/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Virtualbox i Linux 13, Maya
Fra : Ikke-Ekspert
Vist : 811 gange
50 point
Dato : 17-06-12 10:59

Har installeret Linux Mint 13, Maya - på hele harddisken.

Har læst lidt om, at man kan køre Windows XP / Windows7 inde i Linux Mint 13, Maya.

Men hvordan gør man så det?

Og - hvis man får Windows installeret, hvordan er det så med anti-virus programmer ?

Jeg mener - det er jo indeni Linux. Så det er vel ikke nødvendigt, eller hvad ?

Man skal vel opdaterer Windows (inde i Linux Mint 13) som sædvanlig - Eller ?

Accepteret svar
Fra : Sorceror

Modtaget 60 point
Dato : 17-06-12 11:12

Hej.

Det er helt rigtigt, at man kan køre Windows eller andre styresystemer inden i Linux. Virtualbox, som du nævner, er et af de programmer, der tilbyder denne mulighed.

Det første, du skal gøre, er at hente Virtualbox, hvilket enten kan ske gennem pakkehåndteringen eller fra deres hjemmeside (https://www.virtualbox.org).

Når du starter det op, findes der vejledninger til, hvordan du kan installere et nyt virtuelt system. Dette kræver kun, at du har en CD (eller iso-fil) med systemet og at du har plads på computeren.

Hvis du installerer Windows, skal du behandle det netop, som du ville behandle en Windows-computer. Den kan få virus lige som alle andre. De kan ganske vist ikke sprede sig eller have betydning for Linux-systemet udenfor, men Windows-systemet selv kan sagtens få virus. Opdateringerne foregår også som vanligt.

Sig til, hvis du har flere spørgsmål.

Med venlig hilsen Sorceror.

Godkendelse af svar
Fra : Ikke-Ekspert

Dato : 17-06-12 12:07

Tak for svaret Sorceror.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-12 12:07

Det var så Jørn Rudolph profil #177+ http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=283980

Kommentar
Fra : Ikke-Ekspert

Dato : 17-06-12 13:16

What ?