/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Log in til en side
Fra : klanger
Vist : 623 gange
48 point
Dato : 25-06-12 16:38

Har netop lavet denne side ( http://hedemanndenmark.dk/registrering.html ) i WebsiteX5, et program jeg godt kan lide at opsætte sider i, men...!

For at kunden får et sine adgangskoder (bruger/login) skal jeg først modtage en mail, så oprette brugeren i systemet, og derefter sende en mail tilbage med bruger oplysningerne..!!!

En noget langsommelig og lidt tidskrævende opgave, og derfor vil jeg høre:

Er der en der kender et godt login system der automatisk opretter kundens data når de skriver disse ind på en tilmeldingsside, og derefter giver ret til den beskyttede side?

Der er jo mange sider hvor jeg selv indtaster mine oplysninger og derefter for tilsendt et password automatisk, og kan endda få et nyt hvis jeg har glemt dette..!

Er dette noget der kan laves uden alt for store omkostninger???? På forhånd tak

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-06-12 16:44

Det er da bare en ganske alm. sql streng sql = insert into [databasenavn]...........

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 25-06-12 17:11

Undskyld webnoob men det giver INGEN mening for mig det du skrev.....!!!!!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-06-12 17:23

Det regnede jeg heller ikke med. Du bliver nød til og skrive noget mere om dit setup, er der en database til hjemmeside, hvordan bliver en bruger godkendt?

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 25-06-12 17:49

Det mener jeg at havde skrevet i mit indlæg, at alt i websiteX5 er manuel oprettelse i selve programmet...

Så der ikke nogen databaser eller lignende med data der oprettes i selve programmet....

Det er så godt jeg kan forklare det, og det virker fint, men er som nævnt tidligere MANUELT...og jeg søgte et eller andet log-in system der kan oprette en bruger automatisk til shop siden.....

Og hvis det ikke er til at forklare mig eller henvise til et program med sådan et log-in, skal du/i ikke bruge tid på dette, så arbejder jeg videre i det "gamle" system......

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-06-12 17:52

Hvilket sprog er siden kodet i? PHP, html? Hvor skriver du brugerene ind/opretter dem?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-06-12 19:34

Det må da virke med denne fine form.
men hvor gemmer du de oplysninger formen giver??
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 48 point
Dato : 26-06-12 19:09

Hej klanger
Jeg har også arbejdet/leget med WebsiteX5, men fandt ud af at der var en masse begrænsninger hvis man ikke skulle bruge en masse tid på kodning m.m.

Jeg er nu gået over til Joomla og kan varmt anbefale programmet... Både hvad angår design, skabeloner, brugervenligheden m.m.....
Programmet er nemt at bruge, når man først har lært det grundlæggende i Joomla..... Man kan sige at Joomla programmet er en slags grundpakke til opbygning af hjemmesider lige som WebsiteX5.... Men fordelen i Joomla er at der findes en masse udvidelser til programmel. Det gælder især "extensions" hvor man har mulighed for indsættelse af videoer, billedgalleri, gæstebog, kommentar,rating, forum, moduler, effekter, Login+Captcha så du undgår spam mail
, shoppimgmodul/VirtueMark m.m.)..... samt flotte templates/skabeloner.
Man kan selvfølgelige vælge at købe en grundpakke, hvor skabelonen/templates grundindstillinger er lavet på forhånd eller bygge sin egen skabelogn op fra bunden af.... Fordelen ved køb af en grundpakke/skabelon er at der følger en masse ting med..... Og nu hvor du er i gang med at lave en shopping hjemmeside kan jeg give dig et par eksempler på hvordan en shopping hjemmeside kunne se ud med Joomla og software programmet VirtueMark......

Dette er Demo versioner fra Gavick
http://demo.gavick.com/joomla16/jan2012/
http://demo.gavick.com/joomla15/nov2010/

Produkt/Inkøbsvogn Software
http://virtuemart.net/

Joomla
http://www.joomla.org

Og hvad angår dit spørgsmål omkring bruger login m.m klarer Joomla også dette uden de store problemer...

Du kan tjekke Joomla ud eller forsætte med WebsiteX5
Held og lykke med din hjemmesiden

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 26-06-12 19:20

Ps....og mon ikke du kan trække de fleste udgifter fra i skat ved køb af dv. ting til opbygning af hjemmesiden..... McBobo

Lige et par links mere så du kan se forskellen

En hjemmeside jeg har lavet med WebsiteX5 (Demo version, aldrig bleven færdig)
http://dvd2cover.freeiz.com/

En hjemmeside jeg har lavet med Joomla 2.5
http://submovie.site50.net/index.php/da/ (Demo version, lige startet)

McBobo

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 27-06-12 15:44

Tak for svaret McBobo.

Du har nok overbeist mig om, at jeg må skifte til f.eks Joomla når jeg vil have en side med webshop.

Der er WebsiteX5 ikke det bedste, men (syntes jeg) er der mange andre fine ting i programmet, men det er jo b.la IKKE et CMS system. Men jeg har det sådan at er mine sider, som jeg efterhånden har lavet en del af, gode nok til mine "kunder", vil jeg ikke sidde at lære endnu flere programmer, men..!!!!

Tak for den fine forklaring....og så må jeg jo så videre..!!!!!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 27-06-12 20:49

Selv Tak....Håber jeg fik dig overbevist til at gå over til Joomla...

Og hvis du vil læse lidt mere omkring "Guide til Webshop i Joomla", er her et links fra Joomlatutorials.dk som skriver lidt omkring det grundlæggen i oprettelse af en webshop... Og hvad angår webshop kan man også tildmelde sig til PBS og få en betalingskortaftale (dankort betaling)
http://www.joomlatutorials.dk/blog/tips/guide-til-webshop-i-joomla

Og hvad angår brug af Joomla, findes der en masse video-guide ude på nettet.. (you tube) eller måske tilmelding af dv. kursuser så man får en basis viden....

Hvis du bor i Kolding området kunne dette kursus måske blive aktuelt.. "Webredaktør"
http://www.marketinguddannelse.dk/Uddannelser-og-kurser/Webredaktoer-6-ugers-kursus/webredaktor.html

Men held og lykke med din hjemmeside
McBobo