/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Hvad er Ubuntu?
Fra : nomore
Vist : 750 gange
11 point
Dato : 25-06-12 21:23

http://peecee.dk/upload/view/372794

Læg gerne en kommentar til det, da jeg ikke selv er bruger af systemet......

Kommentar
Fra : hr.hare

Dato : 25-06-12 21:33

Ja, nu burde jeg sove eller fylde dit spørgsmål op med smileys, som du har for vane ,

men UBUNTU er et udmærket styresystem, som er lige så godt som Windows ...

Prøv det ... Kan anbefales

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-06-12 22:28

Citat
Ja, nu burde jeg sove eller fylde dit spørgsmål op med smileys

D E T gør du da bare........
Tvivler på du kender systemet......men bevares, er du IKKE jørn 0)(&¤%"#()
så........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-12 09:33

Ubuntu er et frit tilgængeligt styresystem, bygget over det Finske geni's Linus idé om et frit styresystem, som kaldes LINUX
Der findes rigtig mange frie styresystemer som er bygget op på Linux.

Et af dem er ubuntu som er tilvirket i Afrika.

Ud af grundstammen ubuntu er der udviklet en del forskellige udgaver som Mint / Zorin / og mange flere.

ubuntu er også lavet i en fordansket udgave som kaldes Dabuntu.

Der findes danske sprogpakker til de fleste udgaver, og de skal bare vælges under installationen.

Der er også et utal af frie programmer med bl.a. Libre Office der er på linie med Microsoft office, og som kan behandle og gemme MS filer.

ubuntu er sikret mod indtrængen, og derfor benytter jeg kun ubuntu til netbank.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-06-12 11:33

Ideel til hjemme servere.
Grundlaget for langt de fleste servere verden over overhovedet.
Grundlaget for de fleste routere.
IP webcamera, og Nasservere.
hilsen Steen Ubuntu fan.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-12 14:34
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-06-12 17:56

Citat
Hvad er Ubuntu?

som operativsystem,
er det,.. så vidt jeg ved,.. et gratis sikkert styresystem der er (mindst) lige så besværligt, indvilket,
mangelfuld, og ukompitabel som Linux,
---har selv prøvet linux mint engang,.. men opgav efter kort tid,
omtrent lige som 9 ud af 10 andre også gør,
http://www.computerworld.dk/art/215631/derfor-er-linux-doed-som-en-sild-paa-din-pc

hvis der var,.. bare lidt mere support / hjælp / støtte / vejledning
ville det sikkert blive mere populært, og spare udgiften til microsoft.

man kan også,.. GRATIS,.. hente æbler, pærer, + meget andet gratis frugt / grønt,
hvis man gider bevæge sig uden for byen / byerne,
men det er der (heller ikke) mange der er interesseret i,.. orker / gider / har tid til,
ud over indvandre-familier / ny-Danskere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-12 18:32

Citat
hvis der var,.. bare lidt mere support / hjælp / støtte / vejledning
ville det sikkert blive mere populært, og spare udgiften til microsoft.

www.ubuntudanmark.dk .....................................på Dansk