/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvad er sikkerst..?
Fra : ganga
Vist : 840 gange
100 point
Dato : 07-07-12 08:47

Hej
Vil lige høre om, der er nogen der ved, hvilke er mest sikkert,
når man skal overfører penge til et andet land, til at betale for leje af et hus, i forbindelse med en ferie..

1 - At man ringer til det pågældende land, og opgiver ens kredit oplysninger
2 - Wire transfer
3 - Western union

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 09:01

PayPall

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 09:27

Citat
1 - At man ringer til det pågældende land, og opgiver ens kredit oplysninger

Hvorfor dog det, det er ikke dig der skal have penge, af udlejer

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-07-12 10:14

Lad din bank ordne det for dig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-12 10:17

Hvis du mener at ringe og give kreditkort nummer og andre data. Så er det dumt og farligt.

'sikrest er at betale over nettet med et kreditkort.
Hvis det ikke er en mulighed, så er det også sikkert at få overført penge viadin bank. Du dskal kende denandens bankkonto og swift.

Med de to andre muligheder du nævner er pengene tabt , selv hvis du er ude for en svinler, og der ingen lejlighed er.

Accepteret svar
Fra : kepe2000

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-12 18:06

Hvis du overfører beløb til modpartens konto nr. i udlandet, - uanset om du så gør det selv via Western Union eller egen bank, så svarer det til at du betaler 'kontant'. Du har derved ingen sikkerhed for, at du reelt får varen. Bliver du af en eller anden grund snydt, så har du ingen garanti eller mulighed for at få dine penge er tabt. Pengeoverførsler bør man kun benytte mellem 2 parter, man kender eller har fuld tiltro til.

Er der mulighed for betaling med kreditkort (fx. MasterCard eller Visa) på internettet fx. gennem udlejers hjemmeside, så er det altid det bedste og sikreste. Skulle du i dette tilfælde blive snydt og du ikke får "varen", så har du altid mulighed for at gøre indsigelse til kortselskabet og derved få dit køb tilbageført.

Du bør ikke sende oplysninger om dit kort nr. mv. i en email til firmaer/privatpersoner, du ikke kender og har fuld tiltro til. Du har ingen sikkerhed for, de overhovedet er tilmeldt (og godkendt) til at modtage kreditkortbetalinger. Ved at oplyse dine kreditkortoplysninger i mail, brev eller pr. telefon til personer, du ikke kender eller har tiltro til, er der risiko for, de kan anvende dine kortoplysninger til SELV at foretage køb på dit kort. Den samme risiko er der ikke, hvis du foretager betalingen med kortet online, da kortoplysninger (kort nr. ,udløbsdato og kontrolkoder) ikke på samme måde kommer til modtagerens kendskab, men opbevares hos kortselskabet/betalingsselskabet (svarende til vores PBS/BS).

Konklussion:
Altid bedst at betale online med kreditkort via forretningens/hotellets hjemmeside, så du har mulighed for at kunne gøre indsigelse og få dine penge igen, hvis du ikke får den vare, du har betalt for.

Er det ikke muligt at betale med kreditkort, så har du ingen garanti for noget, da det svarer til en kontant forudbetaling - og banken kan IKKE hjælpe med at tilbageføre beløbet, hvis du er blevet snydt!

Håber det hjalp dig.

God Sommer - og ferie!

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 07-07-12 20:09

Tak for svaret kepe2000.