/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Langsom hjemmeside!
Fra : kbisgaard
Vist : 466 gange
200 point
Dato : 12-06-12 12:53

Hej kære Kandu'ere!

Jeg har lavet en hjemmeside for en tennisklub med en djævelsk masse databaser med medlemsregistrering, tilmeldinger og masser af andre ting. Hjemmesiden er utrolig lang tid om at loade siderne.. Kan det være fordi jeg har for mange databaser, eller kan der være andre forklaringer på dette?

Med venlig hilsen
- Kasper

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 12-06-12 13:53

hej Kasper
lad mig lige få det link du mener, så skal jeg prøve herfra.
Ellers tror jeg ikke det er baserne og PHP der er skylden.
Tester gerne hilsen
Steen

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 12-06-12 14:06
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-12 20:42

Umiddelbart virker den normalt.
opkobling 10/1 > Chrome > alm. bærbar

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-06-12 08:22

Det ser også fint ud herfra, Men det er jo også kun sider. Vi laver jo ikke søgninger i databaserne.
Men kalenderen kommer også fint.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 13-06-12 08:29

Ja jeg tror måske jeg fik det fixet ved at ændre db host til "stensballetennis.dk.mysql" i stedet for "localhost".. Vidste ikke det gjorde en forskel :)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-06-12 12:57

Formodentlig mener du "mysql.stensballetennis.dk", ellers er der noget jeg ikke forstår hej hej.
Også ville jeg mene localhost sparede et DNS opslag, men det er ikke altid teorien passer.
Det kommer jo også lidt an på hvad der står i serverens hosts fil hvordan den håndterer localhost.
Her har jeg lidt mistanke om en firewall der har væsentlig indflydelse på hurtigheden. Jeg har til tider timeout på facebook, skrev et spørgsmål om dette her på siden. Garanteret firewall der gør det.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 13-06-12 13:07

Nej jeg mener skam stensballetennis.dk.mysql .. Jeg spurgte kundeservice ved One.com og det var det de sagde jeg skulle gøre..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-12 05:05
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-06-12 07:51

Hej Kasper
nomore peger på et ping værktøj så det er fint.
jeg har prøvet det mod stensballetennis.dk, her svares ikke på en ping.
heller ikke ved mig selv stoneplace.dk.
Det er sikkert OK jeg skal kikke nøjere efter i serveren her.
Men alligevel hvis du prøver en trace route får du et tal for hvor lang tid tyskerserveren er om at nå dig.
Det Ligner det som jeg ser hvis jeg prøver mod stoneplace.dk. Men den taler om 3 udefinerede hop der skyldes noget firewall, som jeg ser det tager det lang tid. ved ikke hvor de befinder sig. men sandsynlig noget i min egen PC.
Men det med navnet: Mener jeg stadig ikke stensballetennis.dk.mysql er gyldig.
ThraceRoute svarer i hvertfald ikke her.
Det er gyldigt at skrive stensballetennis.dk/mysql.
Men så skal du også have et underdir der hedder mysql på serveren.
jeg har selv brugt det mange gange http://stoneplace.dk/users/download er et her ved mig.
Det er nu bedre at oprette virtuel domainer til brugerne. det har jeg lige øvet mig lidt på.
Her virker http://733.stoneplace.dk. her ved mig. Her skal DNS også være sat rigtig op for at det virker.
Derfor mener jeg ikke det duer at skrive xxxxxxx.dk.xxxx som syntaksen.
hilsen Steen

Annuller spørgsmålet
Fra : kbisgaard

Dato : 19-06-12 17:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål