/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
frontpage fil på CD-rom
Fra : kimvest
Vist : 508 gange
50 point
Dato : 27-11-01 23:21

Hvordan kan jeg brænde en hjemmeside ned på en CD-rom så den selv åbner når CD'en
bliver sat i CD-drevet

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-11-01 00:37

Hej
Man kan kun lave en autorun med en exe fil, det er ikke muligt med en html.

Så det du skal gøre er at hente denne fil:http://users.cybercity.dk/~dsl37871/
Og så på cdén lave en autorun.ini fil der ser således ud:

[autorun]
OPEN=*.exe
Så kan du få den til at åbne din html fil da det er det exe filen gør

Er du med eller...?

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-11-01 00:46

Hej Parkenss
på det link jeg henviser til,er der henvisning til et lille hjælpeprogrammet autorun.exe. der kan hentes for at man kan bruge HTML
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-11-01 00:51

Nå for søren,---så ikke dit svar,---undskylder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 23:57

Tue, 27 Nov 2001 22:21:22 GMT, skrev "kimvest"
<kimvest.news@kandu.dk>:

>Hvordan kan jeg brænde en hjemmeside ned på en
>CD-rom så den selv åbner når CD'en
>bliver sat i CD-drevet

Hvis du har en bladcd fra Datatid, så kan du lure dem kunsten af

Du skal lave en autorun.inf i notepad, den skal kun indholde:

[autorun]
open=winrun.exe index.htm
icon=icon.bmp

open=winrun.exe er filen der får index.htm til at åbne selv, om
det er legalt at »låne« den ved jeg ikke, men er det ikke
kommercielt, gør det vel ikke så meget.

Vil du ikke bruge denne, så kan start.exe, som ligger i din
Windowsmappe også bruges, men så vil det kun fungere i Win 9x og
ikke NT/2000.

Icon kan udelades, det er kun, hvis du vil bruge dit eget icon.

Prøv at kigge på
<http://users.pandora.be/smart.projects/start1.htm>, der er et
glimrende program, Quick Launch, til det.

--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 30-11-01 01:16

Det samme burde vel kunne laves med divx'er, så man bare smider cd'en i, så afspilles filmen.
Det ville være fedt, for jeg kan ikke have tv-out og pc-monitor aktiv samtidig. Og TV'et står på den anden side af væggen.

Kommentar
Fra : kimvest

Dato : 30-11-01 04:42

Jeg kan ikke få det til at virke, jeg må have lavet en fejl, CD'en starter godt nok men der kommer ikke noget på skærmen.
Når jeg dobbeltklikker på autoexe programmet kommer det godt nok.
Har i nogle forslag

på forhånd tak
kimvest

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-11-01 09:46

Hej Kimvest
Husk at html filen der skal køres skal hedde index.html
MVH Brian

Kommentar
Fra : kimvest

Dato : 04-12-01 03:00

Jeg kan ikke få det til at virke selvom filen hedder index.html, jeg er bange for at autoexe og inf filen ligger i en forkert mappe

Har i flere forslag?

kimvest

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-01 11:08

Hej Kim..
Jeg har ikke for længe siden lavet sådan en CD. Har posted de filerne du
skal bruge i dk.binaer.

Desvære virker dette ikke på win95 eller NT..Ellers skulle det virke på
98,ME,2000 og XP...
Hvis du vil vide mere, må du søge på www.microsoft.com .. Det var der jeg
fandt et toturialet til autorun CD'er med hjemmesider.

Mvh DeepBlur

"kimvest" <kimvest.news@kandu.dk> wrote in message
news:ofUM7.445$K4.75112@news010.worldonline.dk...
> Hvordan kan jeg brænde en hjemmeside ned på en CD-rom så den selv åbner
> når CD'en
> bliver sat i CD-drevet
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-12-01 15:47

Hej igen kim
jeg prøver igen at henvise dig til mit formodet svar som du afviste
da der på denne side står på dansk hvordan du gør fra start til slut
prøv lige at læse hele denne side igen Kim
http://www.mkdata.dk/pctutor/software/autorun.htm
MVH Brian

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-07-02 07:44

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??