/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Programmer
Fra : alan57
Vist : 1009 gange
100 point
Dato : 19-06-12 08:32

Hej jeg har et problem med min pc jeg vil gerne have renset ud på den og har derfor kikket efter et program (gratis-freevaere eller hvad de kaldes) jeg har downloadet 2-3 stk som hævder at de er gratis, men når programmet har skannet pc,en og fundet de ting jeg kan undvære og jeg om at få rettet fejlene kommer det frem at jeg skal købe programmet for at få rettet op på det.
Det er bla: Advanced System Protector og RegClean Pro.
Er der ikke en der kender et gratis program der laver det samme som de 2 jeg her har nævnt her?.
Eller en anden måde at rense min pc på?.
På forhånd mange tak.
MVH:
alan57

Kommentar
Fra : poten

Dato : 19-06-12 08:46

Et program der med garanti er gratis er f.eks. http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Revo Uninstaller er også et godt program til at rydde op med:

http://revo-uninstaller.dk.malavida.com/mvdwn/5618-windows

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 19-06-12 09:53

Jeg har brugt revo-uninstaller meget længe, - og det fungerer rigtig godt, - renser godt i bund, og er meget overskueligt at anvende.
Ammitz

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-06-12 11:32

De der programmer som først renser og derefter beder om penge, lyder som en rouge, og så er du først i problemer. Det håber jeg ikke er tilfældet.

Jeg fik fikset mit problem med en rogue ved hjælp af :
ccleaner, den kan også lige fikse registreringsdatabasen
malware antibytes

men ellers gå ind på spywarefri.dk og tjek de programmer du gratis kan downloade herfra.

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-12 11:34
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-06-12 12:26

alan57
når et program som -'Advanced System Protector'- (og lignende)
påstår det har fundet X- antal tusinde "problemer"
så er det i de fleste tilfælde 'uskyldige' cookies,

for at få en idé,.. i hvor mange cookies der ligger på din PC,
kan du (i windows IE) gå ind og åbne fanebladene :
Funktioner / Internetinstillinger,.. under browserdata, vælg indstillinger, og 'Vis filer'
her kan du se 'visitkort' fra alle websteder du har besøgt
det er bl.a. den slags 'bavl' programmet sletter,

en nærmere udredning af hvor mange cookies og midlertidige filer der er absolut nødvendig
skal jeg undlade at udtale mig om,
det er der sikkert mange eksperter der kan forklare,

hovedsagen er at det er salgs-gas,.. og nærmer sig fup og svindel,...
når du har købt PRO udgaven (hvis du gjorde)
kommer programmet 'i tanke om' at det måske ikke er så smart at slette alle de fundne cookies,
og nøjes måske med 10 - 20% ......... (har selv efterprøvet.- tak)) ...

den slags burde ikke være lovligt,
og det behøver man (heldigvis) heller ikke finde sig i,
et gl. ordsprog siger :
den kloge snyder den mindre kloge,........

Mmm,.. du behøver ikke ulejlige dig med at gå ind på piratebay o.lign. 'ulovlige'

hvis du ikke kan finde noget brugbart på :
http://www.alt-til-windows.dk/?Programmer

er youtube,.. næsten lige så effektiv og hjælpsom,
LÆS ALTID HVAD DER STÅR UNDER VIDEOERNE,
det er en slags garanti for at programmet ikke er fyldt med virus,
hvis 4-5-6 stykker har sagt 'god' for programmet, .. er det normalt ok

dem der er lukket for kommentarer,..
eller slet ingen har,............ går du bare langt udenom, !!

'EKSEMPLER'
http://www.youtube.com/watch?v=lU-it3_xbkE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=BSy92MvZXMI
http://www.youtube.com/watch?v=sS7x2LRLhTQ&feature=related

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 20-06-12 05:26

Tak for svaret snaptil.