/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
generator & lade relæ´ i carina II ?
Fra : Dullermaren
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 31-05-03 13:25

Vi har nu 2 gange oplevet at generator og lade relæ er gået i stykker, begge gange efter at batteriet har været "Flat" , og bilen er startet ved hjælp af startkabler, hvad går galt ,- er det et kendt fænomen?

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 50 point
Dato : 01-06-03 07:20

Nej det er ikke et normal problem, men har set det en gang hvor den var starte af autohjælp, hvor der havde været for stor spænding og forkert brug af kabler.

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 01-06-03 09:25

Hej,

Jeg er enig med geu. Sad kablerne rigtigt? Hvorfor stod du med flat batteri?
Det er vigtigt at du kan fortelle hvad der er sket, ellers er det næsten umuligt at stille en diagnose.

Mvh,

Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 01-06-03 13:32

det var falck der startede bilen,så jeg regner med de ved hvad de gør

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 03-06-03 20:31

Er +en tilsluttet til stelsiden??

Henning

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 04-06-03 09:22

alt er monteret korrekt, spørgsmålet er stillet ,fordi ejeren af det auto genbrugs firma, hvor vi hentede relæ´et sagde at han ofte solgte det som " sæt" ( generator og relæ´) så nu er jeg sgu´da nysgerrig

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-06-03 14:57

Få kontroleret om generatoren lader... Det kan nemt være at den er gammel og slidt nu da det er en brugt. Hos toyota plejer vi ikke at sælge det som sæt, da de næsten aldrig går på samme tid.

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 04-06-03 21:44

den lader med en spænding på godt og vel 14 v

Kommentar
Fra : geu

Dato : 05-06-03 10:02

Det er nu Amper jeg tænker på.

Godkendelse af svar
Fra : Dullermaren

Dato : 13-01-04 12:28

Tak for svaret geu.