/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Egoisme - eller..
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 1104 gange
50 point
Dato : 03-07-12 10:26

Jeg kørte igennem jylland forleden dag, og så et...hmmm...noget overraskende syn.
Godt nok er det sundt at arbejde - meeeen, jeg tror nu nok, jeg havde byttet plads med konen, ellers bliver det arme kvindemenneske da alt for træt til onsdagens madrasbal.

Er der nogen der genkender familien ?

http://www.youtube.com/watch?v=I8ubl81HuhQ

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-07-12 10:54

Hun brokkede sig lidt, men hvad fa-en, fodermarken skulle jo anlægges

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-07-12 14:58

http://youtu.be/vpvJb9jL8ys

Var det den bil du kørte i så forstår man hvorfor du troede, at du kørte i mod vest i stædet forøste!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-07-12 15:06

http://youtu.be/GMyyQi3WES0

Pas på når du køre til København..

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-07-12 16:01

Nåh lille Balledoof !! Har du fået Hæ til at optage lidt film fra rundkørslen i Båstrup, hvor du som selvhævdende aktør fremturer med at stoppe andre bilister, for at afkræve dem en bod for at køre der ???
Gik der lang tid inden du genvandt bevistheden ?? Det håber jeg - du havde ærlig fortjent en ordentlig røvfuld

Det var dog en frygtelig masse du skriver på kandu - er du blevet nægtet adgang til DJ's forum ???

ØV4

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-07-12 17:50

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke har sparet de penge som traktoren koster, det er ikke rart at se folk rutte sådan med pengene, hæ hæ.
alan57

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-07-12 23:13

Efter bestyrelsesmødet i kreds 3:

http://www.youtube.com/watch?v=HlFyz0Rp994

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-07-12 23:22

Familien Berthelsen var samlet hos svigerfar, for at planlægge årets jagt. E.B.Berthelsens søn, som skulle have været direktør i DJ. demonstrerer våben brug.

http://youtu.be/z_QyYMxn_rg

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-07-12 23:43

Næh, næh - kære Ballehof. Filmen stammer fra Filippinerne, hvor man er i færd med at sælge ud af øernes letlevende piger og gamle udslidte enlige mødre.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-07-12 23:52

Den fremgangsmåde kender du jo alt til.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-07-12 00:18

Hvor er filmen?
Vi vil se beviser.....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-07-12 11:24

Nu er der sgu' ingen der gider at snakke med Ballen på DJ - derfor er han nu særdeles aktiv, først med nogle sjove små filmklip og nu vil han se beviser på andre ting - typisk for ham
Så i øjeblikket er alt ved det gamle, som for 1½ år siden her på siden

ØV4
- pedelmedhjælper
- hus til salg
- alt hvad bb1 siger

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-07-12 11:35

Det er da noget du tro`er, men husk jeg ved hvem du er!!

Det gjorde jeg ikke med sikkerhed for 1½ år siden.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-07-12 12:42

Balledoof.

Skal det opfattes som en form for trussel, at du ved hvem jeg er ?? Eller hvad kan du bruge det til ?
Jeg synes da du skal delagtiggøre de andre skribenter om, hvem jeg er ! Så kan alle jo selv tage stilling til hvad de skal synes !!!

Nu håber jeg du er hjemme når jeg kommer til Jylland om ca. 14 dage ! At jeg ikke igen skal stå ved en lukket dør, blot fordi du ikke vil/tør møde mig. Det behøver du sgu' ikke være bange for, jeg bider ikke, men derimod vil jeg sætte pris på en hjemmebagt marmorkage, ikke af dig, men af din hustru !

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-07-12 16:09

Grunden til Balle igen igen er begyndt at flæbe med herinde, er fordi han er i "bad stand" blandt skribenterne på DJ-forum - kort sagt, ingen gider ham mere - Balle bliver totalt ignoreret.

Hvad gør fjolset så ? Jo, han laver en af sine berømte overspringshandlinger i form af dette indlæg:
Citat
Bent Ballegaard, Løsning - 04-07-2012 06:05 - (0 svar) Skriv svar

Et universitet i Schweiz, England og i U.S.A. har uafhængige af hinanden lavet en videnskabelig undersøgelse, som viser: At jægere er de mest tolerante og lykkeligere end andre mennesker!

