/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tour de France 2012.
Fra : Cimbombom
Vist : 659 gange
80 point
Dato : 05-07-12 23:35

Så er dette års tour skudt i gang.

Hvem tror i kommer til at gøre det godt..

Jeg tror vinderen af den gule trøje bliver enten Evans, Wiggens, eller Hesjedal. Også har jeg Nibali & Samuel Sanchez som outsidere. (Hvis Andy eller Contador var med ville en af dem vinde).

Vinderen af bjergtrøjen bliver nok: Chris Anker.

Til Point-trøjen har jeg: Greipel, Cavendish, og Peter Sagan som kandidater.

Hos Saxobank tror jeg på at J.J Haedo vinder en sprint-etape.

Lad os håbe at det bliver en rigtig spændende og doping-fri Tour i år

Kommentar
Fra : poten

Dato : 05-07-12 23:43

Jamen det er jo vældig, så behøver jeg jo ikke at se det - du har jo udpeget vinderen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-12 11:55

Det bliver nok en Dopermand som vinder det hele.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-07-12 13:05

Citat
Lad os håbe at det bliver en rigtig spændende og doping-fri Tour i år

Det er Tour de France i Frankrig du mener
Hvis det er - tror jeg du bliver slemt skuffet

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 06-07-12 15:43

Dopingfri tour - den tror jeg ikke på.

Spørgsmålet er blot om det bliver opdaget, hvilket ikke er tilfredsstillende.

Og om der kan komme mere kontrol, ja her en kuroptionen nok også nået til desvære.

Så derfor ser jeg ikke meget af touren, da det på disse premiser ikke er særligt spændende,
det er en skam for sporten, men de er selv skyld i tingenes tilstand.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 06-07-12 16:00

Jeg syntes også det er ærgerligt, når ryttere bliver taget med doping i blodet.

Det er jo ikke rimeligt, overfor de ryttere som kører "rent".

Men fordi en enkelt eller to ryttere doper sig, skal det ikke gå ud over alle de andre rene ryttere syntes jeg.

Jeg tror helt klart at, færre og færre sportfolk vil dope sig i fremtiden. Og om 10 - 20 år vil det måske slet ikke være et problem mere.

Lad os nu nyde touren, det skal nok blive en rigtig god tur i år tror jeg på

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-07-12 18:40

Citat
Jeg tror helt klart at, færre og færre sportfolk vil dope sig i fremtiden. Og om 10 - 20 år vil det måske slet ikke være et problem mere.

Det er nok bare en ønskedrøm.
Der kommer flere og flere penge i sport og det bliver derfor mere og mere attraktivt at vinde (med alle midler)

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 06-07-12 18:52

Jeg er desvære enig med dabj.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 19-07-12 19:17

Hej igen.
Efter dagens etape kan vi nok konkluderer at Team Sky ender med at få 1. & 2. pladserne. Til henholdsvis Wiggens & Froome med 99% sandsynlighed. Nibali bliver nok nummer 3.

Hvad syntes i om dette års Tour... har det levet op til jeres forventninger?

Jeg syntes Team Sky har gjort det godt. Også Nibali har kørt en flot Tour. Hos sprinterne syntes jeg Andre Greipel og Peter Sagan har gjort det godt.
En Chris Anker & Mikael Mørkøv har også kørt det fint.

Jeg er lidt skuffet over: Evans, F. Schleck, Menchov: Jeg havde forventet at de ville kører med om sejren. Men de har ikke rigtigt præsteret noget i dette Tour.

Og en F.Schleck er desværre også testet doping positiv, hvilket er meget ærgerligt for løbet.

Tror i at Team Sky også vil dominere Touren til næste år.. Eller vil de være sat ude af spil. Når Ryttere som Contador og Andy laver comeback i Touren....

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 80 point
Dato : 20-07-12 11:42

Jeg ved godt turen er både en holdsport og en individuel præstation, men når det er sagt må jeg også fremføre, at en som Wiggens er blevet trukket på hjul af Froome som let kunne køre fra ham, det har vi set demonstreret flere gange, og så kniber det for mig at se det logiske i at køre for en person (Wiggens) som åbenbart skal "trækkes op" af Froome, hvem er så i virkeligheden den rigtige vinder ?

Hvis Andy dømmes for doping er han nok ikke at finde i turen næste år, (det håber jeg ikke) det plejer at give 2 år ude, hvilket er rimeligt, og så kan de komme tilbage.

Chris Anker & Mikael Mørkøv har virkelig gjort turen ære, og ikke mindst deres hold Teeam Saxobank & Tinkoff, den er der krummer i.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-07-12 18:16

Tak for svaret Klatterup.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 20-07-12 18:22

Og jeg siger også tak.

Nu kan vi så gå i gang med OL.