/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CCleaner
Fra : bjarnebr
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 17-06-12 20:26

Når jeg starter min komputer, spørges der om jeg vil tillade at Ccleaner foretager ændringer på komputeren.
Hvordan får jeg windows til at huske dette forCcleaner, uden at give denne tilladelse til andre programmer?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-12 20:33

Skal du ikke se fodbold

Du kan (så vidt jeg husker) i indstillinger for Ccleaner fjerne et flueben så det ikke starter sammen med windows. Ellers kan du i Start. I søg skriver du. msconfig. Vælger faneblad Start. Fjerner fluebenet ud for Ccleaner og genstarter pcen. Nu starter det ikke op når du tænder din pc

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-12 20:34

Selectively disable UAC for your trusted Vista applications
http://www.techrepublic.com/blog/window-on-windows/selectively-disable-uac-for-your-trusted-vista-applications/635

Det virker sikkert os til win7

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-06-12 20:35

Jamen jeg ønsker netop at det skal starte op med Windows, og så skal windows huske denne tilladelse, men kun for Ccleaner og IKKE for alle andre programmer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-12 20:36

Windows 7 - Elevated Program Shortcut without UAC Prompt - Create
http://www.sevenforums.com/tutorials/11949-elevated-program-shortcut-without-uac-prompt-create.html

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-06-12 20:39

Hej Klaudi
Hvordan virker det (jeg er meget dårlig til engelsk) og er der nogen ulemper, jeg har før prøvet oprydningsprogrammer der viste sig at lave en masse ulykker.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-12 20:47

en mere...
Getting program to run at startup
http://www.vistax64.com/software/191747-getting-program-run-startup-2.html#post883610

Jeg har brugt ccleaner længe men jeg starter det selv,
jeg har lavet en genvej som starter det og rydder op og så lukker det igen..

ser så'n ud
C:\Programmer\CCleaner\CCleaner.exe /AUTO

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-06-12 20:50

Jeg vil gerne slippe for at skulle huske at starte programmet, da jeg er dårlig til at huske det, derfor er det vigtigt at programmet starter op af sig selv

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-12 21:00

De ændringer der vil ændres er netop windows ændringer og ikke for andre orogrammer. Så hvad mener du med at det ikke skal være for andre programmer. Måske jeg bare ikke forstår.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-12 21:04

er det vista eller win 7?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-06-12 21:11

Jeg har Windows 7 Ultimate, og det jeg mener er at der ikke er andre programmer der må lave ændringer i Windows mm. og derf or kan jeg ikke bare nedgradere sikkerheden i Windows.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-12 21:24

Win7
Klik på Start,
skriv Opgave i søgefelt
klik på Planlæg opgaver der kommer frem i listen, accepter bruger prompt
klik på Opret opgave i panelet til højre
på fanen Generelt (den første fane)
giv opgaven et navn (CCleaner), og sæt hak ved kør med højeste rettigheder
på fanen med Udløsere (fane 2)
klik på Ny...
vælg Start opgaven: ved logon
på fanen Handlinger (fane 3)
klik på Ny...
klik på Gennemse, find og fremhæv ccleaner.exe, skriv AUTO i Tilføj argumenter(valgfrit) klik på Åbn og så ok
klik på ok

nu skulle du være færdig

Start så CCleaner og sæt hak ved de punkter som skal ryddes op, og prøv så om det virker!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-12 21:32

Lige en rettelse, der skal stå /AUTO der mangler en / foran AUTO

når du så starter kommer der et ccleaner ikon nede ved uret der viser der ryddes op!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-12 21:33

Netop Klaudi. Nu fattede jeg også hvad der blev ønsket.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-06-12 22:18

Jeg har fulgt Klaudis fremgangsmåde meget nøje, men når jeg kommer til det punkt hvor jeg skal finde Ccleaner.exe får jeg besked på at filen ikke findes, selv om jeg kan starte Ccleaner manuelt, jeg har gså prøvet at søge i "Computer", samme resultat.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-12 22:26

Hvis du har 64 bit skal du vælge ccleaner64.exe

Det virker på min Home Premium

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-06-12 22:35

Jeg har Windows 7 Ultimate - 64 bit, men resultatet er det samme.
"Filen kan ikke findes"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-06-12 14:51

Det er squ da mystisk!?

Har du husket "" om stien?

Det burde ligne dette http://gupl.dk/681141/

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-06-12 15:18

Det er når jeg klikker på "Gennemse" at jeg får besked på at filen ikke ikke findes, uanset hvor jeg søger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-06-12 18:16

Prøv dette:

på fanen Handlinger (fane 3)
klik på Ny...
indsæt stien manuelt "C:\Program Files (x86)\CCleaner\CCleaner64.exe"
skriv AUTO i Tilføj argumenter(valgfrit) klik på Åbn og så ok
klik på ok

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-06-12 18:52

Hvis den mangler så er ccleaner ikke intakt. Du kune jo lige installere det igen for at få den evt. manglende/defekte fil ind igen.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-06-12 18:55

Nu har jeg gjort som Klaudi skrev, men jeg får stadig spørgsmålet "Vild lade Ccleaner foretage ændringer på din harddisk?" når jeg starter komputeren, og det er det jeg ønsker at slippe for.
Jeg kan derimod ikke konstatere om Ccleaner har ændret noget, da jeg ikke kan se at det starter.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-06-12 18:57

Jeg geninstallerede den igen i går.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-06-12 18:58

Mystikken breder sig!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-06-12 11:36

Er ret sikker på at programmet intet laver før du starter det selv manuelt til en scan, så hvorfor ikke bare fjerne det fra opstart, der er også for mange ting der vil starte op sammen med windows

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 19-06-12 11:56

Det er Windows 7 Ultimate - 64 bit der gør det, du kan gå ind og tillade det som admin, men så er det gældende for alt, der vil ændre på systemet. Det kan ikke kun ændres for et program.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-12 17:19

Citat
Er ret sikker på at programmet intet laver før du starter det selv manuelt til en scan,

Forkert, læs tråd, det kan sættes til AUTO!

Citat
Det kan ikke kun ændres for et program.

Forkert, det kan indstilles i opgave planlægning, men hvorfor skidtet så ikke virker er underligt!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 19-06-12 17:47

Klaudi.
hvis jeg læser rigtig,
Citat
Når jeg starter min komputer, spørges der om jeg vil tillade at Ccleaner foretager ændringer på komputeren.

så starter Cclean, men windows spørg om programmet må ændre på komputeren.
Det kan ændres i indstillinger i det popup der spørg, og vil gælde for alle programmer der vil lave ændringer uden at man blander sig i det. Det er en sikkerhed.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 22-06-12 17:56

Hej Kkmpetersen
Det er netop det der er problemet, jeg vil gerne give tilladelse til Cclean, men absolut ikke til andre programmer.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 22-06-12 17:59

Tak for svaret Klaudi.
Jeg har besluttet at afinstallere programmet, og give point til dig, da du er den der har arbejdet mest med mit problem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-12 19:20

Velbekomme, det lyder godt nok mystisk at den be'r om tilladelse til at køre!