Jeg er utrolig glad for, at denne undersøgelse ikke er foretaget af et Dansk universitet – tænk hvis de læste her eller på en hver anden jagtdebat side i D.K.

Jeg ved godt, at Janteloven og Danskernes altoverskyggende misundelsesgen er en vigtig del af opskriften, men vi kan sku` ikke være det bekendt – snart står den Svenske bukke jagt for døren – pas på derude.
Beretningerne om ”De Danske jægeres” opførsel når de er i udlandet og slår sig løs er mange og skræmmende! Her hjemme bliver det dog mest til personfnidder – hvor man blander sig i debatten uden, at sætte sig ind i hvad den egentlig handler om!

SABB-H.

Værs'go, læs våset fra Balle.....Tsk....Tsk

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-07-12 17:07

Tjae! Nu har jeg gennemlæst Ballehylerens indlæg et par gange, og bortset fra statementet omkring jægeres placering på lykkebarometret, forstår jeg ikke en hujende fis af resten.
Manden er gal.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-07-12 17:12

Hvad har dette med jagt at gøre

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-07-12 18:37

Nu kaldes du jo heller ikke Tombe for ingen ting i folkemunde - du er rent til grin!!!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-07-12 19:06

Og så endte en god joke som sædvanligt i personfnidder

->Kaptajn-Tommy
Svaret må være nej

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-07-12 21:16

Det er da noget du tro`er, men husk jeg ved hvem du er!! Du ved ikke en skid Knudsen

SHV, vil se beviser

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-07-12 23:36

"Det er da noget du tro`er, men husk jeg ved hvem du er!!

Det gjorde jeg ikke med sikkerhed for 1½ år siden".

. . . skrev Bent Ballegaard Knudsen, pensioneret malkemaskinemontør og tidligere "engeneerer" ( ikke at forveksle med stillingsbetegnelsen ingeniør, som Bent Ballegaard Knudsen tidligere har kaldt sig).

I årenes løb har jeg undret mig over hans sygelige trang til at "afsløre" debattørernes rette identitet her på siden.

Hvorfor nu det - Ballehyler? Gør det nogen forskel, at du ved hvem man er? Prøv nu - med anvendelsen af alle dine "færdigheder" udi skriftsproget at forklare hvorfor. Hvis du ikke kan klare det selv - så få dog, for Pokker, en eller anden til at hjælpe dig. Men helst ikke i stil med dit indlæg: Var det den bil du kørte i så forstår man hvorfor du troede, at du kørte i mod vest i stædet forøste!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-07-12 02:41

Du er en klovn Tombe, men der af sikkert også navnet.
Det var ikke dej jeg mente, men Øjenvidnet, som jeg også udemærket ved hvem er.

Jeg fatter dog stadig ikke, at personer,som Jer to specielt, er så bange for at stå ved det i skriver med eget navn. Det er sku tøse agtigt.

Drik dig nu noget mere rødvin gamle - du må jo have fyldt bilen op fra ferie turen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-07-12 08:29

Ballefranz skrev:

"Jeg fatter dog stadig ikke, at personer,som Jer to specielt, er så bange for at stå ved det i skriver med eget navn. Det er sku tøse agtigt."

Du siger hermed, at de fleste skribenter på kandu er nogle tøseagtige personer, som ikke tør stå ved deres udtrykte meninger - det er lidt flot !!
Nu har du jo også selv skrevet under andre navne, både her og i andre fora, så indstil skydningen, lille Balleknold.

Men da du jo ved hvem jeg er, kan jeg overfor dig ikke betraktes som anonym, eller ?? Jeg har ved flere lejligheder givet dig lov til at bevise hvem jeg er, men nej - som sædvanligt sker der ikke en skid fornuftigt fra din side - kun brok, brok og atter brok !!

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-07-12 09:24

Annonyme klovne, der samtidigt lyver,gider jeg ikke debattere med er det ikke snart sivet ind på lystavlen?

- eller er du blot dum?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-07-12 09:54

Ballen med de mange nicknames, skælder folk ud for at være "annonyme" klovne.

