/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra CD til USB
Fra : jomfruane
Vist : 690 gange
300 point
Dato : 18-06-12 10:28

Når vi trækker musik fra en CD over til en USB-nøgle, så kommer kun ikonerne med.
Samme sker hvis vi ripper via vindows player og lægger på PC fra CD.

Nogen forslag?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 310 point
Dato : 18-06-12 10:42

Det er fordi i kopierer ikonerne i stedet for musikken.

Først skal cden rippes på en måde så i kan høre den på computeren uden at cden er lagt i.
Bedst er at rippe til mp3 filer.
Med kopibeskyttede cder kan det være besværligt.

Derefte bruger i windows stifinder (eller tilsvarende) til at kopiere mp3 filerne til usb memorien.

Jeres problem kan hænge sammen med kopibeskyttelse. Så er det meningen at det ikke skal være for nemt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-12 10:42

Rip først CDen med media player og åben den mappe som den rippede musik blev gemt i, marker musikfilerne og nu kan du trække musikfilerne over et usb drev, hvis du rippe til mp3 så skal i media players indstillinger ændre til mp3 først

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-06-12 10:46

Ok, det lyder som om det er en kopibeskyttet CD så, for det er nøjagtigt sådan vi gjorde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-12 10:54

Kan du rippe musikken? Højreklik på en af musik filerne i musik mappen og se på Egenskaber, står der noget om beskyttelse? Det er rigtig mange år siden jeg sidst har hørt om en kopi beskyttet CD som ikke kunne rippes

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-06-12 11:53

Vi har rippet den, men der kom kun ikoner. Det er en meget gammel CD, så jeg har efterhånden resoneret at det må være det der er årsagen.
Da projektet er i arbejdsmedfør, så konkluderer jeg at det kan må ikke, selvom jeg godt ved det er fysisk muligt...

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 18-06-12 11:54

Tak for svaret transor.Tak for hjælpen