/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tændsople billig køb: HVOR?
Fra : Rustica.dk
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 06-07-12 15:32

Hej kanduer.
Jeg har en gl. havefræser (husqvarna).
Jeg får ingen gnist i tændrøret når jeg trækker i snoren. (Tændrøret er helt nyt)

Jeg formoder det er tændspolen, men jeg vil gerne købe brugt / eller meget billigt.

Hvor kan jeg være heldig at finde sådan en?
Jeg vil gerne om i kender nogen der sælger sådan reservedele (Meget gerne Link)

På frhånd TAK
R

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-07-12 15:57
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-07-12 16:05
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-07-12 16:28
Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-07-12 17:25

Det er meget tvivlsomt at det er tændspolen, som fejler noget.

Den slags maskiner plejer at have et simpelt stop, som består i at gasgrebet trykket helt tilbage . og en lilletap derved kortslutter tændingens primærside.
Den kan komme ud af justering eller hænge fast, så tændingen derved afbrydes. Fejlen er ikke så sjælden.

du kan da ikke se ind i cylinderen og se gnist, med mindre du har et af de specielle glastændrør.

Test udenfor cylinderen er ikke meget bevendt, men kan føre til ødelæggelse af systemet.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-07-12 17:31

Tak transor
Det må jeg lige prøve at tjekke

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 06-07-12 19:11

Nå hansen-kiilsholm skal have 680 kr det er godt nok for meget....

Ville rigtig gerne have en brugt...

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-07-12 21:30

Citat
Jeg formoder det er tændspolen, men jeg vil gerne købe brugt / eller meget billigt.
..... jo jo jo - hvem vil ikke gerne købe meget billigt ?

Meeen, det kan også blive FOR billigt, det er jo en gammel Husqvarna - de der Briggs & Stratton, dem laver de overalt i verden, de billige er fra Hong Kong eller Kina - ikke fordi de nødvendigvis er dårligere, men navnet borgede engang for en vis kvalitet, det kan du ikke regne med længere .....

hvis du er forelsket i din aldrende havefræser, så køb en magen til på nærmeste genbrug, og skift motoren - det er sikkert billigere end at begynde at hekse i tændspoler og lignende, du ved jo ikke engang om det er der fejlen ligger

men OK jeg ønsker dig held og lykke med det - det billigste (i det lange løb) ville nok være at købe en rigtig fræser til haven, og så tage det der museumstykke med ned på genbrugen, når du alligevel skal ud at køre

mvh
Bennymanden