Balledreng, gud gider du da at være med. Kandu er den sidste bastion, hvor du stadig kan svine folk til.

Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-07-12 10:08

Balledoof !!

Annonyme klovne, der samtidigt lyver,gider jeg ikke debattere med er det ikke snart sivet ind på lystavlen?

- eller er du blot dum?

Du beviser lige at jeg lyver, tak !! At du ikke gider debattere med f.eks. mig, kan du jo bare lade være med - du henvendte dig jo selv, så må man forvente et svar - derfor lille løgnhals.
Til dit andet spørgsmål kan jeg roligt konstatere: NEJ !

Tommy har fuldstændig ret når han skriver, at kandu er sidste bastion hvor du kan skrive - ingen gider dig mere nogen steder, forståeligt nok. Dyrk du nu blot andre uvederheftige type, dem plejer du jo nok at kunne enes med, specielt de døde

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-07-12 10:32

Balle er så stolt af sig selv !??? Jo, fordi Balle har givet en ungjæger en jagtdag - som bagpost.
Balles stolthed munder ud i, at han lod en ungjæger knokle med tunge fodersække, som skulle løftes op - og tømmes i de fodermagasiner Balle har rundt om på sin jagt. Det tvivlsomme arbejde - som sikkert heller ikke er lovligt, set i henhold til arbejdstilsynets regler vedr. unge og tunge løft, foregik på årets værste regnvejrsdag. Alt imens den unge mand knoklede med fodersække og tunge løft i silende regn, sad Balle tørt og godt i bilen.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-07-12 14:28

Hvad kender du til det?
Regnede det hele dagen?
Hvor tungt var de løft?
Hvor mange løft var der tale om?
Hvad var det der blev løftet?
Hvis du var der, hvorfor hjalp duså ikke til?

Altså igen igen ammestuehistorier - fra en anonym, som ingen viden har om, hvad der foregik.

Heller ikke om den nye unge jæger allerede har skud en buk!!!

Bliv nu ikke misundelig, hvis du hjalp andre jægere eller en landmand, så kunne du måske også få noget jagt, men det er du vel for doven til!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-07-12 15:22

Jeg kan bakke Kaptajn-Tommy op i hans lille sandfærdige historie Knudsen har alle dage gerne ville være godsejer, men det er kun blevet til drømme
Der er et ordsprog der siger "Arbejde adler, men adlen arbejder ikke " det med sort prøver Knudsen at efterleve og drømme sig til

SHV, den som kender den skindbarlige sandhed

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-07-12 16:15

Kære lille Bent sandhedsfornægter. Nej det er ingen ammestuehistorie - med mindre dét, du selv har skrevet er løgn. Du har selv pralet højt og flot med bedriften bl.a på DJ-debatten. Lad mig citere noget af dit indlæg -" I går var jeg oppe og udsætte lidt ællinger og fylde fodertønder efter, sammen med en ung ny jæger. Han mødte præcist, som aftalt tog de tunge løft og trods regnen, havde vi nogle hyggelige timer, sådan noget er også jagt for mig og den unge mand han kommer meget på jagt i år."
Læg mærke til hvad du selv skriver: "fylde fodertønder efter" - "tunge løft" - "trods regnen"
Vær glad for, Bent Ballegaard, jeg ikke er drengens far !!

Sandhedsfornægter Bent Ballerøv skriver: "Bliv nu ikke misundelig, hvis du hjalp andre jægere eller en landmand, så kunne du måske også få noget jagt, men det er du vel for doven til!"
Ovenstående viser igen igen igen igen Bents lemfældige omgang med sandheden ud fra devisen, hvad jeg ikke ved, gætter jeg mig til.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-07-12 16:32

blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-07-12 16:39

Det er sgu' rigtigt, Tommy - her har du virkelig ramt løgnhalsen og "godsejeren" !!!
Det er helt tydeligt, at med den svada af spørgsmål og "konstateringer", har det gjort ondt

Han beskylder ligeledes Tommy for at være doven !! Og det skal komme fra en knold, som ikke selv bestiller dagens gerning - det ved man jo fra nogle gode venner i det østjyske område ! Ballegård har altid sørget for at anbringe sig i bageste række, undtagen når der skulle hilses på "fine" folk, så var hans fedtede hånd én af de første. - Nej han mangler simpelthein formatet til at kunne blive en respekteret borger. Hans omgangskreds består og bestod ligeledes af "kedelige" eksemplarer af homo sapiens, jeg nævner i flæng en nu afdød såkaldt bøssemager, som ikke var uddannet som så, men Ballegård har løgnagtigt fortalt om de bedrifter denne sikkert udmærkede maskinarbejder kunne lave ! Om hans "venskaber" med kendte personer og hans gode ven kanonfotografen, som nu laver hjemmesider til gud og hvermand - kvaliteten af disse kan man forvisse sig om på Ballegårds egen hjemmeside, vorherre bevares - jo, det er kvaliteten i hans liv, Bajutspringeren

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-07-12 17:06

Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...det var, hvad Ballegaard formåede at skrive efter han endnu engang blev afsløret i en af sine utallige løgne.

ØV4 beskrivelse om Ballegaard er ganske sandfærdig. Ballegaard har alle dage været en slesk og fedtet person, særligt når det drejede sig om de personer, Balle troede var højt på strå.
Ungdommens naivitet udnytter Ballegaard med lidt jagt -og desværre, i form af bagposter på lavtflyvende pluthøns.
læg mærke til, kære læsere, Balleløgneren skriver fanden fløjtemig, at ham knægten, der udførte de tunge løft i silende regn har skudt en buk!! Det er meget muligt at knægten har det - men det er ikke på Ballegaards jagt knægten har skudt bukken.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-07-12 17:50

Ja! Ballegaard tilfører ordet "dum" en helt ny betydning.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-07-12 19:43

Citat
Ja! Ballegaard tilfører ordet "dum" en helt ny betydning.
Ja og ordet jagt og jægere, får en helt anden betydning.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-07-12 22:40

Hvilket dyr giver en sådan lyd fra sig?????

Dato : 05-07-12 16:32

--------------------------------------------------------------------------------
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-07-12 23:17

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-07-12 23:18

Det er såmænd en stor grim karl af racen, jysk kratlusker.
Dyret ses ofte i byer, hvor hannen jagter biler, - især i rundkørsler. Da det sjældent lykkes for hannen at fange byttet, lusker den som regel tilbage til skjulet i ligustahækken, hvor den gemmer sig indtil den finder noget andet at jagte.

Særlige kendetegn: store flapører og store tænder.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-07-12 23:22

Det er jo én af de invassive arter, som bør jages hele året, evt. påsættes en pejle-antenne i panden - nåh nej - et par horn kan jo gøre det samme
Se evt.: http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-07-12 06:21

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-07-12 08:17

Jeg tror du skal prøve noget helt nyt, nemlig at blive i sengen hele dagen, og ikke tumle rundt som en anden idiot - så ville du da ikke kunne genere nogen, undtagen din familie - men det er måske der problemet ligger ? Bliver du jaget ud i garagen tidlig morgen ? Jah, man kan kun gisne...........!!

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-07-12 10:45

Lyden fra det sjældne dyr, stammer fra en an(d)skudt ged, som Ballegård ikke kunne ramme på 7 mtr., selvom den stod bundet i indhegningen - ak ja. Ikke godt for omdømmet hos en DJ skydeinstruktør - det må få konsekvenser !!!!

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-07-12 11:15

Om et par timers tid får vi hele huset fyldt med glade gæster, som ikke smutter igen før søndag eftermiddag.
Jeg er sikker på, at I kære ØV4, Sandhedsvidne, Tonganeseren med flere, sørger for underholdningen af taberen Bent Bajutfrands. I skal nemlig huske på, at Kandu er Bents sidste bastion - ingen andre i hele verden gider ham mere.

Vi "ses" igen søndag aften.
God weekend til alle - og til Bajutten, få nu lidt fred i sindet. Husk på, livet er ikke slemmere end man gør det til.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-07-12 12:08

"Lyden fra det sjældne dyr, stammer fra en an(d)skudt ged, som Ballegård ikke kunne ramme på 7 mtr., selvom den stod bundet i indhegningen - ak ja. Ikke godt for omdømmet hos en DJ skydeinstruktør - det må få konsekvenser !!!! "

Svaret er rigtigt kære ØV4. Jeg kan så tilføje, at det langtrukne baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa oftest høres fra kastrerede væddere, mens lyden fra en aktiv vædder oftest er afbrudt af kraftige vejrtrækninger - altså som baaaaaaaaaaaaaaahivbaaaaaaaaaaaahivbaaaaaaaaaaahivbaaaaaaaaahiv etc.

Der findes faktisk en fætter til omtalte gedeart. Den er udstyret med temmeligt korte ben og hængebug. Den lyder sådan her:

Bæææææhæææææææbæææææææhæææææææbææææææhææææææ.

Joh, dyreverdenen byder på mange overraskelser.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-07-12 12:47

Der findes faktisk en fætter til omtalte gedeart. Den er udstyret med temmeligt korte ben og hængebug. Den lyder sådan her:

Bæææææhæææææææbæææææææhæææææææbææææææhææææææ.

Den kender jeg navnet på !!!
Den hedder bb1, som står for bævre bug! 1-tallet symboliserer denne gedearts tro på, at den altid er den første og bedste - vi andre ved bedre !!!

Om Ballegård han kan hade, ja det kan I tro at han ka'
Han hader hver eneste han møder, så snart han er kommet i land
.......................................... trajdada

ØV4
Bor ikke nord for Horsens

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-07-12 13:46

Var lige en tur inde på Ballehoof`s hjemmeside og faldt over nogle filmklip. Dejlige hunde vises der - ingen tvivl om det, men jeg fatter ikke, at man på den måde udleverer danske jægere - altså ved at vise hvordan man absolut ikke skal gribe tingene an. Ingen virkelig kontrol over de smukke hunde. Amatører hele banden.

Hvad angår resten af hjemmesiden - så er den kun et dårligt familiealbum.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-07-12 17:10

Fra særdeles velunderrettet kilde har jeg netop fået oplyst, at Balledoof går og siger at han har skrevet en sang med teksten: Jeg er så dejlig jeg ikke har brug for pral Hvad mener I ? Det er en gammel Shel Silversteinn sang, som blev fordansket af Thøger Olesen til Povl Dissing, inden han blev finkulturel. Jeg har hørt den for mange år siden, da PD spillede sammen med Beefeaters - så som sædvanligt er bb1 fuld af løgn

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-07-12 23:14

Sjovt nok har jeg hørt noget i samme retning. Efter sigende optræder Ballehoof sammen med en gammek organist ved navn Rasmus C-dur. Alt spilles i samme toneart - dog kun med anvendelsen af tre akkorder m/rytmebox, selv om det undertiden kan være svært at hitte ud af, om sangeren skal benytte enten tenorlejet eller barytonområdet. Som et kompromis jodler Ballehoff derfor . Nu bliver det spændende om Ballehoff tonser bisserne ind i mikrofonen - eller sluger tungen - med fatale følger.

Efter det oplyste debuterede Ballehoff på Løsning Kro, hvor han indledte med sangen "Rigtige venner" i c-dur. Der foreligger ikke noget om en eventuel pladekontrakt.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-07-12 08:35

Intet - absolut intet, overgår virkeligheden - se, det her er intet mindre end fremragende underholdning
Tænk sig, at Balledoof kan være årsag til så megen morskab, er jo utroligt - helt uden at ville dét !!
Hans gode ven, Hæ, er begyndt at øve sig på at spille waldhorn, med det resultat, at alle klovbærende vildtarter i området, flygter over hals og hoved og det var nu nok ikke meningen. Han har derfor fået påbud om at nøjes med elorgel med høretelefoner, så han kun selv belemres !
Sidste nyt: Der går rygter om, at d'herrer vil opføre seksdags-valsen i rundkørslen i Båstrup, med gamle trailere og volvoer som trækkraft - ja, opfindsom er han sgu', ham Doof

ØV4
Multi-X

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-12 17:55

Med eneret for KANDU bringes her en beretning fra Ballehoff`s første optræden på Løsning Kro. Han blev ledsaget af Rasmus C-dur, som i dagens anledning var klædt ud som hovedbestyrelsesmedlem i DJ - altså grønne knickers, grønne lange strømper, grønne gummistøvler, grøn jagttrøje og en grøn tyrolerhat med gemsefjer. Ballehoff var klædt i en ubestemmelig blanding af forvaskede farver.
Foran de optrædende var anbragt en tyrolerhat til opsamling af eventuelle småpenge.

