/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Nu må der kommer et valg
Fra : Melander
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 22-06-12 19:41

Nu er det da vist tid til et ny valg til folketinget.

regeringen har lavet et skatteforlig med konservastive og venstre, og dermed dolket enhedslisten i ryggen.

jeg vil finde det uhyggeligt hvis enhedslisten ikke vælter thorning nu....

men hvad synes i

Melander

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 22-06-12 19:50

Citat
jeg vil finde det uhyggeligt hvis enhedslisten ikke vælter thorning nu....

Det da synd at vælte hende, ka' de ik' bare be' hende om at smutte!?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-06-12 19:53

Jeg er enig med dig. Personligt stemmer jeg ikke på Enhedslisten, men jeg synes trods alt, de har været blandt de få partier, der står ved det, som de sagde før valget, og det må man tage hatten af for.
Hvis de vælter regeringen efter dette forlig, så vil de vinde et hav af stemmer, men vi får så nok en blå regering i stedet. Hvis ikke de snart vælter regeringen, så kommer de selv til at fremstå lige så utroværdige som alle de øvrige.

Om en ny regering vil kunne gøre det bedre end den nuværende, er jeg dog lidt i tvivl om.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 22-06-12 19:54

Jeg tror i hvert fald mange i Enhedslisten nu er fristede til ikke at holde hånden over regeringen, men de må jo også overveje om de tror de kan få mere ud af alternativet. Og de må forholde sig til at der nok er mange af deres vælgere der ikke vil se med milde øjne på at de vælter en socialdemokratisk ledet regering og derved sandsynligvis baner vejen for at Lars Løkke kommer tilbage.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 22-06-12 20:09

tvivler på at johøne tør at vælte regeringen,hun ved godt at ved et valg ryger de under spærregrænsen )

Kommentar
Fra : webm

Dato : 22-06-12 20:35

En fis i en hornlygte...

Det er jo et fedt hvem fisen der sidder på "magten" og med hvem der gøres forlig - lad os nu lige se realiteterne i øjnene og få en ordentlig økonomi herhjemme så vi ikke ender som i Grækenland!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-06-12 21:04

Jeg TROR, SSFR er blevet enige med sig selv om, at den aftale de har indgået med KV er den, der er bedst for vores økonomi fremover.

Så bliver det jo spændende, om V vil stemme imod en finanslov, der indeholder en skattereform de offentligt har erklæret sig meget tilfredse med!

Men, ingen kender dagen, før værtshuset lukker

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-06-12 21:46

s har jo i den grad både svigtet og forrådt sine vælgere, så hvis de overlever denne svinestreg står verden sgu ikke længere

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-06-12 22:37

Citat
s har jo i den grad både svigtet og forrådt sine vælgere, så hvis de overlever denne svinestreg står verden sgu ikke længere

Sikke dog en gang lallesnak, hvordan hulen skal/skulle de dog kunne gøre nogen ting anderledes med det udgangspunkt de har fået - gjorde venstre/konservative regeringen det bedre måske?
Det er jo alternativet til den nuværende regering.
Tag nu lige at spise brød til og lad tingene få lov til at virke inden man kører totalt af sporet.
Venstre og konservative har jo ligegodt set at det nok er klogt at gå med i en form for forlig i stedet for at stå at gale på sidelinjen og pludselig risikere at skulle overtage igen...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-12 23:30

Nej der kommer ikke et valg på grund af skatteforliget, Enhedslisten ved godt at et valg vil give blå blok en sejr, så de er ikke så dumme at de tør vælte Helle Thorning selv om Johanne var meget ophidset lige efter forliget, for Enhedslisten er Helle slem men alternativet er værre - set med deres øjne

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-06-12 05:41

Ja forhåbentligt så der kan komme en regering igen

Kommentar
Fra : netop

Dato : 23-06-12 08:40

Citat
Ja forhåbentligt så der kan komme en regering igen

KLART NOK - MEN HVEM?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-06-12 10:28

Som alm. "blå" tilskuer,synes jeg da at denne regering skal have et par klap,når der endelig er grund til det.(På skuldrene...vel at mærke).

