/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Koldt og varmt vand
Fra : torben7913
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 28-06-12 14:05

Hej. Er der en der lige kan forklare mig, hvorfor der et godt stykke hende på det varmtvandsrør der går fra mit fyr i kælderen, er et t-stykke, så det varme vand fortsætter mod badeværelset, og der også er en tiilførsel af koldt vand fra et koldtvandsrør. Der kommer godt nok varmt vand ud af varmtvandshanerne i badeværelset og koldt vand ud af koldtvandshanerne,men hvad er ideen med, at der er en tilkobling af koldt vand ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-12 14:46

Hvis bliksmeden der har lavet det er blevet ædru kan Du spørge ham.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-06-12 14:53

Måske var det bare lærlingen der skulle afprøve sine færdigheder

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-12 15:15

Det lyder lidt mystisk.
Du må være lidt mere præcis.

Der kommer ikke varmt vand fra et fyr.

Det varme brugsvand kommer fre en varmtvandsbeholder eller en gennemstrømningskedel. aldtig fra fyret i ordets egentligste forstand.

Kan de tænkes at det rør du kigger på, er røret med centralvarmevand fra kedlen ved fyret, og at det kolde rør er en shuntledning.

Kommentar
Fra : torben7913

Dato : 28-06-12 15:47

Det varme vand kommer fra en varmtvandsbeholder, og det rør der føltes koldt er koblet sammen med en en tidsstyret cirkularionspumpe, så det er bare mig der har givet forkerte oplysninger, så nu er mysteriet ophævet. Undskyld ulejligheden.

Godkendelse af svar
Fra : torben7913

Dato : 28-06-12 15:48

Tak for svaret transor.