/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filer på skrivebordet vises ikke mere?
Fra : McBobo
Vist : 571 gange
200 point
Dato : 21-06-12 10:50

Hej Kandu folket.......

Jeg har fået et lille problem angående mine filer ikke vises på skrivebordet mere... Hvis jeg henter et billede eller overfører en fil via FTP kan jeg ikke se filen nogen steder på skrivebordet.... Jo, hvis jeg åbner skrivebordet i nyt vindue kommer filen frem eller hvis jeg højere klikker med musen og trykker på "Opdater" kommer filen/filerne frem på skrivebordet.... Filen er usynlige????

Jeg må havde trykket på et eller andet flueben eller andet så skrivebordsfiler ikke vises mere når man downloader dem..... Håber nogle kan hjælpe mig så jeg igen kan se filerne...Tak

McBobo

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-06-12 10:55

System?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-06-12 10:59

Win 7

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-06-12 11:12

Har du prøvet og højre klikke på skrivebordet og vælge Vis -> Vis ikoner på skrivebordet?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-06-12 11:37

Øhhhh..... webnoob ved ikke om jeg har formuleret mig ordenligt, men jeg kan godt se alle mine ikoner, mapper m.m. på skrivebordet..... Problemet er hvis jeg henter en ny fil, trækker fil over fra FTP eller billede fra nette og gemmer den på skrivebordet vises filen/billede ikke før jer har højere klikket og trykker på "Opdater"............ Filen/billedet er usynligt indtil man har højrekliket på skrivebordet og trykket på "Opdater".....???? Hvad sker der lige??? Meget mærkeliget....

Normalt skulle filen/billede vises med det samme på skrivebordet.............. Så et eller andet er galt?
Spørgsmålet er bare hvor fejlen ligger.....

McBobo

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-06-12 11:41

Ja ok det misforstod jeg. Hvor mange filer/mapper har du på skrivebordet?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-06-12 12:25

Jeg kan ikke se hvor mange filer/mapper jeg har på skrivebordet, har noget med problemet at gøre.... Så længe der er fri plads på skrivebordet skulle filen/billede vel komme frem uanset hvad...

Men har lige lavet et test ved at kopier en fil og billede fra en af mine mapper ud på skrivebordet... Ingen problemer.... Virker fint...Billedet og filen vises som den skal - Men hvis jeg henter et billede fra nettet, eller trækker en fil over fra FTP (FileZilla) vises der intet (billede er usynlig) før jeg har trykket på "Opdater".

Meget meget mærkeligt......

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-06-12 12:47

Der er åbenbart flere med det problem, prøv og kig på denne her tråd fra et andet forum.
http://www.sevenforums.com/general-discussion/172194-can-save-desktop-but-cant-see.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-06-12 14:40

På XP er der flere brugere (All users + admin = dig) i mappen C:\Documents and Settings
Prøv og se om filen kan se´s med det samme under en anden bruger
(hvis du har flere) så kunne det tyde på at Filezilla gemmer filerne forkert

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-06-12 16:39

Huraaaaaa................
Jeg har løst problemet ved at genoprette computeren fra et tidligere tidspunkt....
Men hvad årsagen til problemet var, er jeg ikke blev kloger på..... Det er en eller anden fej i håndtering/visning af filer og billeder man henter fra nettet ud på skrivebordet....

Men tak for hjælpen alligevel nomore & webnoob..... En af jer skal havde pointene..... Den af jer der melder tilbage først får pointene..... Hyg jer, takker herfra McBobo

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-06-12 17:21

Jeg har INTET at skulle bruge pinger til = så giv det til anden side.......men
Når du alligevel er igang, vil jeg stærkt anbefale dette program,
så kan du ALTID rulle din maskine tilbage til et tidspunkt du selv vælger
Uden at skulle gennem en tidskrævende = genoprettelse op systemet
Med dette, tager det omkring 10 sekunder og en genstart - og alt er ved det gamle
Programmet er udskældt af mange,,, måske med god grund??????
Jeg bruger det selv, og har ALDRIG haft problemer med det
http://www.comodo.com/home/backup-online-storage/data-recovery.php

Grunden til det bliver udskældt, er at der kan gå GED i din BOOT
og derfor kan der ikke logges ind på PC´en
dette kan til enhver tid rettes ved at smide en Windows cd i drevet
og gå til REPARER og indtaste fixboot/ eller fixmbr
Du skal så bare af/ installere programmet igen og så videre.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 21-06-12 17:23

NB: skal gerne lave en guide til dig, men det er BARE så simpelt at bruge __så.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-06-12 18:25

Jo tak nomore... Jeg vil tjekke programmet ud....

Og hvad angår uddeling af point er mere for ikke at annullere spørgsmålet.... Hyg dig

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 21-06-12 18:26

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : nomore