/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
'PVR' - hvad kan den?
Fra : henrikkrebs
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 23-06-12 19:09

Vores 4 år gamle analoge HD-optager er blevet træt i DVD-brænderen, og jeg kan forstå at man ikke kan købe en erstatning - Ikke en analog, for det er forældet og ikke en digital, fordi det er forbudt (ophavsret) at brænde digitale kilder på digitale medier.

Så langt så godt (eller skidt).

Men jeg ser at der er 'bokse' med en digital tuner og noget der hedder 'PVR' der kan optage på en USB-tilsluttet harddisk.

Er det så sådan, at man kan tage denne harddisk og putte i sin PC og derved brænde en almindelig DVD?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-06-12 19:23

Citat
Er det så sådan, at man kan tage denne harddisk og putte i sin PC og derved brænde en almindelig DVD?

Både ja og nej, du skal sikkert konvertere det til noget pc kan læse/bruge,
men der er da nogle der optager direkte til et format pc kan genkende!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-06-12 21:15

Citat
Er det så sådan, at man kan tage denne harddisk og putte i sin PC og derved brænde en almindelig DVD?

NEJ:::::::
du skal først ?????????
hacke dine optagelser - bag efter (og ? hvis det lykkes med at omkode/ hacke)
kan du gøre med filmen hvad du vil

Jeg anbefaler TS_doctor, SØG selv = ikke gratis men klarer det meste af det
du optager fra TV = programmet er ikke fejlfrit = afhængig af kanalen du prøver at knække...
Der findes også gratis programmer, men de får dumpe-karakter af mig.
Eller du mangler både det ene og andet på filmen.

Har du prøvet forsøgt, at kalde PVR filen ___.AVI og gå videre med den derfra

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-06-12 21:17

NB: har TS-doc, hvis du vil have programme

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-06-12 21:35

Mener det hænger sammen med at
filmens tids-koder + lyd + tekst? ikke ligger på samme hastighed
samt de bliver afbrudt og skal sammen-klistres igen
samt der til tider bliver lukket TOMT ? fis ud mellem det hele
alt fylder, MEN når du skal lave det om til noget brugbart
får du problem med både det ene og andet på en PVR fil
-----
Men PØJ med det.....

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 23-06-12 23:38

Citat
og jeg kan forstå at man ikke kan købe en erstatning -
Ikke en analog, for det er forældet og ikke en digital, fordi det er forbudt (ophavsret)
at brænde digitale kilder på digitale medier.

det er ikke helt rigtigt,
det burde ikke være noget problem at finde en fin brugt analog optager,-- MEGET billig,
(ellers kan du købe min)

det digitale signal, er der heller ingen problemer i at optage,
som du selv nævner, klarer en ''PVR' box nemt opgaven,
(indsættes hvor din analoge optager var placeret)

kan købes for 399,-
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

i USB indgangen tilslutter du en extern HD,.. eller USB pen,
den optager i formatet 'MTS',..
det du har optaget,.. kan afspilles direkte på TV'et (præcis som din analoge optager)
PVR boxen optager, og afspiller også HD kanaler i fremragende kvalitet,
tilsyneladende lige så god som direkte udsendelse,

du kan også afspille MTS filerne på en PC med programmet VLC Player
http://www.videolan.org/vlc/

hvis du af en aller anden årsag vil bruge et andet fil format (fx AVI - WMA o.lign)
konverterer du bare filen,.... fx i 'format factory' :
http://www.formatoz.com/

de fleste nyere TV har dog 'PVR' indbygget,....................... !!

læs evt. også
http://kandu.dk/Spg161325.aspx

Godkendelse af svar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-06-12 08:16

Tak for svaret Klaudi og nomore.
Og tak til dig EA_HS for det mest konkrete 'how to'-svar.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-06-12 08:27

sæ'l ta'rk