/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tør Martini
Fra : nomore
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 16-06-12 21:11

Øh: ???
Hvor køber man en - VÅD Martini

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 30 point
Dato : 16-06-12 22:02

Citat
Hvor køber man en - VÅD Martini

Alle steder.Jeg kender kun de våde.....en tør....er den i pulverform???

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-12 22:32

En tør Martini er bare, en våd Martini der har stået for længe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-06-12 23:06

Forkert forum, spørg Roger More, 007 han kender alt til Martini

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-06-12 23:07

Dry martini

Dry martini er den mest kendte af alle de klassiske cocktails og indeholder som hovedingredienser gin og tør hvid vermouth i et til hinanden afmålt forhold, serveret i et isafkølet cocktailglas der har en indtil 10 cl. stor kegleformet skål på en slank stilk og stabil fod.

Forholdet mellem gin og vermouth varierer alt efter personlig smag og tradition, men typisk er fremgangsmåden, at man i et mixerglas halvt fyldt med is tilsætter 1 stænk Orange bitter, 1 del tør hvid vermouth og 2 til 5 dele gin. Der omrøres kort, og der serveres gennem en strainer i et koldt cocktailglas - til sidst presses nogle dråber olie fra en citronskræl i.

Feinsmeckere ynder dog at gøre deres dry martini ekstra tør, og forholdet 1 del vermouth til 7 dele gin er ikke ukendt. En del bruger fejlagtigt at pynte cocktailen med oliven eller citronskræller, hvilket giver en mere fedtet drink. Æstetisk bør en dry martini fremtræde kold og klar med en fin, ren og fyldig aroma.

En dry martini regnes som velkomstdrinkenes konge.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-06-12 06:47

Citat
En del bruger fejlagtigt at pynte cocktailen med oliven eller citronskræller, hvilket giver en mere fedtet drink. Æstetisk bør en dry martini fremtræde kold og klar med en fin, ren og fyldig aroma.

En oliven i en vodka/martini smager nu godt..........men jeg æder også oliven som en unge æder slik

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 21-06-12 10:21

en tør....er den i pulverform???