For mig at se,viser den trods alt,en noget større økonomisk ansvarlighed,end de gamle Socialdemokratist ledede regeringer.Gør noget for ikke at ryge i samme gældsfælde,som tilbage i tiden.

Der er så også enkelte ting,jeg kan se med Johanne`s øjne.Bl.a. Topskatten.Den er trukket,den forkerte vej.Og så min kæphest Forsvaret.Der ligger simpelthen,en skjult skat af dimensioner.
Hørte tilfældig en dag om personel i Forsvarskommandoen.Men opfattede ikke lige antallet.
Kan det passe,der blev sagt 500 personer??? Og de fleste af dem,er jo nok med sildesalat,på kasketskyggen.Og dermed lønninger i million-klassen.

For ikke at tale om vores "eventyr",i det store udland.Hvor jeg mener,det eneste synlige resultat vi har fået ud af dette......er døde soldater.

Jeg er glad for jeg ikke ved,hvad det står os i af udgifter.For så ville jeg nok have mareridt,om natten.

M.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-06-12 10:33

Nu er Helle gået over i historien som den første kvindlige statsminister. Det var nok hendes største ambition!
Hun vil nok også gå overi historien som den S'er, der har gjort partiet mest skade!

Johanne behøver ikke hjælpe Helle med at takke af. Lille Lars fra Græsted har ført den taktiske kniv. Lade Johanne spille op, og så selv komme på banen, lige før Johanne er "grydeklar". Til gengæld, skal Johanne nok tage rigtig mange stemmer fra S, til det kommende valg - og de stemmer kan ikke bruges til "noget som helst"!

Nu har kommunisterne altid haft meget bureaukrati, så derfor skal Johanne og de andre, altid først "have lov" af deres store hovedbestyrelse mf, før de kan deltage i "showet".

Helle vil nok komme i mindretal omkring finansloven, så kan Lille Lars fra Græsted, byde sig ind igen, så vi skal nok til valg sidst i 2012, og så er Danmark blot sat ét år tilbage for løsninger!

Uanset hvem der sidder derinde og gaber på tinge, er det de samme beslutninger der skal til, for at skabe en fælles økonomisk løsning - det er alene fordelingen man er uenige om.

Må "Guderne" hjælpe Danmark, for politikerne magter det ikke.

Ak og jammer - de danske vælgere er ikke spor bedre - de har selv valgt dem ind!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-06-12 11:32

skønt at se alle jeres inputs her...

men at udråbe skatteforliget som en sejr for den siddende regering, er vel det samme som at sige at en skoda med en trabant motor er en bedre bil end end en passat med en audi motor...

det er da ligegyldig at have en rød regering der fører blå økonomipolitik, så kunne vi jo lige så godt have en blå regering...

og tror mig, enhedslisten kommer ikke under spærregrænsen ved et evt. valg i efteråret, tværtimod tror jeg de bliver større end både sf og s tilsammen.. ikke engang sf´s bagland bryder sig om hvad der foregår ligenu.

nu er jeg hverken rød eller blå, jeg er vel nærmest lilla lol...men hvis jeg var rød vælger vil jeg være fuldstændig rødglødende af raseri..den røde regering pisser op og ned af sine vælgere og bagefter fortæller den dem at de lugter af tis.. og venstre og konservative sidder da og gnider deres små blåfede fingre og griner deres røv i laser over thorning og co.

tilbage sidder alle os der skal betale gildet og tænker hvor er mit atlas nu henne og hvilke lande tager imod politiske flygtninge fra danmark..

