/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Uret går ikke igang efter batteriskift
Fra : steenfibiger
Vist : 509 gange
200 point
Dato : 28-06-12 13:31

Jeg har et Seiko Quarts Chronograph armbåndsur med alarmfunktion som gik i stå på grund af at batteriet var opbrugt. Jeg fik skiftet batteriet i en batteriforretning sammen med et batteriskift i et andet arbåndsur. Seiko-uret ville imidlertid ikke gå igang igen. Batteriforretningen fortalte at det var svært at få ure igeng igen, hvis det havde været i stå længe, og det havde det faktisk.
Er der en måde jeg kan prøve at få uret igang igen? Kan en urmager få uret igang igen? Hvad vil det koste hvis en urmager skal få uret igang igen? Håber på lidt hjælp.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-06-12 13:59

Tror nærmere at det er en dårlig undskyldning for er dårligt batteri ,eller forkert isat batteri.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 28-06-12 16:09

det kunne måske hjælpe at ryste uret. hvis det sidder fast skal det nok bare hjælpes over et dødt punkt.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-06-12 16:09

Gå til urmageren og få det at vide, han er den eneste der kan give dig et retvisende svar!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-12 18:00

Citat
Gå til urmageren og få det at vide, han er den eneste der kan give dig et retvisende svar!

Ja, og på ursprog, så det går nok.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-12 20:12

Mon ikke et tryk på to af dine styreknapper vil starte det.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 28-06-12 21:27

Tak for svaret trimare46.
Jeg fik uret i gang ved at varme det lidt op i hånden

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-06-12 22:22

Tror ikke det hjælper at ryste på uret, da det ikke er bevægelige deler i et quartsur.
alimak