/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kina og 18 milliarder
Fra : Ikke-Ekspert
Vist : 759 gange
30 point
Dato : 17-06-12 17:18

Under statsbesøget fra Kina, fik vi at vide, at der er kontrakter og aftaler på et beløb af 18 milliarder kroner ...

Det er jo en pæn klat penge ...

Er det så øgede investeringer i arbejdspladser i Danmark ?

Eller i Kina ?

Evt. Tibet

Eller hvor kommer alle de 18 milliarder ind i billedet ?

Hvilke firmaer får del i de dejlige penge ?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 40 point
Dato : 17-06-12 17:45

Det er "samarbejdsaftaler", hvilket fra kinesisk side betyder at man blot køber danske ideer og teknologi, og lader kinesiske fabrikker og arbejdere lave det hele.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 17-06-12 19:14

hvem var det nu der sagde "de dumme danskere" ???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-06-12 20:08

Det er ikke 18 miliarder men nok nærmere 12 miliarder

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 18-06-12 02:12

Ja, jeg kender ikke en større dobbelt moralsk luder end den danske stat.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 18-06-12 05:24

Ja, jeg kender ikke en større dobbelt moralsk luder end den danske stat.

Det er muligt du ikke gør det, men uanset hvilken farve regeringen har, er der en snotforkælet befolkning, som nok forstår at kræve ind. Så hver eneste milliard må være velkommen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-06-12 05:58

Citat
Det er muligt du ikke gør det, men uanset hvilken farve regeringen har, er der en snotforkælet befolkning, som nok forstår at kræve ind.

Især de snotrige der kun tænker på skattelettelser så de kan bruge en masse penge i udlandet.

Godkendelse af svar
Fra : Ikke-Ekspert

Dato : 18-06-12 09:02

Tak for svaret LuffeA.