/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
sløv IE og GC
Fra : Melander
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 17-06-12 19:42

Hej

jeg har skiftet til en fiber forbindelse, og det er nu egentlig fint nok, men der er et eller galt..

Når jeg surfer på internet (tjekker nyheder og andet) holder min internet explorer op med at virker og skal genstartes for at virke, og når den så virker er den noget sløv i det..

så prøvede jeg at skifte til google crome, men det er fuldstændig det samme...

både internet explorer og google crome er nyeste udgaver, så hvad er der galt her...

Melander

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-06-12 20:04

Det lyder som om der er en fejl på fiberen, eller i omsætteren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-12 00:01

Du skriver ikke ret meget om din forbindelse eller om du har en router imellem
men du spurgte om sikkerhed på det trådløse netværk forleden så jeg gætter på en router, og et gæt mere: Fibernet bruger vistnok Point-to-Point Protocol over Ethernet men det burde den opsætning du var igennem da du satte en netværks nøgle på, have fundet ud af, eller prøv igen og vælg PPPoE i stedet for Dynamic eller Static IP Address

Husk det er et gæt fra min side, jeg ved ikke med sikkerhed om du skal bruge PPPoE

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 18-06-12 16:35

ja jeg har en router på..og den vil ikke acceptere pppoe, har prøvet at sætte den til det, men ændre det tilsyneladende selv tilbage til dynamic..

min fiber er en 30/30 fra energimidt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-12 02:17

Det var også kun et gæt, hvad er det som er sløv?
Er det tiden som går fra du har klikket på et link og indtil siden vises?
Eller er det starten fra du klikker på browser ikonen og indtil programmet er på skærmen og kan bruges?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-07-12 15:12

hmm har makket lidt mere i det selv, og snakket med en kammerat som er it chef på en skole, havde fik mig til at downloade en app til min mobil som så kunne vise mig hvilke kanaler der bliver brugt rundt omkring mit hus af andre og mit eget netværk..og så anbefalede han at jeg ændrede indstillingerne på min router så den ikke konfliktede med de andre, ydermere, havde i navnet til mit netvært brygt et æ, hvilket også kunne have en forringende effekt, og begge dele er nu skiftet..
og det har da hjulpet en del, men der er stadig nogle problemer, som jeg ikke tror jeg for ændret med mindre jeg køber en ny kraftigere router..

Melander

nb. tak for jeres deltagelse indtil videre, jeg lader denne tråd stå åben lidt endnu..

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-07-12 14:08

Hej,

Har du afprøvet en hastighedstest på nettet? Hverved for at se om du får det du betaler for.

Andre ting som kan spille ind er hvad sikkerhedsprogrammer du har på maskinen. De moderne antivirus og firewall produkter scanner alt Web trafik. Det kan især sløve din browser, da den bruger tid på at filterer cookies, fjerne usikre reklamer osv. Nogle produkter slår dine søgeresultater op i en database og indsætter små status ikoner på siden. Har set eksempler hvor dette fejler og hele Explorer skal lukkes og startes igen.

Er din maskine ellers hurtig nok i andre programmer?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-08-12 21:39

nå det er vist tid til en opfølgning her...

og ja, jeg har haft kabel i min fiberboks, og den kørte 34/33 på en 30/30 forbindelse,så det var godt nok...

når jeg så testede på min router fra netgear, kun jeg komme op på 11/10 hvilket ikke er så godt, og så blev vi smidt meget tit.

jeg købte så en ny router D-link 655 og nu sparker vi bagdel, 17 meter væk fra router trækker jeg trådløst 32/32 og vi bliver ikke smidt af mere. så det var hardwaren det var galt med....men hold da k... hvor er det skønt at få den forbindelse man betaler for.. fiber styre..lol

jeg ved ikke rigtig hvem af jer der skal have point, bank hinanden om dem og meld tilbage...

god weekend gutter og takker for indlægene

Melander