Introen lød vistnok således:

Melodi: Rigtige venner

Det er morgen og nu ska`a op,
det ær godt æ har mi hejseværk.
Så skal a os ha´mi´ slidte buwser på
Ud i garagen ka`a hør`min hund der gøer.

Omkvæd:
Rigtige venner kan æj køwes for penge,
rigtige venner kan kun købes med jawt,
rigtige venner holder altid med mæ`,
eller er det slut med jagten ud`hos mæ - os for Hæ. . . tralalalalalaaaaa.

Vore Multi-X spion noterede sig behersket bifald hos de 4 tilhørere, hvoraf en højlydt bemærkede, at han forlængst havde slukket for sit høreapparat.

Mvh.
Tonganeseren
Multi -X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-07-12 09:07

Bravo Tonganeser

Med så gode og originale sange og fortællinger fra det "rigtige" Danmark, er der sgu' ikke noget at sige til de etablerede revyers problemer - de kan jo kun skrive tekster om politikere - hvor kedeligt !
Nu er emnet Balledoof jo også som sendt fra himlen. Uden at skulle digte ret meget, er det jo blot at beskrive hans liv som det har været og stadig er !! Nogle vil kalde det mislykket, andre står komplet uforståelige, at mennesker kan opføre sig så tåbeligt et helt liv igennem - løgnagtig og naragtig er han i hvert tilfælde, denne "fejlfrie" jægersmand med uddanelse som riffelinstruktør, hundeinstruktør, forfatter, bajut m.m.m.
Jeg hørte i aftes til en grill-aften, at et pladeselskab har planer om at udgive en cd med og om galningen fra Bottrup (jeg har taget fejl af Båstrup og Bottrup ved en tidligere lejlighed, sorry), hvor der bl.a. er optagelser af de forskellige gede-lyde i bl.a. brunst m.m. - det er ubetinget modigt gjort, da man må forvente et ringe salg a la hans bogudgivelser Men det danske folk skal ikke snydes for oplevelsen !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-07-12 21:51

I er nogle "skåse knajte". (Gl.Thybo-mål).

Men jeg får da en sund latter over jeres humoristiske essays.

Hvad men en bogudgivelse,her til de sure efterårsaftener........jeg er køber.

Efterhånden er det da sivet ind at bb1,måske ikke er menneskehedens frelser.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-07-12 14:56

Yes, så er jeg klar igen. I har moret Jer, har I.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-12 14:58

Hej Mosebaek

Du har ret! Denne hjemmesides jagttråd er ganske enkelt den mest morsomme af alle hjemmesider. Her stortrives lyrikken, mesterlig prosa og psykiatriske fortolkninger af et fænomen. Fandtes der en behjertet, kreativ og arbejdsom sjæl, så kunne jagttråden udgives. Som ØV4 skriver det, så behøver man ikke selv at reserache - materialet leverer Ballehoff selv. Det er næsten som at skyde bjørne i Tivoli. Bjørnene bevæger sig på samme måde og med samme hastighed, og enhver - med en sikker hånd, kan plaffe alle bjørnene. Ballehoff er såre forudsigelig, og helt frivilligt stiller han op til høvl - gang på gang.
Vi kan simpelthen ikke undvære Ballehoff, hvis vi skal sikre os det daglige brede grin.
Men en helt igennem gode ide du fik - Mosebaek.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-12 15:18

Det skal så tilføjes, at der i tråden også er leveret jagtligt stof af allerhøjeste karat. Ret skal være ret.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-07-12 15:52

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-12 21:31

Og mange tak for POINGENE.

Jeg mente det ikke alvorligt, da jeg bad om en lødig tone - og det ved du også.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-07-12 23:47

Selvfølgelig ved jeg det. Jeg prøvede bare at være morsom - for så at gi' den gas i morgen

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-12 23:55

Årh, for H..... da. Nu har jeg lukket den og skal ud at købe nogle fancy strømpebånd.

Mvh.
Tonganeseren