden under Fogh, som var en lang nedtur for Dk, mens mange jublede over ufinansierede skattelettelser, en boligprisboble mv.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-12 20:27

Det bliver aldrig aktuelt alligevel, især ikke efter den nuværende katastrofe, af de unge der gjorde den store fejltagelse at stemme rødt vil mange ikke stemme rødt resten af deres liv.

EL høster stemmer lige nu, selv om deres indslag i skattereformen ville have givet de velhavende endnu større skattelser end nu vedtaget.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-07-12 20:37

Det vi så i september 11 var jo netop, at nogle fortrød deres stemme på Fogh, lille lars er jo aldrig blevet valgt som statsminister (af andre end FAR).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 20:55

Hvem er S og SF.

Hvis S er Sosialdemokratiet, så eksisterer de vist ikke mere.
Hvis SF er Socialistisk Folkeparti, så har vist ikke noget bagland mere.

Så hvordan skulle det blive til 90 M

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-12 20:57

Citat
Man kan forestille sig mange rædselscenarier, desværre oplevede vi et i virkeligheden under Fogh

Ja - det ser "sort" ud når de "røde" KUN kan forsvare deres politik ved at grave i historiebøgerne

De har INTET selv at komme med

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-07-12 21:45

Det der foregår nu, er helt klassisk, en ny regering starter med alle de ubehagelige sager, dem der generer egne vælgere, og -om alt går vel- når man når til valgdagen er blevet til vindersager.

Det var det Nyrup gjorde, mens Fogh blot blev ved med at bestikke vælgerne, mens landet gik rabundus. Som man kunne læse for nylig, er stort set alle økonomer nu (alt for sent) enige om at Fogh er den ringeste statsminister i mange år.

Historien giver nøglen til at forstå nutiden!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-12 21:55

Det ville da være synd for så havde Peter Thisen og hans andre profiler ingen ting at skrive om.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-12 21:57

Citat
Historien giver nøglen til at forstå nutiden!

Hvorfor GENTAGER man så fejlene

"Hansen" er sgu da skide ligeglad med hvad der sker i 2020 - det er NU han ingen arbejde har

EEN ting må man dog lade de "røde" - de gennemfører alt det "blå blok" ikke nåede inden valget

men det var vist ikke det vælgerne ville have skulle ske

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 07-07-12 22:54

S & SF er næsten = V & C

Det eneste rigtige røde parti som er tilbage er Enhedslisten.

Jeg er også skuffet over de Radikale, den skattereform de har lavet, fordeler midlerne skævt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-07-12 23:25

Citat
Tænk, hvis S og SF havde 90 mandater

..... Tænk, hvis V og K havde 90 mandater

eller :
Tænk, hvis vi ikke havde nogen opposition,........

uanset hvilken sammensætning der har flertal,..
vil der fortsat / altid være et stort antal utilfredse,............ tæt på 50%

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-07-12 23:29

er der nogen der kan mindes at 'folket'
ubetinget,.. har været glade og tilfredse med nogen Danske regering,.. ?

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 08-07-12 08:12

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-12 09:08

Selv tak, PT.