/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Blyhagl
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 534 gange
300 point
Dato : 17-06-12 17:13

Kan det virkelig passe, der er så mange brådne kar i den danske jægerstand som bruger blyhagl?

SHV, stadig i lykkerus over DJ har fået ny formand

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-06-12 18:09

Jeg kan af gode grunde ikke vide det, men jeg jeg er ikke stødt på dem i de sidste mange år og vil ikke tolerede det.
Vi har fået vent lommer af øvrigheden, og for flere år siden var der en blykandidat imellem os, jeg kan kun sige, at ordensmagten behandlede ham noget pænere ( han slap) en vi gjorde efterfølgende.
Der er flere ting i det, vi skal følge loven også selvom der måske kun er symbol politik i, at forbyde brug af blyhagl på tørre områder, da blyet kun optages af snadrende fugle og kan lagres i deres fordøjelses system. Hvis en ko åd et helt skud 7 bly, røg de ud med kokassen efterfølgende.
Vi skal vel ikke begynde, at sætte forureningen omkring trafikårene op imod, hvad vi foretog os med blyhagl, og hvad vores udemærkede broderlande, som ikke ligger i baglandet, når det gælder miljø foranstaltninger, mener om blyhagl og det rimelige i at bruge dem.
Desværre er der foretaget kontrol af især udsatte skydefugle, for ca 3 - 4 år siden som viste at der forekom blyhagl og spor af samme, især i fasaner og det skønnede forbrug af blyhagl var meget stort.
Der burde sættes endnu hårdere ind overfor de som ikke har fattet budskabet, her mener jeg sådan set, at man burde kunne fradømmes retten til jagttegn over en årrække, med hvad deraf følger.
Jeg fatter så endnu mindre, at de ansvarlige for jagtens afholdelse ikke kan, eller tør sætte sig igennem overfor de ulovlige klaphatte, det er jo her at virkning virkelig har magt og tyngde.
Ingen skal være i tvilv om, at et jagtselskab til en hver tid kan blive antastet af en vilkårlig politipatrulje, og for mit vedkommende skal mine gæster eller dem jeg er sammen med have rent mel i bøssen.
Der er forøvrigt rent jagtmæssigt overhovedet ingen grund til, ikke at anvende stål eller alternative patroner hvor det kræves.
Blyhaglproblematikken har stået længe på, og jeg er også selv af den overbevisning, at vi atter igen blev misbrugt til en lille polittikker sejr som så ofte før.
De sydsvenske våbenhandlere sælger ekstraordinært mange blyhaglpatroner, så det var vel bare at sætte Lauritz betjent over med blå briller og skæg, med en radio og melde en "blysmutter", når han er halvvejs over broen til "Jævleøen", når det rygtes og betalingen er erlagt, bliver den trafik minimal i fremtiden et solidt tag i mulvarpeskindet har enorme præventive virkninger.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-12 23:12

Joeee, der er squ nok nogen som stadig skyder med blyhagl.

Holger har, som sædvanligvis, fået nallerne i en fortrolige rapport. (Gud ved om det er Ballegaard, der lækker de fortrolige oplysninger til Holger )
http://www.jensen... tryk på teksten lidt nede på forsiden med rød baggrund "Vi lækker en ny fortrolig rapport"....Læs den. Jeg synes nu ikke, der står mere i rapporten end det, der har været offentliggjort i div. aviser og lign..

Mvh.
Tommy
Skyder med Kent fasteel 32 g. nr. 4 og 5 - ret god patron, forøvrigt.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-06-12 08:28

Tommy !

Det ER Balledoof, som har videregivet fortrolige oplysninger til sin gode ven Safari-Jensen, da han er den eneste der tør gøre brug af disse oplysninger. Iøvrigt et mandfolk værdigt !!!
Jeg har hørt, at Balledoof som tak for hjælpen, har fået stillet en jagttur til rådighed, på nogle gamle og indhegnede bjerggeder, hvor afstanden ikke overstiger 8 mtr. !!
Prøv iøvrigt at se Thyboens tråd på Jagtformidlingen - her står faktisk mere interessant læsning om blyhagls-problematikken i.f.m. DJ's nu tidligere formand, som jo også er én af Balledoofs venner, skønt han stadig er levende !!!