Melander

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-12 11:57

Citat
hvilke lande tager imod politiske flygtninge fra danmark
du finder ingen steder hvor du kan få det bedre end du har det nu!
Jo det er en sejr for regeringen at de kunne få Venstre tilbage til forhandlinger og få det bedst mulige resultat for os danskere, det bliver spændende at se om ikke V vil stemme for finansloven nu de har fået indflydelse på skatteforliget.
Politik er det muliges kunst, derfor kan regerings partierne, uanset om de er røde eller blå, ikke få alt igemmen som de lover før et valg, og det kan oppositionen så vinde vælgere på når de snakker om løftebrud, problemet med Helle er at hun ikke har erkendt at S tabte valget og derfor kan S heller ikke få deres politik igennem uden at købslå med oppositions partierne og ikke mindst de andre regerings partier

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-06-12 12:14

Citat
nu er jeg hverken rød eller blå, jeg er vel nærmest lilla lol...

Hvad er så dit problem Melander?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-06-12 13:14

nu vil poten tilsyneladende prikke mig i øjet med at jeg har et problem, hvilket jeg ikke har, men faktum er at uanset hvilken farve man har eller ikke har, så er de ændringer der kommer fra pamperhuset christainsborg noget der påvirker os alle.

så umiddelbart er der ikke noget problem, ud over en masse politikere der siger noget og gør noget andet.

dette er ikke en problem tråd, blot en debat, for uanset hvad vi gør så biver det ikke bedre, hvilket så er lidt sørgeligt.

Melander

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-06-12 13:38

Selvmodsigende vrøvl Melander...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-12 13:57

Som jeg ser det så er de lige tossede i tinget, men hvem skal vi alternativt vælge? Der er ingen, så at diskutere politik er lige så tosset. Vi har valgt dem der sidder og vi tager konsekvenserne. Og om de kedder Lykke eller Torning, det kan visk være lige meget.

Men et hurra for at de kan finde ud af at samarbejde.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-06-12 15:28

Lige netop granner01!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-06-12 16:17

lader til alt er ved det gamle herinde...lol første kommentar får pointene...

hyg jer

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 23-06-12 16:18

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-06-12 18:53

Citat
Og om de kedder Lykke eller Torning, det kan visk være lige meget.

.....osse i den grad.Men jeg synes alligevel at regeringen har vist en vis form for mod.Ved at lave det brede forlig,med de blå.For de har da på forhånd været klar over,at denne kovending ville skabe røre i andedammen.

Et eller andet sted,skal enderne jo nå sammen.Det du`r jo heller ikke,vi forgylder hinanden med lånte penge.Som i f.eks. Grækenland,hvor de mere eller mindre,selv har kunnet bestemme om de gad,betale skat. (= Korruption og inflation).

Man kan så påstå,at det var en lidt klodset happening,med Enhedslisten.Men havde de sat deres underskrift,tror jeg der var blevet en iskoldt atmosfære,i Folketinget.

Det varer jo ikke så længe,før spændingen stiger igen med finansloven.Og den tror jeg ikke på,at Enhedslisten bærer igennem. Det kan der simpelthen ikke findes penge til.

Et sted er jeg enig med dem: Det er fuldstædig idiotisk,at vi skal til at investere,i nye kampfly.Måske 50 stk. X-35. Har forstået at Norge køber den.Så vi følger nok efter. Dens anslået værdi er på kort tid,steget med over 100%.Så vi må hellere,skynde os at slå til.

Det er efterhånden dyrt,at være medlem af NATO....åh hva nøt er te.
Ja de "kloge" mener jo,vi er med til at skabe fred i verden.Det er så ikke lige min fornemmelse.

M.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-06-12 02:11

Efter nogen tids fravær er jeg tilbage på min pind.

Om det er rød eller blå der står som sejrherre i standende konflikt er vist et spørgsmål om, hvilke briller man ser med.
Kun tiden kan vise hvem der er den egentlige sejrherre. Måske får vi et valg - og måske vinder blå blok. Og så er det et spørgsm ål om Lars Barfod og Pia Kjærsgådr stadig bakker op om den.

Lars Barfod har jo indgået en aftale med Vestager om et samarbejde henover midten. Måske er det mere tillokkkende end at være trofast følgesvend for venstres lederambitioner.

Måske Pia ikke stoler 100% på Lars Løkke som hun gjorde det på Anders Fogh.

Nej der er mange hvis'er i dette spil og det vil vise sig hvad der sker. Men spændende er det.