/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
oprette password på hjemmenetværk
Fra : Melander
Vist : 806 gange
500 point
Dato : 15-06-12 11:05

Hej Alle

jeg har lige fået en forbindelse sat op, og jeg havde selv en router (Netgear) som jeg kan bruge til trådløs net, men jeg vil gerne have et password på, så at første gang man logge på netværket skal man angive en kode, og derefter husker pc´en den, altså som man plejer..også mere fordi jeg ikke gider naboer og andre kan se hvad der foregår...

men hvordan hulen gør jeg det..???

routeren er en Netgear model WGR 614 ver. 5

mvh
Melander

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-06-12 11:08
Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-06-12 11:10
Kommentar
Fra : Melander

Dato : 15-06-12 11:41

hmm det fatter jeg ikke en dart af.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 15-06-12 13:51

Dette link skulle bringe dig til vejledningen på at sikre netwærket http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/112
mvh
Janus

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 15-06-12 13:58

Du skal bruge kabel mellem router og computer når du ændrer i routerens opsætning, når du har kabel mellem router og computer og kan gå på internettet så klikker du på:
http://routerlogin.net/ resten foregår næsten automatisk, du skal bare klikke på Next de fleste steder, men du skal skrive noget et par steder, herunder vises en lille film på Youtube, 3:40 henne i filmen kan du for eksemel skrive: Melanders net 4:30 henne i filmen kommer du til "kodeordet" som kaldes en netværks nøgle, skriv et langt vrøvleord og gerne med tal og bogstaver blandet sammen, sørg for at skrive nøglen på papir også så du kan huske den når de trådløse computere skal på dit sikrede netværk, det vises også til sidst i filmen hvordan nøgel skrives ind på de computere som må bruge dit netværk:
http://www.youtube.com/watch?v=ZbX-DHYJ4fk
i filmen bruges WPA_PSK sikring, det kan du også vælge det er en udmærket sikring
spørg mere hvis der er noget du ikke forstår, jeg har ikke selv erfaring med Netgear men ud fra filmen kan jeg vist godt forklare lidt mere

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 15-06-12 15:46

o.v.n.

http://routerlogin.net/ når jeg klikker på dette link i dit svar, beder den om bruger navn og password.
¨

melander

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-12 15:59

Brugernavn er admin og password er password fra standard, hvis ikke så prøv at lade password feltet stå tomt og tryk på Enter når du har skrevet admin i brugernavn feltet

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 15-06-12 16:26

Tak for svaret o.v.n..

takker, det var admin og password der skulle skrives, så nu har vist nok fået krypteret mit netværk..super nice..takker og god weekend

også tak til andre der bød ind..

Melander

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-12 17:25

Selv tak
Citat
så nu har vist nok fået krypteret mit netværk.
ja hvis du skal bruge netværks nøglen for at logge på trådløs så er netværket sikret

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 15-06-12 19:14

jepperdy