/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er dette??
Fra : stone47
Vist : 702 gange
300 point
Dato : 22-06-12 18:31

Jeg har lige fået et par mails, men jeg har da ikke noget i vente.
Jeg har selvfølgelig ikke klikket på vedhæftede fil !!
Men har i andre også fået lignende??

*************************************************
Notification,

TICKET / EH050646427
SEAT / 43F/ZONE 3
DATE / TIME 28 JUNE, 2012, 11:15 PM
ARRIVING / Dallas
FORM OF PAYMENT / CC
TOTAL PRICE / 281.48 USD
REF / EK.3754 ST / OK
BAG / 2PC

Your bought ticket is attached.
To use your ticket you should print it.

Thank you for using our airline company services.
Delta Air Lines.
***************************************************************

Postal notification,

Our company’s courier couldn’t make the delivery of parcel.

Reason An error at postal code.
LOCATION OF YOUR PARCEL:Moreno Valley
STATUS: sort order
SERVICE: Expedited Shipping
ITEM NUMBER:U466770937 NU
FEATURES: Yes

Label is enclosed to the letter.
You should print the label and show it in the nearest post office to get a parcel.

Important information!
If the parcel isn’t received within 30 working days our company will have the right to claim compensation from you for it's keeping in the amount of $21.51 for each day of keeping.

You can find the information about the procedure and conditions of parcels keeping in the nearest office.

Thank you for your attention.
USPS Logistics Services.
***********************************************************
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-06-12 18:46

Den slags får jeg hver dag, svarer pænt og høfligt.
Har mange venner på den måde, og mange millioner.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-12 19:25

Citat
Label is enclosed to the letter.
You should print the label and show it in the nearest post office to get a parcel.

"Parcel" har normalt noget med en fysisk levering at gøre, derfor henvisningen til posthuset.

Og en online flybillet ser slet ikke sådan ud, der mangler også flight number.

Lad være med at åbne vedhæftede filer, og tjek Din bankkonto.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-06-12 19:44

tjekker selvfølgelig mit dankort også hej hej.
det er da noget bøvl, og hvis man nu ventede en pakke og det gør jeg, kunne man nemt falde i.
hilsen
Steen

Kommentar
Fra : webm

Dato : 22-06-12 20:38

Citat
tjekker selvfølgelig mit dankort også hej hej.
det er da noget bøvl, og hvis man nu ventede en pakke og det gør jeg, kunne man nemt falde i.
hilsen
Steen

Ja, det er klart nok - de kloge narrer de mindre kloge!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-06-12 20:43

Klart nok er det en pakke til dig, det siger da sig selv.
De kan da være heldige ind i mellem at løbe på en tåbe der tror på alt hvad der dukker op i mailboksen...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-12 21:29

Det interessante er også at se efter afsenderadressen. Hvad er den ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-12 21:37

Det er langt fra første gang de misbruger USPS.
Men jeg går ikke ud fra at du er i moreno valley, vel.
Citat
LOCATION OF YOUR PARCEL:Moreno Valley

tag lige et kig her: http://tools.cisco.com/security/center/viewThreatOutbreakAlert.x?alertId=24197

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-12 21:38

Citat
Det interessante er også at se efter afsenderadressen. Hvad er den ?

Den er ligegyldig, den kan nemt forfalskes

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-06-12 22:42

Citat
Den er ligegyldig, den kan nemt forfalskes

HALLO- Selvfølgelig kan den det - men det skulle da være et sært træf om de platugler lige præcis skulle ramme den destination vedkommende de sender til, lige netop skal have en pakke derfra...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-06-12 22:43

Det er heldigvis ikke blevet forbudt at bruge sin sunde fornuft endnu...

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-06-12 14:06

Foreløbig tak for alle kommentarerne.
Holder den lige åben lidt længere.
Men er der nogen der ved hvad der sker med vores PC eller på nettet hvis man trykker på vedhæftede fil. Har vi noget der kan analysere indholdet. Interessant at vide hvad den indeholder for listigheder.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-06-12 15:22

Jeg har lige modtaget følgende:

Dear Customer,

Important: You must sign on in the next 3 days

Note: This is a copy of the notice we sent to your primary email address.

To confirm your enrollment, you must sign on by Jun 26, 2012.

For your security, your online access is due to expire if you have not signed on by the date above.

Follow these simple steps to sign on to Western Union Online:

1.Click here to Sign On, enter your username and password, and click Go.
2.If you have forgotten your username enter only your password, click the Username Help link and follow the quick, step-by-step instructions.

Once you sign on, you can view your Western Union accounts in one secure place, monitor account activity, transfer money, view statements, and much more.

If you have questions, we're available, 24 hours a day, 7 days a week. Please do not reply to this automated email.

Thank you,

Western Union Online Customer Service

Det er dog ikke noget jeg har tænkt mig at gøre mere ved må jeg straks sige...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-06-12 15:26

http://www.spamfighter.com/ er din ven!

Det sorterer langt hen ad vejen de mest skrækkelige mails ud af bagdøren og man kan selv hjæpe med.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 23-06-12 15:42

Citat
Men er der nogen der ved hvad der sker med vores PC eller på nettet hvis man trykker på vedhæftede fil.

Ja, den vedhæftede fil installerer sig på offerets pc, lægger sig i autorun, kører skjult så diverse sikkerhedsprogrammer ikke kan se den og processen tilføjer sig også til runonce, bare lige for at være sikker på at blive startet.
Når rootkittet er installeret på din maskine sidder det og holder øje med dine tastetryk. D.v.s at alt hvad du skriver og taster af bla. koder bliver vidresendt til tredjepart

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-06-12 17:12

Gem evt den vedhæftede fil og Højreklik på den og vælg Åbn med...
vælg Notepad, det er nu nok noget volapyk du ser men sommetider er der os noget tekst!

Du må endelig ikke dobbeltklikke på den for så installeres den sikkert som EXTERMINATOR skriver!

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 24-06-12 08:56

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Jeg kikker lidt på det.
hilsen Steen