/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Intet skærmoutput :/
Fra : ronnib
Vist : 260 gange
40 point
Dato : 16-06-12 14:51

Heyza :) jeg har lige fået mit et nyt bundkort til min maskine med en tilhørende core2duo cpu :) Mit problem er når jeg samler det hele så kommer der ingen reaktion på skærmen, altså intet output.
Både cpu og graffikkort er testet i andet bundkort og det fejler intet.

Opsætningen er følgende:

Bundkort: Asrock P5B-DE
Cpu: Intel core2duo 2,13 Ghz E6400
Ram: Kingston DDR II
Grafikkort: Asus GT520 silent

Er der nogen af jer kloge hoveder her inde der kan gi mig en ide om hvad der kan være galt?

Min mistanke er faldet på strømforsyningen, kan det være den der er mit problem?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 17:10

Citat
Min mistanke er faldet på strømforsyningen,

Ikke på din pc, hvis du kan høre den starte op og diske kører.
passer grafikkortet til dit bundkort = måske mangler du en driver...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-12 17:22

Citat
Intet skærmoutput
= der er ingen forbindelse mellem grafik kort og skærm, tjek kablet om det sidder i det rigtige stik, der er et grafik kort på bundkortet også, se efter i BIOS om det er den rigtige port til grafik eller om bundkortet tror du bruger den indbyggede

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 16-06-12 17:56

computer starter men den viser ikk noget på skærme =stømsparetilstand på min skærm, og der er intet onboard grafikkort, så kan ikk tjekke bios :/ og der står i manualen til bundkortet at pci-e er den normale grafik udgang :/ så jeg forstår det ikk rigtig

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 16-06-12 18:02

nomore: Tror lidt du har misforstået mig, kan jo ikke installere nogen driver,
Computeren starter op men der er ingen forbindelse fra computer til skærm, og ja skærmen sidder til strøm og kablet sidder både rigtig i computer og skærm. og ved ikk helt om alle diske kører.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 19:41

Citat
der er intet onboard grafikkort

Ja det er så en nyhed, kender ikke mange bundkort der ikke har det...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 19:44

Har du prøvet forskellige slots´´ eventuelt affedte kobber-fiduserne
på dit kort med lidt sprit
ellers er det sikker selve bundkortet der ikke virker

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 19:49
Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 16-06-12 20:26

Dette har ihvertfald ikk nogen onboard : http://asrock.com/mb/overview.asp?Model=P5B-DE :)

Jamen bundkortet fejler ihvertfald ikk noget, det er sprit nyt ud af boksen, og der er kun en pci-express x16 slot, og kortet fejler intet da det virker fint i min anden pc :/ så er snart forvirret...

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 16-06-12 20:36

Tror du evt det kan være pga af forket ram?, syns nemlig jeg kan se at det bundkort jeg har ikk understøtter de tyde ddr2 ram jeg har :/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-12 21:10

Kommer der mere end 1 enkelt bip når du starter computeren?
Hvor mange bip og er bip lydene korte eller lange?
Hvis der kun kommer den ene lille bip som skal komme, så er det kabel eller stikket der er noget galt med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-12 21:13

Bundkortet kommer med bip lyde hvis det er utilfreds med de RAM du har, så det er ret nemt at afsløre, der vil også komme bip lyde hvis bundkortet ikke finder grafik kortet

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 16-06-12 21:20

ja ved godt det med biplydene mit problem er bare der ikk sidder nogen højtaler i mit kabinet :/ og har ikke nogen liggende pt, så ved det faktisk ikke :/ fandt ud af at rammene var understøtter, var mig der havde kigget forkert.
det sjove er at grafikkortet virker i andre maskiner :/
og som sagt bundkortet er sprit nyt, lige taget ud af pakken, og det er cpu'en oss, og den sidder 100 % rigtigt ingen pinde knækket eller noget, grafikkortet er monteret i pci-e x16 slotten og sidder oss rigitgt, kablet til skærmen fejler heller intet da det er samme kabel jeg bruger til den comp jeg sidder ved nu :/ så er ved at være godt og grundigt rundtosset over dette lille latterlige problem :/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 21:23

Citat
utilfreds med de RAM du har

Ikke nødvendig vis, har selv haft problemer med RAM = uden at der var lyd fra PC
Prøv med et enkelt -/+ og skift port/ slot
Da det kommer an på om kortet kan anerkende de RAM
MEN måske med forkert frekvens osv
Kan det ikke tage gamle ddr1??? ram, så prøv det - men tvivler
sikkert ikke BEN nok...ups

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 21:26

Du vil btw: altid kunne se RAM under opstart af PC
samt du kan se det i din BIOS.......MEN

Når du ikke kan komme dertil så griner jeg LIDT og tager en våd Martini
Fortsat god Week End....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-12 21:26

Citat
som sagt bundkortet er sprit nyt, lige taget ud af pakken
kan måske være en fabrikations fejl, det er en bytter

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 16-06-12 21:31

ja kunne godt lyde til at det er en fabrikationsfejl på bundkortet :) når må se på det :)

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 17-06-12 11:33

Fejlen fundet, nu kører maskinen :)
Det var bare en af de små klassiske dumme fejl,
En af de små pinde der løfter bundkortet op over metalpladen sad forkert, så den gik ind og kortsluttede et par kredsløb :)
Men ny kører det hele sgu :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-12 12:33

Tillykke med at projektet lykkedes du er heldig at kortslutningen ikke har ødelagt bundkortet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-12 12:43

LUK SPØRGSMÅLET!!!

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 18-06-12 06:10

o.v.n, mange tak :) ja det var sgu heldigt. :)

Webnoob, tag lige en slapper du, og skriv pænt.. aner ikk hvordan man lukker spørgsmålet :/

Annuller spørgsmålet
Fra : ronnib

Dato : 18-06-12 06:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål