/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
indbetalingskort-netbank
Fra : oleho
Vist : 944 gange
90 point
Dato : 14-06-12 10:55

hej
jeg har modtaget et indbetalingskorthvor der er tilføjet
:
"kun til betaling via netbank"

hvodan gør man det?

mvh
oleho

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-06-12 11:01

Så logger man på sin netbank og betaler.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-12 11:03

Log på din netbank, find linjen hvor der står indbetalingskort.

Du udfylder så beløbet og fra hvilken konto beløbet skal trækkes, og udfylder kontonr. som er de tal der står allerneders på girokortet - et meget langt et starter gerne med 01, 04 eller 71

Hvis det starter med 01, skal du udfylde med navn og adr. starter det med andre numre, udfylder du blot tallene

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 14-06-12 11:13

Hej oleho Det lyder da lidt underligt, at du KUN kan betale girokortet på netbank, men "plejer" da også at kunne betale på posthus, men hvis du har og bruger netbank, så er der et sted der står "Betalinger og Overførsler" der går du ind og i en lille rubrik for sig selv vælger du først det 2 ciffer nr, der står mellem +xx< så taster du det 16 ciffer nr. derefter det ciffer mellem +xxxxxxx<
derefter beløb, dato og send. Så kommer alle dine intastninger frem, så du kan tjekke om du har skrevet rigtigt, først derefter skal bu bekræfte med dit brugernavn og login at du vil sende betalingen afsted.
Du skal ikke være bange for at gøre det, det er ret nemt.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 14-06-12 11:53

Sådan et indbetalingskort kunne jeg godt tænke mig at se?

Kan man få det at se inden du annullerer spørgsmålet?
Har aldrig ført set sådan et indbetalingskort.

Det kan evt. være et hjemmelavet kort uden perforering og uden kodelinie med OCR skrift, så posthuset ikke kan læse den.

Spørgsmål
- Ubesvarede   2
- Besvarede   34
- Annullerede   42
- Slettede   0
Ialt   78

vic200

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 14-06-12 12:09

Det har jeg nu heller aldrig hørt om. Ville også gerne se det indbetalingskort.

Håber det er fra et firma du kender ellers syns jeg det lyder lidt mistænkeligt.

Man plejer da altid at kunne betale girokort i bank eller på posthus. Måske du skulle gå ned i banken med det, og få dem til at hjælpe dig. Især hvis du ikke er helt stærk i det der med netbank.

Josephine22

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-06-12 12:23

Citat
Det har jeg nu heller aldrig hørt om. Ville også gerne se det indbetalingskort.

Det kan være tilføjet "Betal elektronisk", og det står med fed skrift mellem indbetaler og beløbet. men det er det er der vist ikke mange der benytter, desuden kræver det en særskilt brugeroprettelse i banken.
Jeg går så ud fra at modtager kan se indbetalingen dagen efter idet transaktioner køres om natten, i modsætning til girokort hvor der går 3-4 dage.

Hvis netbanken accepterer de koder der står på papiret er der ingen ko på isen.

Godkendelse af svar
Fra : oleho

Dato : 14-06-12 12:50

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : nomore