/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
fil typer
Fra : sigfrid
Vist : 590 gange
500 point
Dato : 16-06-12 16:18

Hej kanduer.
Jeg har prøvet at åbne en fil.Får beskeden adobe reader kunne ikke åbnes fordi fil typen ikke kunne understøttes? hvad gør jeg og hvordan.
Hilsen Sigfrid.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-06-12 16:29

Hvad er det for en fil, du prøver at åbne i Adobe Reader?

Hedder den *.pdf?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 16:46
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-12 17:04

Citat
hvad gør jeg og hvordan.
du højre klikker på filen og vælger Åben med, der vælger du det rigtige program til den filtype, eller du højre klikker på filen og vælger Egenskaber, under filnavnet står det program som Windows tror skal åbne filen, skift til det program som skal åbne filen

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 16-06-12 17:28

Hvis det er en ny pdf fil og du har en gammel udgave at adobe reader, så kan du ikke åbne den.
Det er en mulighed.

vic200

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 16-06-12 18:43

Måske adobe er for gammel vic200?
Hvad gør jeg så?
Er en stor klovn til det her meget sorry.
Sigfrid.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 19:37
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 16-06-12 19:42

Gør som nomore skriver hent den nye reader.

Er du sikker på at det er en pdf fil du vil åbne?

vci200

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 21:08

Citat
Er du sikker på at det er en pdf fil du vil åbne?

=========
Citat
du højre klikker på filen og vælger Åben med, der vælger du det rigtige program til den filtype, eller du højre klikker på filen og vælger Egenskaber, under filnavnet står det program som Windows tror skal åbne filen, skift til det program som skal åbne filen

MEN pas nu PÅ....hvis du pludselig ændre på en fil´s åbnings.program,
kan du altså komme meget galt afsted......
Især når man ikke kender filens - program.
Og lige pludseligt er der GED i ALT = højreklk og
----

Så er det godt der findes et par lnks, hvor man kan FIX-IT

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 17-06-12 08:54

Det ser ud til at jeg har den ny adope reader.Nej jeg ved ikke om det er en pdf fil,og ved ikke hvad det betyder.Er det måske flere programmer man skal have for andre filer.Som sagt en stor klovn til det her,håber jeg lærer det en gang.
Sigfrid.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 17-06-12 08:57

Se i din private postkasse.

vic200

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 17-06-12 09:15

Der står doc-fil i dokumenter.Nogen siger at jeg skal have words for at tage den,kan det passe og hvordan får jeg den.
Sigfrid.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 17-06-12 10:37

Det er en tekst fil fra word eller også kaldet officepakken.
Det er et tekstbehandlingsprogram word du skal have. Du kan også få en til at lave den om til en pdf fil, så du kan bruge adobe reader.

vic200

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-12 12:19

Libre Office kan nemt åbne en .doc fil, office programmet er gratis så det er bare at hente og installere så du kan åbne din fil med det rigtige program, nemlig et tekst program:
http://da.libreoffice.org/
at dit system har sat Adobe reader til at åbne en .doc fil kan skyldes at du ike har et tekst program som kan åbne filen

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 17-06-12 17:30

Jeg bliver sku ved.
Nu har jeg instaleret libre office 3,5,men kan stadig ikke få fat i den,den bliver på adope reader,hvordan får jeg den over på libre office.?
Må nok snart opgive i den her omgang,og tage telefonen og få forklaret hvad der står.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-12 18:03

Som foreslået i mit første indlæg: Højreklik på filen og klik på Egenskaber, under filnavnet står der (i dit tilfælde) Abnes med: Adobe Reader lidt længere til højre står der Skift, klik på Skift og i det nye vindue skulle du gerne finde Libre Office Writer, klik på linjen Libre Office Writer og sørg for at der er markering i feltet under vinduet Brug altid dette program til denne type filer, klik på Ok og nu skulle filen gerne åbne i tekst programmet Libre Office Writer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-12 18:04

Citat
Må nok snart opgive i den her omgang,og tage telefonen
øh har du da mit nummer

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 17-06-12 18:09

Du kan også få en forklaring hos Microsoft:
http://support.microsoft.com/kb/307859
det er om Windows XP men metoden er stadig den samme

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 17-06-12 19:48

Tak for ihærdig svaren fra dig o.v.n,og jer andre nu blev jeg fri for at ringe til dig o.v.n
Mange tak fra Sigfrid.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-12 01:49

Selv tak - jeg håber problemet blev løst, du har jo intet skrevet om styresystem, på en Vista eller Windows 7 maskine højre klikker du på filen og klikker på Vælg standard program, og så klikker på Libre Office Writer

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 18-06-12 05:06

Til o.v.n problemet er løst ,jeg har vistaJeg siger tak.
Sigfrid.