/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Farver vha. "Tryllestav"-værktøjet?
Fra : cristian2
Vist : 597 gange
40 point
Dato : 17-06-12 15:22

Jeg har generelt svært ved at finde ud af hvordan man vælger farver i Photoshop 6.0

Jeg har et billede hvor der er et farvefelt jeg vil have udskiftet med en anden farve. Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at få den nye farve flyttet over i det stiplede område skabt af tryllestaven. Jeg gør følgende:
Vælg ”Magic wand” – klip på området – højreklik på ”Gradient tool” vælg malerspand – dobb.-klip på de to firkanter med farver ..."
Her kan jeg ikke komme videre. Jeg får et vindue frem med farvevalg. Men hvad gør jeg herfra? Malerspanden skifter ikke farve - og nå jeg flytter malerspanden over i det stiplede felt og klikker, "aflevere" den blot nogle få farveprikker - og farver ikke hele det stiplede felt.

Kan nogen hjælpe mig!
Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 17-06-12 15:51

klik inde i det markerede!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-06-12 15:53

http://www.haraldbjellvag.com/photoshop.html

Her kan du finde en masse små filmklip, som fortæller hvordan manklarer opgaver i Photoshop.
Det er trin for trin,og vist på film.

Ammitz

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 17-06-12 15:53

Du kan også bruge penslen i stedet for malerspanden. Jeg kan ikke helt forstå hvad du mener.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-06-12 18:22

Der ligger mange gode og lærerige klip på Youtube også:

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 17-06-12 18:48

Tak for svarene ind til videre.

Jeg prøver at sige det lidt mere præcist:
Jeg ved ikke hvordan jeg skaber en farve i "de to firkanter" i værktøjsbjælken - og fører farven over i området på det billede, som jeg har hentet ind (som er omkranset af den blinkende stiplede cirkel som tryllestaven har skabt) så farven i området skifter fra den oprindelige til min nyvalgte farve.

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 40 point
Dato : 17-06-12 20:17

Du klikker på farvevælgeren (de to firkanter) og vælger den farve du ønsker, altså klikker på den og dernæst ok. Så skifter farven i den ene firkant - ønsker du en anden farve i den anden firkant trykker du på den bøjede pil, så vælger du den anden farve. Når du har den ønskede farve i farvevælgeren kan du bruge malerspanden eller penslen og klikke/male i det ønskede område.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 18-06-12 14:15

Tak for svaret wibbi.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 18-06-12 15:02

Det var så lidt.