/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Texas havefræser
Fra : jensviggo
Vist : 2581 gange
50 point
Dato : 16-06-12 12:35

Så er der virkelig problemer/opgave, jeg har haft lånt min fræser ud, og er nu kommet tilbage med slap startsnor. Jeg vil stramme den op, men det var ikke sådan bare lige, og nu sidder jeg med fjederen udfoldet, hvordan mon jeg sætter den i igen, så den er stram og kan trække snoren ind til stop, det vil næsten være bedre end en sejr over tyskerne, at få det ordned.
Jeg håber på der sidder en tekniker med fræserfjeder som speciale, andet kan naturligvis osse bruges.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-06-12 12:46

Bank et søm i bordet og vikl fjeder op og sæt den i igen!

PS Hvo'n går det her, dejligt med respons
http://www.kandu.dk/Spg162280.aspx#1865402

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 13:08

Meget nemt at lave...hvis man ikke har 10 tommelfingre

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 21:14

Bor du i Nord -DK skal jeg gerne komme og lave den....
Ellers kan den lokale have-service mand sikkert
lave det for et par af de kolde
hvis du medbringer maskinen...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 21:16

NB:
Næste gang du låner den ud, så bed dig fritaget for at VOLD´s BØFFER
din starter.
Den skal ikke RYKKES igang - men med små arm bevægelser startes
og kan den ikke det......

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-12 23:04

Her er en lille "fotomontage" vedr. udskiftning af startsnore,på en græsslåmaskine.
Men princippet er det samme på en Texas fræser. (B & G motor).Her er lige et par hurtige fotos,af en guide,jeg selv har brugt,indtil det "lå i fingrene". De er af tvivlsom kvalitet,men håber du kan forstørre dem lidt op.

http://peecee.dk/upload/view/371239
http://peecee.dk/upload/view/371240

M.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 17-06-12 08:06

Tak for svaret Mosebaek.

Jeg fik besøg af min søn i går lørdag, og hvad jeg havde brugt 2 timer på uden resultat ordnede han på 3 min uden dine fotos, men de er rigtig gode at ha´ i baghånden, tusind tak og alle er lykkelige igen.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-12 11:42

Selv tak,jensviggo. De unge er jo tit lidt "kvikkere",end os gamle.

Det er irriterende,når den ikke kan trække snoren ind.

Vh. M.