/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
cylinda 1403 opvaskemaskine
Fra : idai
Vist : 409 gange
20 point
Dato : 15-06-12 20:21

hejsa mine svigerforældre har en cylinda 1403 opvaskemaskine som ikke tager vand ind
når man starter den kører den fint programmet men den tager bare ikke vand ind
har fået fortalt at det er magnet ventilen som den er galt med, men at den er svært at få fat i så ville høre om der var en som havde sådan en til at ligge som man gerne vil af med

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 15-06-12 20:58

tro mig- stort set alle de ventiler er ens- mere eller mindre- så med evt lidt fysisk tilpasning tager du bare en tur på den lokale genbrug med en skruetrækker i lommen- den første og bedste vaskemaskine elelr opvasker tager du låg af- snupper ventil inden nogen opdager dig- så har du sparet 300 kr. -
elelr også baggården hos den lokale hvidevarer pusher er mange gange et snad orgie af stumper -
men inden skulle du måske lige tjekke det ikke blot er snavs i ventil der blokkere for vand- det

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 15-06-12 21:29
Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 15-06-12 21:32
Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-06-12 11:47

Falcham kom mig i forkøbet
http://broendum-elektro.dk/shop/asko-cylinda-927c1.html
er også mit forslag.

Prøv lige at hælde vand i maskinen først, manuelt med en spand. For at se om den kan spule og pumpe ud.
Det kan nemlig også være en fejl på den udgang på elektronikken der skal sende spænding ud til ventilen.

Hvis du har brug for hjælp til fejlsøgning på maskinen i Brøndum Elektro's åbningstid, så ring og spørg efter René eller Poul Erik, der er mange års erfaring at trække på
Tlf.: 86613622