/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Græsslåmaskine
Fra : pepsimax
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 12-06-12 20:17

Hej

jeg skal have en ny græsslåmaskine

pris max kr 4.000

den skal kunne

køre selv
være på benzin
og kunne bio klip

hvilken skal jeg vælge

jeg har 700-800 kvm græsplæne

mvh

pepsimax

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-12 20:27

For den pris kan du ikke få en selvkørende. Kun den slags, som man skal gå bagefter og styre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-06-12 20:34

Tag dig ikke af Transor, han er ingeniør. Derfor udtaler han sig altid gerne om alt det han ikke aner noget som helst om.

Kig på http://www.agrotek.dk/shop/?category=48&product=HQ9614101-64&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Klipperne med Honda maskine er at foretrække frem for Briggs & Stratton motor. Mindre støjende, nemmere at starte.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-06-12 21:03

Klippo eller stigs prof ( svanemærket ) er helt klar at anbefale men du skal så smide ca 1200 kr oven i men så får du også en maskine som bare køre

Denne har vi købt her i ejendommen http://www.kej.dk/1-product-250-Stiga%20Multiclip%20Pro%2050%20S%20Svane.html

Den er pt den eneste maskine som du kan gå med en hel dag uden at får hvide finger
2 91db som er under halv så meget som Eks argotek makinen
3 bruger mindre benzin
4 forurener mindre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-12 21:08

Texas har selvkørende til prisen
Se deres hjemmeside

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 12-06-12 22:44

3773, det viser hvor alsidig ingeniøruddannelsen er, hvis man får viden om alt det transor kommenterer, så forstår jeg ikke hvorfor det er nødvendigt at hente udenlandsk ekspertviden.

Jes

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-06-12 22:54

Problemet er så når man rådgiver og ikke kender forskel på ventiler og riste. Så er det man bliver bange for at passere broer og gå ind i huse, der er baseret på ingeniør-beregninger.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-12 09:33

Har lige købt en Alko-Silver 520 for 2.900 hos Silvan.
Alle tiders maskine.
B&S motor, bioklip, opsamler, bagudkast, sideudkast og selvkørende, store hjul og indstiller klippehøjden på alle fire hjul samtidig.
Min fjerde og hidtil bedste motorklipper.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-06-12 11:10

Vi kører med en Alko-Silver 520 på 3. sæson. Starter første gang og fungerer tilfredsstillende.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 14-06-12 19:53

Hvad mener du med at kunne køre selv ?
Mener du fremtræk, eller til at sidde på, jeg tror du mener fremtræk.
Bare for lige at præsisere.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 14-06-12 22:36

Hej

det må være fremtræk

jeg skal gå bagefter den og så trækker/køre den selv

mvh

Pepsimax

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 17-06-12 11:26

Tak for svaret dabj.

jeg har købt en og det virker

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-06-12 16:32

Nemlig