/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
kontant huslejebetaling?
Fra : nerak23
Vist : 271 gange
100 point
Dato : 16-06-12 19:32

Er det tilladt at modtage huslejebetaling kontant?
Delvist kontant, delvist på konto?
Selv om det måske kan virke mistænkeligt, er det vel trods alt stadig legalt at bruge kontanter såvel som bankoverførsler?
vh, nerak

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 16-06-12 19:35

Selvfølgelig må du modtage husleje i kontanter fra en lejer.
Det har jeg gjort flere gange.
Giv vedkommende en håndskrevet kvittering på at du har modtaget pengene.
Sæt dem derefter ind på din huslejekonto, hvis du har sådan en i et pengeinstitut.
Ingen problemer i det.

vic200

Kommentar
Fra : nerak23

Dato : 16-06-12 21:17

Jeg har modtaget ca.½delen af huslejen på konto, resten i kontanter.
Skal jeg fortælle min revisor dette?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 16-06-12 21:36

Penge lugter ikke, selv om det er papirpenge eller rigtige. Det der tæller må være saldoen på kontoen.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-06-12 23:12

Citat
Jeg har modtaget ca.½delen af huslejen på konto, resten i kontanter.
Skal jeg fortælle min revisor dette?

Ja, selvfølgelig skal du det... Hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : nerak23

Dato : 16-06-12 23:17

det blir gjort nu

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-06-12 23:37

Ellers vil revisoren nok undre sig...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-06-12 00:27

Citat
Jeg har modtaget ca.½delen af huslejen på konto, resten i kontanter.
Skal jeg fortælle min revisor dette?

Ja selvfølgelig, for der skal jo også betales skat af dem du har modtaget i kontanter

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 17-06-12 04:45

Når året er omme skal de lave regnskab hvoraf det skal fremgå hvor meget du har fået i husleje i løbet af året, uanset om det har været kontanter eller overført til dit pengeinstitut.

Det er op til din egen samvittighed hvad du vil oplyse.

vic200

Annuller spørgsmålet
Fra : nerak23

Dato : 17-06-12 17:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg har fået gode svar på dette spørgsmål.