Fra Provstens kommentar tidligere i år, hvor han bla. skrev følgende:
Dato : 19-02-12 15:37

"Lidt sund skepsis er ikke at foragte, specielt ikke når talen er om en organisation som DJ, der før har lavet numre og lur mig, om ikke der kommer flere afsløringer hen ad vejen."

Så helt tom snak har der ikke været tale om - husk dét lille Balledoof løgnhals

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-06-12 14:47

Gu` ved om der er brugt bly i skud mod hest
http://politiken.dk/indland/ECE1660583/skudattentat-mod-hestemaleri-koster-et-aars-faengsel/

SHV, Danmark dejligst

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 300 point
Dato : 18-06-12 15:05

Elendigt kammerartskab, og en stor forsamling af viljeløse handlingslammende klaphatte, kan man kun konstatere, hvis man har fuldt forløbet i denne sag. En pryd for danske jægere, at animere en fuld klovn til den slags, istedet for at foretage det fornødne, inden skaden skete.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-06-12 16:32

Bare af ren nysgerrighed. Er der nogen der ved hvad Ole Roed skal beskæftige sig med pr. efterdags ?
Jeg har hørt, at Ballegaard har tilbudt Ole, at blive fiskal på Løvenholdt. Okay, jeg ved godt, at det kan man ikke leve af. Men den pålidelige kilde har hørt, at fasan/agerhønseudsætningen på Løvenholdt skal forøges i den grad, at der skal sælges fasan/agerhønejagter som dagsjagter.

Som creme de la creme på kransekagen, har canonfotografen tilbudt at fotografere jagtdeltagerne under parolen, jagten og paraden. Når jagtfrokosten er overstået, kan deltagerne evt. købe et gruppebillede - eller et portræt af sig selv, hvor de har indtaget storvildtjæger -attituden foran det nedlagte vildt.
Hmmm...spændende...

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-06-12 16:41

Han skal vel leve af hans fede pension eller så mangler politiet en kriminalbetjent, som kan ryde op på Cristiania

SHV, vil ikke være fiskal på Løvenholt

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 18-06-12 18:00

Simon og Roeden har smækket en ansøgning ind, som et fælles lederteam hos DLS.
Betingelserne er fri når det passer ind i deres kram, til borgmesterarbejde og andet bengnaveri.
Vil have egenrådig lov til, at ansætte labre larver til fri benyttelse, hvis de får behov, på medlemmernes regning.
De vil have en livslang kontrakt, for eller vil de blive kuppet atter igen, det er jo opfattelsen, hvis de bliver stemt ud, af en lovlig forsamling, så det er der taget højde for i deres krav.
De vil have ret til, at hvis der ydes nogen form for modstand, ved kommende møder, at spæne ud af bagdøren uden yderligere forklaringer, det er man vant til.
Der skal stilles en middel stor trailer frit til rådighed for Canon Foto HÆ, da de mener at det er den "fedeste" Webdreng, de endnu har mødt og han skal ydes fri transport.

Spindoctor Ballespjæt vil så gerne prøve igen, så han bliver tovholder på blishøne udrugningsmaskinen. Han holder denne gang også fingerene fra tomme dåser og des lige, skulle han have lovet da han erkender, at han heller ikke kan kende forskel på dem, med eller uden pant, og ikke kan komme hverken i Netto- Abc - Brutto og Dagligbrugsen mere, grundet problemet, desuden har han har bidt flere flaskedrenge, for at få ret vedrørende den kære pant.

Ledelsen fra DLS, betegner ansøger holdet som den største gang gravænder de har mødt, men vil overveje tilbuddet, da de har et stort portefølje med, af garvede pibeænder alias brunnakker.
Spændende om de får jobbet de 4 gæve musketerer, det vil give liv til butikken.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-06-12 17:37

Apropos Ballespjæt (et herligt navn).

Onde tunger vil påstå, at grunden til hans gule tænder udelukkende kommer fra det slikkeri han foretager i på de personer han tror er noget ved musikken, sidst den afgåede formand for DJ !!

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-06-12 16:58

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-06-12 10:14

Tak forPoing
En rigtig god sankthans aften til alle.

Mvh
BW